Kniha navstev
Re: Kniha navstev
V tomto pripade kde postovne preplaca odosielatel, pri hromadnej objednavke usetrite hlavne cas ... na colnicu pojde jeden clovek a jeden krat.
Otazka je ci neviete vytrieskat este nejaku zlavu od 409shopu za vacsiu objednavku. Mne napr. poslali pero.
Otazka je ci neviete vytrieskat este nejaku zlavu od 409shopu za vacsiu objednavku. Mne napr. poslali pero.
Laminar 13 R ...
Re: Kniha navstev
Akosi nerozumiem "nákupnej horúčke", ktorej sa tu dosť rozsiahlo venujete. Zatiaľ otázke, ktorú Vám položil Jaro S., nikto nevenoval pozornosť a ani na ňu nikto zmysluplne neodpovedal. Je mi samozrejme úplne jedno, na čo kto vynaloží svoje vlastné peniaze. Ale aj tak si neodpustím otázku: Načo idete nakupovať, prepytujem, "jednoúčelové haraburdie"? Prichodí mi to, ako keď by som si namiesto kombajnu, s ktorým pokosím a aj vymlátim(!), kupoval iba kosu alebo len cepy.
Letecká rádiostanica predsa poskytuje väčší luxus a určite i efektívnejšie využitie vložených financií:
- dá sa s ňou navzájom dorozumievať i mimo riadených priestorov (čítaj "Nariadenie RLČ" nižšie)
- pri preladení na príslušnú frekvenciu toho-ktorého stanovišťa APP/TWR mám možnosť vstúpiť do
riadených priestorov a lietať v nich skoro až po ich vertikálnu hranicu - v TMA Poprad až do FL 130! (horné hranice TMA Poprad - FL 135)
Ešte stále potrebujete nakupovať dvojmetre?
Nariadenie RLČ (http://www.aeroklubpoprad.sk/node/286" onclick="window.open(this.href);return false;):
123,375 MHz
Letecký úrad SR, v zmysle zákona č.143/198 Z.z. o civilnom letectve a zákona o č.610/2003 Z.z. o elektronických komunikáciách pridelil frekvenciu 123,375 MHz pre potreby komunikácie medzi posádkami vetroňov počas preletov nad celým územím SR do letovej hladiny 100.
Táto frekvencia je celoplošná, pre potreby všetkých pilotov vetroňov, bez obmedzenia ich príslušnosti ku konkrétnemu aeroklubu v SR. Na základe uvedeného nariaďujem všetkým pilotom vetroňov frekvenciu 123,375 MHz používať počas preletov mimo ATZ pre zníženie komunikačnej záťaže na letiskových frekvenciách, ktoré boli na tento účel nesprávne používané, čo bolo aj predmetom pripomienok niektorých používateľov vzdušného priestoru počas ostatného obdobia.
Letecká rádiostanica predsa poskytuje väčší luxus a určite i efektívnejšie využitie vložených financií:
- dá sa s ňou navzájom dorozumievať i mimo riadených priestorov (čítaj "Nariadenie RLČ" nižšie)
- pri preladení na príslušnú frekvenciu toho-ktorého stanovišťa APP/TWR mám možnosť vstúpiť do
riadených priestorov a lietať v nich skoro až po ich vertikálnu hranicu - v TMA Poprad až do FL 130! (horné hranice TMA Poprad - FL 135)
Ešte stále potrebujete nakupovať dvojmetre?
Nariadenie RLČ (http://www.aeroklubpoprad.sk/node/286" onclick="window.open(this.href);return false;):
123,375 MHz
Letecký úrad SR, v zmysle zákona č.143/198 Z.z. o civilnom letectve a zákona o č.610/2003 Z.z. o elektronických komunikáciách pridelil frekvenciu 123,375 MHz pre potreby komunikácie medzi posádkami vetroňov počas preletov nad celým územím SR do letovej hladiny 100.
Táto frekvencia je celoplošná, pre potreby všetkých pilotov vetroňov, bez obmedzenia ich príslušnosti ku konkrétnemu aeroklubu v SR. Na základe uvedeného nariaďujem všetkým pilotom vetroňov frekvenciu 123,375 MHz používať počas preletov mimo ATZ pre zníženie komunikačnej záťaže na letiskových frekvenciách, ktoré boli na tento účel nesprávne používané, čo bolo aj predmetom pripomienok niektorých používateľov vzdušného priestoru počas ostatného obdobia.
Thalhofer GT
Bautek Fizz
Bautek Fizz
- sidewinder
- Príspevky: 2750
- Dátum registrácie: St Sep 19, 2007 9:00 am
- Bydlisko: Kosice- Toporec - SR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kniha navstev
Takze ty si nakoniec z toho este profitoval a to sa dozvedam az teraz.. strasneeeIvan napísal:Mne napr. poslali pero.
