Kniha navstev
- sidewinder
- Príspevky: 2750
- Dátum registrácie: St Sep 19, 2007 9:00 am
- Bydlisko: Kosice- Toporec - SR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kniha navstev
http://www.flightradar24.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Kniha navstev
Majo tak to je fasa. To jak si vyGooglil??? Ked sa tak pozriem na Istambul, alebo napr. Rim tak je tam riadna trma vrma, akobi sa vsetky pozrazali. Tiez pozeram ze cez Kosicke letisko prelieta bez pristatia lietadlo z Istambulu. Neviem ci sa mi to len zda, ale vo vzduchu je riadna premavka. A to este niesu zobrazeny rogalisti, padackari atd. ....... Asi zacnem bicyklovat, je to bezpecnejsie. Ci?
Naposledy upravil/-a eduardo v Po Apr 12, 2010 10:22 am, upravené celkom 1 krát.
- sidewinder
- Príspevky: 2750
- Dátum registrácie: St Sep 19, 2007 9:00 am
- Bydlisko: Kosice- Toporec - SR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kniha navstev
Narazil som nato pri beznej kontrole novych prispevkov na fore virtualne letky SVK_squadron
- jaro
- Príspevky: 4209
- Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
- Bydlisko: Prešov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kniha navstev
http://www.youtube.com/watch?v=eDa2rW7xUjA" onclick="window.open(this.href);return false;
pracujem na HD kvalite
pracujem na HD kvalite
Re: Kniha navstev
Ten QUASAR odletel s ľahkosťou pierka. Dotyčný pilot má môj obdiv...
Re: Kniha navstev
Podla mojho nazoru niet co obdivovat, nebol ten start jednoznacny (praca lavej ruky). Ale neviem dobre posudit podmienky, ktore tam panovali. Kazdopadne to Noro (ten prvy) zase odpalil na minimalke. Mal by na svojich startoch popracovat.
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kniha navstev
Mišovi silno fúkal vietor. Vidno ako mu už pri druhom kroku vyšlo krídlo úplne hore a naplo mu popruh. Zvyčajne v tej fáze prechytávame, lebo krídlo je už pod kontrolou popruhu. Prišlo to skoro, asi ho to zaskočilo, preto tá neistota.
Nechápem, na čo je dobré to dlhé postávanie s krídlom na ramenách. Vidno to hlavne na Norovi. U Miša sú aspoň vidno dve fázy - najprv "lovenie" správneho smeru a potom rozhodnutie pre rozbeh. U Nora aj Jara mi to chýbalo. A Norovi samozrejme utiekol náklon.
Norov štart - predovšetkým mizerná kamera. Ako som už napísal, Norovi utiekol náklon. Potom to zaklincoval veľkým uhlom nábehu. Na rozdiel od ostatných (obidvaja Jarovia aj Robo), ktorí zvyšujú uhol až pred odpútaním od zeme, Norovi utečie uhol už pri prvom kroku a pri treťom kroku je už maximálny - a to ešte nemá napnutý hlavný popruh. Už pri druhom kroku prestáva tlačiť trapézy pleciami - preto mu uteká ten uhol nábehu. Keďže to nepretláča plecami, ani to neťahá popruhom (ešte nie je napnutý), tak celá sila rozbehu ide do krídla cez fľaškový úchop, čo spôsobuje veľký moment pod ťažiskom krídla. A tento moment je ešte o to väčší, že sila akcelerácie je najväčšia práve pri prvých krokoch.
Všimol som si, že Noro robí krátke kroky až do konca. Preto mu chýba rýchlosť, a z toho sa asi vyvinul ten zlozvyk dostať to čo najrýchlejšie nad hlavu. Na väčšine štartov, čo som u Nora videl, vidno, že má stále ten istý fľaškový úchop - už od druhého kroku to nemá pod kontrolou, a bojí sa prechytiť na hrazdu aj vtedy, keď je už bezpečne vo vzduchu. Za normálnych okolností by to malo vyzerať tak ako to robí Jaso (JaroSojka ) - fľaškový úchop je len krátka fáza medzi kordovým držaním trapézy a hrazdou. Stačí, keď si Noro zlepší začiatok a zvyšok príde aj sám.
Nechápem, na čo je dobré to dlhé postávanie s krídlom na ramenách. Vidno to hlavne na Norovi. U Miša sú aspoň vidno dve fázy - najprv "lovenie" správneho smeru a potom rozhodnutie pre rozbeh. U Nora aj Jara mi to chýbalo. A Norovi samozrejme utiekol náklon.
