Prístroje (vária) a nastavenie výškomerov
Prístroje (vária) a nastavenie výškomerov
Neviem ako rozumne nazvať túto tému...
Včera sme cestou domov riešili nastavovanie výškomerov na našich prístrojoch... QNH, stopy, metre...
Keď si dám výškomer na ft, tak síce komunikácia s TWR bude super, ale komunikácia s kolegami v krčme bude "viaznúca"... a naopak.
A teraz som práve zistil, že môj Flytec4005 ma jednu (možno aj viac ) geniálnu funkciu. Viem si nastaviť výškomer ALT1 na zobrazenie v stopách a ALT2 nechať na zobrazenie v metroch.
ALT2 viem nastaviť nulu nezávisle na tlaku (relatívny výškomer)..., ale pri prestavovaní tlaku (pri ALT1) sa mi prestavuje aj relatívna výška ALT2. (to som už ale vedel )
...Geniálny prístroj, možno si prečítam manuál...
Včera sme cestou domov riešili nastavovanie výškomerov na našich prístrojoch... QNH, stopy, metre...
Keď si dám výškomer na ft, tak síce komunikácia s TWR bude super, ale komunikácia s kolegami v krčme bude "viaznúca"... a naopak.
A teraz som práve zistil, že môj Flytec4005 ma jednu (možno aj viac ) geniálnu funkciu. Viem si nastaviť výškomer ALT1 na zobrazenie v stopách a ALT2 nechať na zobrazenie v metroch.
ALT2 viem nastaviť nulu nezávisle na tlaku (relatívny výškomer)..., ale pri prestavovaní tlaku (pri ALT1) sa mi prestavuje aj relatívna výška ALT2. (to som už ale vedel )
...Geniálny prístroj, možno si prečítam manuál...
Re: Prístroje (vária) a nastavenie výškomerov
Prečo nerozprávať sa a nelietať rovno vo feetoch ? (čítaj fítoch)
Keď je to "letecká" jednotka výšky ....
Keď je to "letecká" jednotka výšky ....
-
- Príspevky: 1332
- Dátum registrácie: St Okt 24, 2007 9:07 pm
- Bydlisko: Košice
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Prístroje (vária) a nastavenie výškomerov
preto ze uradne a v skolach su zavedene SI jednotky a imperialisti si nebudu robit co chcu
Re: Prístroje (vária) a nastavenie výškomerov
Rado, to by bolo riešenie, ale za tie roky života už asi nepreklopíš predstavivosť. (podobne ako keď sa menili koruny na eurá... pomer bol jasný, ale nejaká babka keď objednávala u švagra okná tak jej vydal 19eur. Ona na to, že nechajte si a až keď jej povedal, že to je takmer 600 korún, tak zhíkla...)
Aj preto chcem mať počas letu výškomer aj v metroch, lebo to si potom ľahšie dávam v hlave dokopy...
Aj preto chcem mať počas letu výškomer aj v metroch, lebo to si potom ľahšie dávam v hlave dokopy...
Re: Prístroje (vária) a nastavenie výškomerov
Nuž riešením je mať Vário-výškomer vo ft a GPS navigáciu v metroch ....
- Indian
- Príspevky: 242
- Dátum registrácie: Po Okt 22, 2007 8:10 pm
- Bydlisko: Banovce n. B.
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Prístroje (vária) a nastavenie výškomerov
Taky problem dat si to v hlave krat cca 3 ?
Niekedy ked prsi sa fakt riesi vselico...
Alebo ako som uz viac krat cital na forach, dosli mi baterky v GPS tak som dalej neletel .. toto asi nepochopim
Su predsa ine problemy - kto bude odvijat, kto bude odvijany, kam ist lietat a pod..
Niekedy ked prsi sa fakt riesi vselico...
Alebo ako som uz viac krat cital na forach, dosli mi baterky v GPS tak som dalej neletel .. toto asi nepochopim
Su predsa ine problemy - kto bude odvijat, kto bude odvijany, kam ist lietat a pod..
Re: Prístroje (vária) a nastavenie výškomerov
Tiež si myslím.Indian napísal:Taky problem dat si to v hlave krat cca 3 ?