Re: Kniha navstev
No... ja by som si nárokoval aspoň pružinku z toho pera...
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kniha navstev
to ale trvalo. Keď som to pred pár rokmi zisťoval spoločné frekvencie, tak ma nejaký lenivý panák na leteckom úrade slušne odkázal do ...Edmond PP napísal: ... Nariadenie RLČ (http://www.aeroklubpoprad.sk/node/286" onclick="window.open(this.href);return false;):
123,375 MHz ...
Slovensko objavuje samozrejmé veci.
Vďaka Edmond, píšem si.
Re: Kniha navstev
Skúsim sa pohrabať na stránke LÚ a nájsť originál tohoto nariadenia. Vývoj pokročil, tak by sa hodilo do nariadenia zahrnúť aj prelety PG a HG. Ak im to nenapadne samo, mohol by im to "našepkať" RL LAA. ... veď je to jeho parketa!!!
Myslím, že neoficiálne sa na podobný účel určite používa ešte aspoň jedna frekvencia leteckého pásma. Zistím u IFR pilotov a dám vedieť. Mimochodom, aj oficiálne pridelená frekvencia pre AK Poprad (123,6 MHz) je fakticky voľná, pretože všetka prevádza AK Poprad je na frekvencii Tatry Veža 121,350 MHz. Frekvenciu 123,6 MHZ majú pridelenú ešte niektoré iné AK (myslím, že AK Prešov, AK Očová a ešte nejaký aeroklub na západe Slovenska). Mimo riadených priestorov by frekvenciu 123,6 MHz mohli používať aj piloti PG a ZK v tých oblastiach, ktoré sú vo väčšej vzdialenosti od aeroklubov operujúcich na tejto frekvencii. Napr. pri lietaní na Lendaku pod TMA Poprad by sa mohli piloti "vykecávať" na niektorej z AK frekvencií, resp. na už spomínanej preletovej frekv. 123 375 MHZ. Pre prekročení spodnej hranice TMA Poprad by si pilot prepol rádiostanicu na frekv. Tatry Veža - 121 350 MHz.
Nie je to dostatočný luxus pre rozhodnutie ísť cestou rádiostaníc s leteckým pásmom? Naviac, kupovať rádiostanicu, ktorá nie je u nás certifikovaná je prinajmenšom neprezieravé. Aj keď sa mnohí z nás, zdá sa, zubami-nechtami bránia logickému riešeniu, tendencia jasne smeruje k lietaniu s rádiostanicami s leteckým pásmom. Tade vedie cesta pre pilotov, ktorí sa výkonmi odpútali od svahového lietania a ktorí majú vyššie ambície a ciele.
V tomto smere je progresivita v myslení pilotov určite lepšia, než príštipkársky konzervatizmus...
Myslím, že neoficiálne sa na podobný účel určite používa ešte aspoň jedna frekvencia leteckého pásma. Zistím u IFR pilotov a dám vedieť. Mimochodom, aj oficiálne pridelená frekvencia pre AK Poprad (123,6 MHz) je fakticky voľná, pretože všetka prevádza AK Poprad je na frekvencii Tatry Veža 121,350 MHz. Frekvenciu 123,6 MHZ majú pridelenú ešte niektoré iné AK (myslím, že AK Prešov, AK Očová a ešte nejaký aeroklub na západe Slovenska). Mimo riadených priestorov by frekvenciu 123,6 MHz mohli používať aj piloti PG a ZK v tých oblastiach, ktoré sú vo väčšej vzdialenosti od aeroklubov operujúcich na tejto frekvencii. Napr. pri lietaní na Lendaku pod TMA Poprad by sa mohli piloti "vykecávať" na niektorej z AK frekvencií, resp. na už spomínanej preletovej frekv. 123 375 MHZ. Pre prekročení spodnej hranice TMA Poprad by si pilot prepol rádiostanicu na frekv. Tatry Veža - 121 350 MHz.
Nie je to dostatočný luxus pre rozhodnutie ísť cestou rádiostaníc s leteckým pásmom? Naviac, kupovať rádiostanicu, ktorá nie je u nás certifikovaná je prinajmenšom neprezieravé. Aj keď sa mnohí z nás, zdá sa, zubami-nechtami bránia logickému riešeniu, tendencia jasne smeruje k lietaniu s rádiostanicami s leteckým pásmom. Tade vedie cesta pre pilotov, ktorí sa výkonmi odpútali od svahového lietania a ktorí majú vyššie ambície a ciele.
V tomto smere je progresivita v myslení pilotov určite lepšia, než príštipkársky konzervatizmus...
Naposledy upravil/-a Edmond PP v Pi Nov 02, 2012 10:19 am, upravené celkom 1 krát.