Norov štart - predovšetkým mizerná kamera. Ako som už napísal, Norovi utiekol náklon. Potom to zaklincoval veľkým uhlom nábehu. Na rozdiel od ostatných (obidvaja Jarovia aj Robo), ktorí zvyšujú uhol až pred odpútaním od zeme, Norovi utečie uhol už pri prvom kroku a pri treťom kroku je už maximálny - a to ešte nemá napnutý hlavný popruh. Už pri druhom kroku prestáva tlačiť trapézy pleciami - preto mu uteká ten uhol nábehu. Keďže to nepretláča plecami, ani to neťahá popruhom (ešte nie je napnutý), tak celá sila rozbehu ide do krídla cez fľaškový úchop, čo spôsobuje veľký moment pod ťažiskom krídla. A tento moment je ešte o to väčší, že sila akcelerácie je najväčšia práve pri prvých krokoch.
Všimol som si, že Noro robí krátke kroky až do konca. Preto mu chýba rýchlosť, a z toho sa asi vyvinul ten zlozvyk dostať to čo najrýchlejšie nad hlavu. Na väčšine štartov, čo som u Nora videl, vidno, že má stále ten istý fľaškový úchop - už od druhého kroku to nemá pod kontrolou, a bojí sa prechytiť na hrazdu aj vtedy, keď je už bezpečne vo vzduchu. Za normálnych okolností by to malo vyzerať tak ako to robí Jaso (JaroSojka ) - fľaškový úchop je len krátka fáza medzi kordovým držaním trapézy a hrazdou. Stačí, keď si Noro zlepší začiatok a zvyšok príde aj sám.
- jaro
- Príspevky: 4209
- Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
- Bydlisko: Prešov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kniha navstev
Sorry, kameroval Stepan ktorý nema vela praxe, casom sa naučí.
Noro, Gašpi ti vlastne povedal čo som ti pred štartom hovoril aj ja. Veda nesklamala. Hlavne platí že treba zlepšiť začiatok a ostatne pride samo.
Noro mal vlastne najlepšie podmienky spredu, my ostatní sme už bojovali s intervalom zľava, Mišovi to už dosť dulo kym sa to nezrovnalo. Tie vyčkavačky su vlastne odstrihnuté, mišo tam bol na dvoch sekvenciach, prvu som zrušil. Ciže riešenie taktiky štartu z takehoto videa sa neda lebo ten, niekedy niekolkominutový začiatok, tu nie je.
Mne sa osvedčila "taktika" nasmerovania počas zodvihnutia, ak sa mi to nepáči radšej položim a opakujem to znovu. V ramci minuty na štarte sa to vždy dá, aj ked tí vzadu sú z toho vo vytržení a bliakaju "pusch..."
Vo dvoch víkendoch na Slubici sa mi jednoznačne ukazalo:
- PG stihajú do vzduchu tak do 15 min, ja do 35
- sučasní, práve prví? PG su tak dobrí v lietaní že práve ich sa netreba "bať" a treba letiet k nim a s nimi
- PG dobre klzajú ale ich priemerna rýchlosť na trati je podozrivo mala, asi 2/3 našej, pri ich závratnom stúpaní je to pre nás neohrozujúce
- až neuveriteľne skoro štartujú hned po 11-12:00, bohužial tu majú výhodu rýchleho zbalenia a opakovania vzletu v prípade neúspechu
- prečo potom ale my neštartujeme ked pred nosom nam stupa 5xPG do zakladne. ja osobne som nebol vycikaný, oblečený, nenaprogramovaný prelet, nevyšpekulovaný s kolegami, nevidel som dostatočne slabé medzery pre štartovanie (boli len dobré intervaly) a tak, vlastne ani neviem či som chcel lietať
Postrehy 2:
- vľavo je svah s hranicou ochrany uvedenou na mape kde to najlepšie "chodí"
- vľavo svah je zachranovadlo pre všetkých
- v strede rozbehu je pekný peň ako päsť na oko pre nas začínajúcich HG
Noro, Gašpi ti vlastne povedal čo som ti pred štartom hovoril aj ja. Veda nesklamala. Hlavne platí že treba zlepšiť začiatok a ostatne pride samo.
Noro mal vlastne najlepšie podmienky spredu, my ostatní sme už bojovali s intervalom zľava, Mišovi to už dosť dulo kym sa to nezrovnalo. Tie vyčkavačky su vlastne odstrihnuté, mišo tam bol na dvoch sekvenciach, prvu som zrušil. Ciže riešenie taktiky štartu z takehoto videa sa neda lebo ten, niekedy niekolkominutový začiatok, tu nie je.