Keď máš dať cca do dvoch sekúnd (aby si nebol za koktavého dementa) odpoveď v akej si výške (v stopách), medzitým bojuješ v rozbitej bubline, samozrejme točíš ľavú a prístroje máš vpravo a na výškomeri ti píše 1767m...
Ja som to čítal iba raz a to som ešte aj písal.Indian napísal:Alebo ako som uz viac krat cital na forach, dosli mi baterky v GPS tak som dalej neletel .. toto asi nepochopim
Ešte doplním, aj ma na ten čas vrátil naspäť pred hrebeň. A bolo to po cca 1,5 hodine lietania. Trasa za Jarom bola presne v zostupovej ose dráhy. A bez GPS by som riadiacemu hlásil polohu asi ako ten spomenutý dement . "Ta som niekde medzi Spišskou a Tatrami... a v diaľke vidím Levoču..."Laco napísal:Keď som konečne vytočil normálny stupák pod základňu a chcel sa vydať na cestu (za Jarom), tak riadiaci ma zastsavil, aby som nestúpal, že o 10 minút bude pristávať ATR-ko (asi prvé za tento týždeň ). Rozladil ma ako starý klavír, do toho mi ešte došli baterky v GPS-ku, tak už som nešiel nikam...
A možno ani ja asi nepochopím.
Re: Prístroje (vária) a nastavenie výškomerov
Hm, zaujímavá debata. ... niekedy si ale myslím, že príliš veľa a zbytočne špekulujete nad vecami, ktoré tu existujú nezávisle od aktivít, schopností a ochoty rogalistov "podriadiť sa" zabehnutému a fungujúcemu systému.
Život je dnes taký rôznorodý a zložitý (nie som si istý, či som našiel ten správny výraz), že na väčšinu odborných činností (a letecká aktivita takou určite je) je potrebná predchádzajúca príprava a určité znalosti. Aj pri lietaní v neriadenom priestore si musí byť pilot vedomý toho, že aj neriadený priestor môže byť niekde "strihnutý" hranicou riadeného priestoru (... áno aj vo vertikálnom smere!). Takže i v tomto prípade by som mal mať vedomosť, kde končí moja bezbrehá sloboda. Mnohí moje slová budú určite čítať s nevôľou, ale obmedzenia vo všeobecnosti aj v iných oblastiach života majú svoj logický zmysel.
Ak teda chcem lietať v riadenom vzdušnom priestore, moja príprava by mala byť trochu "zodpovednejšia" a prezieravejšia. Môžem (mal by som!) totiž predpokladať, že riadiaci pre účely riadenia, separácie prevádzky a poskytovania informácií bude odo mňa potrebovať minimálne dve základné informácie - moju polohu a výšku letu.
Nik nevie zemepis na jednotku, ale pred preletom (väčšinou nám je vopred zhruba jasné, kam za daných podmienok asi môžeme letieť) je vhodné pozrieť si mapu a prečítať si, aké to vlastne zemepisné miesta môžem prelietavať. Jednoducho - chce to trochu prípravy. Aj pilot sa učí na skúsenosti. Laco, teraz už budeš vedieť, že Ti riadiaci môže dať aj takú záludnú a "nemiestnu" otázku. Tých dedín zas nie je až tak veľa, aby si sa ich polohy nedokázal naučiť. Ak budem na kopci s Tebou, pokojne sa ma pred letom na to spýtaj - miestny zemepis a názvoslovia obci poznám celkom dobre.
Život je dnes taký rôznorodý a zložitý (nie som si istý, či som našiel ten správny výraz), že na väčšinu odborných činností (a letecká aktivita takou určite je) je potrebná predchádzajúca príprava a určité znalosti. Aj pri lietaní v neriadenom priestore si musí byť pilot vedomý toho, že aj neriadený priestor môže byť niekde "strihnutý" hranicou riadeného priestoru (... áno aj vo vertikálnom smere!). Takže i v tomto prípade by som mal mať vedomosť, kde končí moja bezbrehá sloboda. Mnohí moje slová budú určite čítať s nevôľou, ale obmedzenia vo všeobecnosti aj v iných oblastiach života majú svoj logický zmysel.