Thalhofer GT
Bautek Fizz
Bautek Fizz
Re: Kniha navstev
O tejto téme a tejto frekvencii sme sa bavili na LAA fóre začiatkom roka .... http://www.laa.sk/forum/viewtopic.php?f=13&t=50pegas napísal:to ale trvalo. Keď som to pred pár rokmi zisťoval spoločné frekvencie, tak ma nejaký lenivý panák na leteckom úrade slušne odkázal do ...Edmond PP napísal: ... Nariadenie RLČ (http://www.aeroklubpoprad.sk/node/286" onclick="window.open(this.href);return false;):
123,375 MHz ...
Slovensko objavuje samozrejmé veci.
Vďaka Edmond, píšem si.
Edmond naozaj je používanie dvojmetrov príštipkársky konzervatizmus... ???
Re: Kniha navstev
Edmond, sledujem Tvoje zanietenie pre letecke radiostanice a ked zohladnim Tvoju pracovnu historiu, uplne tomu rozumiem. Chcem ale naznacit, ze tu su aj ludia, ktorych pracovna a letecka historia je uplne ina a ktori prave z historickych dovodov uprednostnuju iny druh rdst. Skor, nez zacnem vymenuvat dovody, ktore hovoria za doterajsi sposob komunikacie, musim povedat, ze s Tvojimi zdovodneniami v zasade suhlasim, aj ked je to nazor pilota, ktory lieta vylucne v riadenom priestore. Je tu niekolko ale:
1. komunikacia pocas zakladneho vycviku - da sa sice riesit pomocou PMR, ale to su pre mna dalsie naklady, budem pouzivat doterajsi sposob, pokial sa tieto stanice nerozpadnu
2. nakladova strana - letecke su podstatne drahsie ako tie doterajsie, teda aj pripadne skody pri poskodeni ziakom su podstatne vacsie
3. potreba skusok - z vlastnej skusenosti viem, ake je pre ziakov niekedy tazke sa len pripravit na pilotne skusky, nieto este tie dalsie
4. pre zaciatocnikov v lietani je spociatku tazke dodrziavat pravidla aspon nizsej radiotelefonie, ich "RAM" je plne zahltena lietanim
5. neriesitelny problem ostava vzajomna komunikacia medzi ziakmi, resp. pilotmi zaciatocnikmi a pokrocilymi pilotmi. Ta prva skupina to zufalo potrebuje kvoli svojej bezpecnosti a zvysovaniu urovne lietania, tu druhu skupinu to zdrzuje a otravuje. Ta chce lietat prelety a komunikovat uz len s vezou. Urcity kompromis potom predstavuje moja rdst., ktora ma tzv dual watch a vie komunikovat aktivne na jednej frekvencii a sucasne odpocuvat druhu, napr. letecku frekvenciu. Takto sme uz s Gaspim niekolko preletov spolocne urobili (len som nemohol rozhodovat o volbe spravnej stopy a opravovat Gaspiho navigacne chyby )
Uvedomujem si, ze cast pilotov uz prechadza na letecke pasmo, ti zvycajne ale nemaju ziakov a potrebu s nimi komunikovat pocas letu. Ja ano. A dost dobre neviem, ako pocas letu preladovat medzi frekvenciou veze a volnou.
1. komunikacia pocas zakladneho vycviku - da sa sice riesit pomocou PMR, ale to su pre mna dalsie naklady, budem pouzivat doterajsi sposob, pokial sa tieto stanice nerozpadnu
2. nakladova strana - letecke su podstatne drahsie ako tie doterajsie, teda aj pripadne skody pri poskodeni ziakom su podstatne vacsie
3. potreba skusok - z vlastnej skusenosti viem, ake je pre ziakov niekedy tazke sa len pripravit na pilotne skusky, nieto este tie dalsie
4. pre zaciatocnikov v lietani je spociatku tazke dodrziavat pravidla aspon nizsej radiotelefonie, ich "RAM" je plne zahltena lietanim
5. neriesitelny problem ostava vzajomna komunikacia medzi ziakmi, resp. pilotmi zaciatocnikmi a pokrocilymi pilotmi. Ta prva skupina to zufalo potrebuje kvoli svojej bezpecnosti a zvysovaniu urovne lietania, tu druhu skupinu to zdrzuje a otravuje. Ta chce lietat prelety a komunikovat uz len s vezou. Urcity kompromis potom predstavuje moja rdst., ktora ma tzv dual watch a vie komunikovat aktivne na jednej frekvencii a sucasne odpocuvat druhu, napr. letecku frekvenciu. Takto sme uz s Gaspim niekolko preletov spolocne urobili (len som nemohol rozhodovat o volbe spravnej stopy a opravovat Gaspiho navigacne chyby )
Uvedomujem si, ze cast pilotov uz prechadza na letecke pasmo, ti zvycajne ale nemaju ziakov a potrebu s nimi komunikovat pocas letu. Ja ano. A dost dobre neviem, ako pocas letu preladovat medzi frekvenciou veze a volnou.
