Mal som povodne priepustku na bezmotorove lietanie, ale s Gaspim sme sa nevedeli dohodnut na vybere kopca a preto som sa rozhodol uskutocnit davno zamyslany prelet do Sniny. Plan letu zahrnal priamy let z Kalse do Sniny s vyuzitim zapadneho prudenia vo vyssich hladinach, pri Snine sklesanie na asi 300 m AGL a navrat ponad Humenne a Strazske v slabom protivetre naspat. Po Sninu to islo presne podla planu, nad plan bola vynikajuca dohladnost z vysky 1500 MSL nad Vihorlatom, ale pri Snine bolo vsetko inak. Ocitol som sa v silnom protivetre, asi 30 km/h, a v turbulencii (pravdepodobne od Vihorlatu) a po asi 20 minutach trapenia som musel pridat plyn a nastupat aspon do 1000 MSL, aby som preletel kopce a zase najkratsou cestou letel spat. Humenne musi pockat na inu prilezitost. Ten protivietor ma zdrzal a stal ma vela paliva, dolet sa zmenil na adrenalinovu zalezitost. Vydrzi mi palivo a doletim pred zotmenim? Sadal som 20.49, este bolo vidno a v nadrzi mi ostali asi 3 dcl paliva. Celkovo vo vzduchu 2 hod. 19 min, tracklog 130 km. Zena nasrata
14.06.09 Kalsa - Snina
skoda, ze som nemohol, mozno by rozhodovanie bolo jednoduchsie ak by som figuroval ako jedna z premennych, dufam, ze v najblissej dobe ma praca uz nepostavi do pozicie zanedbatelnej konstanty.
(zatial to vyzera dobre)
Tie Michalovce su ako vacsi "valal" snad si ich aj ja raz obzriem takto zhora. (to som sa uz nechal uniest ...)
(zatial to vyzera dobre)
Tie Michalovce su ako vacsi "valal" snad si ich aj ja raz obzriem takto zhora. (to som sa uz nechal uniest ...)
Gaspi, startoval som o 18.30, takze termicka turbulencia uz takmer nebola. Ten vietor v 1500 nebol az taky silny ako povodne predpovedali, ked som popoludni pozeral Aladina, uz svoje predpovede na silu vo vyssich hladinach podstatne upravili smerom dolu. V 1500 mal byt 4 m/s, 275 st., podla mojich odhadov bol trochu silnejsi, tak do 7 m/s, pri Snine som asi bojoval so zaveternym rotorom a udolnym prudenim