Ak teda chcem lietať v riadenom vzdušnom priestore, moja príprava by mala byť trochu "zodpovednejšia" a prezieravejšia. Môžem (mal by som!) totiž predpokladať, že riadiaci pre účely riadenia, separácie prevádzky a poskytovania informácií bude odo mňa potrebovať minimálne dve základné informácie - moju polohu a výšku letu.
Nik nevie zemepis na jednotku, ale pred preletom (väčšinou nám je vopred zhruba jasné, kam za daných podmienok asi môžeme letieť) je vhodné pozrieť si mapu a prečítať si, aké to vlastne zemepisné miesta môžem prelietavať. Jednoducho - chce to trochu prípravy. Aj pilot sa učí na skúsenosti. Laco, teraz už budeš vedieť, že Ti riadiaci môže dať aj takú záludnú a "nemiestnu" otázku. Tých dedín zas nie je až tak veľa, aby si sa ich polohy nedokázal naučiť. Ak budem na kopci s Tebou, pokojne sa ma pred letom na to spýtaj - miestny zemepis a názvoslovia obci poznám celkom dobre.
Thalhofer GT
Bautek Fizz
Bautek Fizz
Re: Prístroje (vária) a nastavenie výškomerov
Edmond, vynimocne s Tebou suhlasim ale mam problem.
Aj keby som sa niekolko dni ucil naspamet kde je aka dedina jednoducho si to nezapametam.
Mozom robit co chcem ale skratka je to tak. Tak co teraz? Nemozem odletiet?
Aj keby som sa niekolko dni ucil naspamet kde je aka dedina jednoducho si to nezapametam.
Mozom robit co chcem ale skratka je to tak. Tak co teraz? Nemozem odletiet?
Re: Prístroje (vária) a nastavenie výškomerov
Myslím Noro, že pokojne môžeš.
A to buď s papierovou mapou z ktorej dokážeš prečítať názvy obcí, alebo s GPS navigáciou turistickou alebo auto navigáciou.
Tá zvládne názvy ulíc, takže názvy dedín by pre ňu nemal byť problém ....
A keď si do nej naplánuješ letovú trasu tak budeš počuť aj .... PREPOČÍTAŤ ???? ... OTOČTE SA DO PROTISMERU !!! ..... POZOR Cyklista v protismere!!!
A to buď s papierovou mapou z ktorej dokážeš prečítať názvy obcí, alebo s GPS navigáciou turistickou alebo auto navigáciou.
Tá zvládne názvy ulíc, takže názvy dedín by pre ňu nemal byť problém ....
A keď si do nej naplánuješ letovú trasu tak budeš počuť aj .... PREPOČÍTAŤ ???? ... OTOČTE SA DO PROTISMERU !!! ..... POZOR Cyklista v protismere!!!
- Indian
- Príspevky: 242
- Dátum registrácie: Po Okt 22, 2007 8:10 pm
- Bydlisko: Banovce n. B.
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Prístroje (vária) a nastavenie výškomerov
Co je tazke na prepocte ?
( zrejme to nie je ani krat 3, ale 3,33. ale to je v podstate jedno, musel by si mat spravne nastaveny vyskomer, ale aj to je jedno )
Mas 1676m a nastanu 3 pripady -
1. rozbita termika: 1676 da rovno 1700 a x 3 a hotovo (17x3 .. zakladna skola ). 2 sekundy. V rozbitej trermike nemozes pocitat s rovnakou vyskou.
2. kludna termika: mas cas preratat, ale aj tak tych 1700 nastupas. + postup ako hore.
3. klesak: pouzijes 1600. + postup ako hore.
teda vyska problem nie je. poloha - vid Edmond, akurat niekedy je zhora celkom problem rozpoznat dedinky. A nepresne nahlasovanie polohy, to beriem, ale v nudzi by sa som sa to zrejem pokusil dohodnut. Skorej som myslel nazory tipu letel som volnym priestorom a odislo mi GPS tak som dalej neletel. To nelietaju ti ludia pre seba ? Co lietaju ti ludia pre GPS?