Re: Kniha navstev
Díky Jaro.
- jaro
- Príspevky: 4209
- Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
- Bydlisko: Prešov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kniha navstev
takto to raz bude na Dubine.
Re: Kniha navstev
Musim vam podakovat za toto forum. Dozvedel som sa tu vela uzitocnych informacii. Skoda, ze pri niektorych starych clankoch chybaju fotky alebo su texty v niektorych prispevkoch odseknute.
Co som si vsimol, tak sa tu stretava hlavne komunita z Vychodneho Slovenska.(rozumiem ze je to forum Kosickeho klubu) Neviem, kde sa stratila Zilina, Bratislava alebo Stredne Slovensko. Zeby boli i dalsie fora o ktorych nevie ani Gugl?
Tak... snad sa niekedy stretneme i na svahu
Co som si vsimol, tak sa tu stretava hlavne komunita z Vychodneho Slovenska.(rozumiem ze je to forum Kosickeho klubu) Neviem, kde sa stratila Zilina, Bratislava alebo Stredne Slovensko. Zeby boli i dalsie fora o ktorych nevie ani Gugl?
Tak... snad sa niekedy stretneme i na svahu
Monotrike
Re: Kniha navstev
Bude sa dat ist cez vikend na Kapusanak?
Co myslite miestni znalci?
Co myslite miestni znalci?
-
- Príspevky: 1332
- Dátum registrácie: St Okt 24, 2007 9:07 pm
- Bydlisko: Košice
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kniha navstev
a ked nie tam, tak na Viniacak
Re: Kniha navstev
Výcvik žiakov je celkom iná káva a v tomto smere s Tebou úplne súhlasím. Ja som mal na mysli tých, ktorí sú v lietaní už niekde celkom inde a možno si myslia, že si odmietaním komunikácie v leteckom pásme vytrucujú zmenu všeobecných pravidiel. Pochybujem, že Jaro, autor trefnej otázky k téme, zanechá luxus leteckého pásma a "odsekne sa" z možného preletu riadeným priestorom len preto, aby si počas letu mohol pokecať s niekym na dvojmetri! Časom, azda, aj tí osamelí jazdci prídu na to, kde je vyšší "level".juraj napísal:Edmond, ... musim povedat, ze s Tvojimi zdovodneniami v zasade suhlasim, aj ked je to nazor pilota, ktory lieta vylucne v riadenom priestore. Je tu niekolko ale:...
... Urcity kompromis potom predstavuje moja rdst., ktora ma tzv dual watch a vie komunikovat aktivne na jednej frekvencii a sucasne odpocuvat druhu, napr. letecku frekvenciu. ...
Uvedomujem si, ze cast pilotov uz prechadza na letecke pasmo, ti zvycajne ale nemaju ziakov a potrebu s nimi komunikovat pocas letu. Ja ano. ...
Osobne, ak by som išiel lietať napr. na Sľubicu a podmienky by boli také, že by "hrozil" prípadný prelet, určite by som si "na palubu" aj ja vzal svojho ICOM-a!
Z nepríjemnej skúsenosti Andyho L. (PG) s dual watch počas lietania v našom CTR usudzujem, že toto riešenie v riadených priestoroch predstavuje značné riziká (určite by sa k tejto skúsenosti najlepšie vyjadril on sám!). K predmetnej udalosti a pre poučenie ostatných sa pokúsim od neho "vymámiť" jeho vlastné vyjadrenie. Pilot (PG, ZK) nechtiac "vyrobí" stratu spojenia o ktorej nejakú dobu vlastne ani nevie; riadiacemu letovej prevádzky však pri zistení straty spojenia s dotyčným pilotom vyplývajú jednoznačné povinnosti a postupy riešenia.
Pokiaľ viem, tak na rds ICOM IC-A15 (IC-A15S) je možná predvoľba frekvencií. Je záležitosťou pilota mať rds na postroji umiestnenú tak, aby bol počas letu schopný prepínať predvoľby s postupným prelaďovaním sa medzi dvoma, resp. troma frekvenciami (napr. pri lietaní na Sľubici používať frekv. 123,375 MHz, pri prípadnom vstupe do TMA Košice preladenie sa na frekv. 119,85 MHz, resp. pri následnom lete napr. do TMA Poprad. prejsť na frekv. 121,350 MHz, a pod.)juraj napísal:... A dost dobre neviem, ako pocas letu preladovat medzi frekvenciou veze a volnou.
Thalhofer GT
Bautek Fizz
Bautek Fizz