Mne sa osvedčila "taktika" nasmerovania počas zodvihnutia, ak sa mi to nepáči radšej položim a opakujem to znovu. V ramci minuty na štarte sa to vždy dá, aj ked tí vzadu sú z toho vo vytržení a bliakaju "pusch..."
Vo dvoch víkendoch na Slubici sa mi jednoznačne ukazalo:
- PG stihajú do vzduchu tak do 15 min, ja do 35
- sučasní, práve prví? PG su tak dobrí v lietaní že práve ich sa netreba "bať" a treba letiet k nim a s nimi
- PG dobre klzajú ale ich priemerna rýchlosť na trati je podozrivo mala, asi 2/3 našej, pri ich závratnom stúpaní je to pre nás neohrozujúce
- až neuveriteľne skoro štartujú hned po 11-12:00, bohužial tu majú výhodu rýchleho zbalenia a opakovania vzletu v prípade neúspechu
- prečo potom ale my neštartujeme ked pred nosom nam stupa 5xPG do zakladne. ja osobne som nebol vycikaný, oblečený, nenaprogramovaný prelet, nevyšpekulovaný s kolegami, nevidel som dostatočne slabé medzery pre štartovanie (boli len dobré intervaly) a tak, vlastne ani neviem či som chcel lietať
Postrehy 2:
- vľavo je svah s hranicou ochrany uvedenou na mape kde to najlepšie "chodí"
- vľavo svah je zachranovadlo pre všetkých
- v strede rozbehu je pekný peň ako päsť na oko pre nas začínajúcich HG
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kniha navstev
Súhlas. Ja som na to prišiel na Kapušianskom hrade. Tam sa naozaj inak nedá. Prvý raz nasmerovať +/- 5 stupňov, tak aby nevznikal náklon (ale otáčať môže! - preto sa nedá čakať), zložiť na zem, vydýchať sa a pri druhom zdvíhaní ísť okamžite do toho (do jednej sekundy od zdvihnutia). Aj vtedy sa to dá ešte zložiť na zem, lebo stačí už iba rýchlo reagovať. To najzdĺhavejšie, čo spôsobuje problémy s náklonom atď., je rozhodovanie sa. Pri tomto spôsobe prebieha rozhodovanie vtedy, keď je hrazda na zemi, t.j. je to bezpečné a človek sa neunaví.jaro napísal:...
Mne sa osvedčila "taktika" nasmerovania počas zodvihnutia, ak sa mi to nepáči radšej položim a opakujem to znovu....
Re: Kniha navstev
Jaro, kvalita je dobra. Pracuj radsej na technike kamerovania. Miestami sa to neda pozerat....alebo je kameraman nerozhodny?
- Ivan Plucko - NAY
- Príspevky: 988
- Dátum registrácie: Ut Okt 23, 2007 8:17 pm
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kniha navstev
http://pc.bazos.sk/inzerat/3185441/Pred ... nd-HCx.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Slusna cena 3D GPS, farebne
Pre tych, ktori nemaju poriadne GPS
Slusna cena 3D GPS, farebne
Pre tych, ktori nemaju poriadne GPS
- Indian
- Príspevky: 242
- Dátum registrácie: Po Okt 22, 2007 8:10 pm
- Bydlisko: Banovce n. B.
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kniha navstev
Podla mna to treba brat pohodovo ako bicyklovanie . Zoberes a ides.. zatial sa mi to nie vzdy dari, ale snad to casom pride. Je to trochu nerozvazne na prvy pohlad, ale mozno nakoniec najbezpecnejsie. Ked sa clovek boji a spekuluje/naklon, smer atd.../ casto vyspekuluje daaku somarinu.. a potom ju naliehavo riesi, lebo ved to je lietanie, treba opatrne, spekuluje dalej, a dalej sa to zamotava a sam sebe si to len komplikuje..
Naposledy upravil/-a Indian v Ut Apr 13, 2010 10:23 pm, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 852
- Dátum registrácie: Ne Apr 06, 2008 7:28 pm
- Bydlisko: Hlohovec
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kniha navstev
Na zajtra hlásia aj búrky, Belgičania to zakázali.
Re: Kniha navstev
Miro, asi mi nieco uslo ale nerozumiem tvojmu prispevku.miro napísal:Na zajtra hlásia aj búrky, Belgičania to zakázali.
-
- Príspevky: 852
- Dátum registrácie: Ne Apr 06, 2008 7:28 pm
- Bydlisko: Hlohovec
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kniha navstev
http://www.sme.sk/c/5310131/belgicko-ch ... vsade.html" onclick="window.open(this.href);return false;