( zrejme to nie je ani krat 3, ale 3,33. ale to je v podstate jedno, musel by si mat spravne nastaveny vyskomer, ale aj to je jedno )
Mas 1676m a nastanu 3 pripady -
1. rozbita termika: 1676 da rovno 1700 a x 3 a hotovo (17x3 .. zakladna skola ). 2 sekundy. V rozbitej trermike nemozes pocitat s rovnakou vyskou.
2. kludna termika: mas cas preratat, ale aj tak tych 1700 nastupas. + postup ako hore.
3. klesak: pouzijes 1600. + postup ako hore.
teda vyska problem nie je. poloha - vid Edmond, akurat niekedy je zhora celkom problem rozpoznat dedinky. A nepresne nahlasovanie polohy, to beriem, ale v nudzi by sa som sa to zrejem pokusil dohodnut. Skorej som myslel nazory tipu letel som volnym priestorom a odislo mi GPS tak som dalej neletel. To nelietaju ti ludia pre seba ? Co lietaju ti ludia pre GPS?
-
- Príspevky: 852
- Dátum registrácie: Ne Apr 06, 2008 7:28 pm
- Bydlisko: Hlohovec
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Prístroje (vária) a nastavenie výškomerov
Pokiaľ je pilot v riadenom priestore nepozná terén, nievie bez gps určiť svoju polohu, tak vypadnutie GPS je dôvod, aby sa z toho priestoru pratal.
Re: Prístroje (vária) a nastavenie výškomerov
Hm, Indian, prepáč že tu vypisujem také začiatočnícke výhovorky. Možno, keď raz na bezmotorovom rogale nalietam v riadených priestoroch toľko čo Ty, tak si budem pripadať trápny.
btw, Tie tri prípady ktoré si tak jednoducho a zrozumiteľne vysvetlil v troch bodoch, ... koho mi to len pripomína??
btw, Tie tri prípady ktoré si tak jednoducho a zrozumiteľne vysvetlil v troch bodoch, ... koho mi to len pripomína??
Re: Prístroje (vária) a nastavenie výškomerov
Noro, poctivo mi prezraď, v čom všetkom si doposiaľ so mnou nesúhlasil okrem toho posledného prípadu, keď "výnimočne súhlasíš"? Tak, to mám čo robiť, aby som ten pomer dostal aspoň na 50:50.Norbert napísal:Edmond, vynimocne s Tebou suhlasim ale mam problem.
Aj keby som sa niekolko dni ucil naspamet kde je aka dedina jednoducho si to nezapametam.
Mozom robit co chcem ale skratka je to tak. Tak co teraz? Nemozem odletiet?
Teraz vážne - skús si na Tvoju poslednú otázku úprimne odpovedať sám.
Ja len predpokladám, že pilota, ktorý pri prelete riadeného priestoru zo seba nevie vysúkať svoju polohu, by pri najbližšej príležitosti ktorýkoľvek riadiaci poslal kade ľahšie...
Je ešte iné riešenie - robiť len také dlhé prelety, koľko dedín po trati si dokážeš zapamätať! Alebo - ak nenájdeš spôsob, ako byť schopný hlásiť svoju polohu, tak zostaň robiť zvozára. Ako sa zvykne vravieť - slovenské ZL Ti to nikdy nezabudne.
Thalhofer GT
Bautek Fizz
Bautek Fizz
- sidewinder
- Príspevky: 2750
- Dátum registrácie: St Sep 19, 2007 9:00 am
- Bydlisko: Kosice- Toporec - SR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Prístroje (vária) a nastavenie výškomerov
Laco, ale nechapem na vychodze su sami cajovi rogalisti.. Ked nevies z malicka integrovat v 2000m nad zemou ani sa nevesaj pod rogalo
Celkom sa bavim na tom ako tu my piloti pendlujuci hreben hranovnica - vikartovce ideme poucovat preletovych pilotov o navigacii v neznamom terene..
Chcel by som vidiet miestnych z dubiny ako by "bleskovo" zvladali orientaciu pri lietani z haja na sorosku, by cumeli jak bager na tvrdu hlinu keby mali vysypat z rukava polohu voci nejakej obci.
Ktory pilot ci uz motorak alebo plachtar vedel hned vsetky dediny? Insturtor povedal "vyber mapu mlady a uc sa" na rogale ako vytiahnete mapu na kolena?
Chce to cas a pochopenie, najskor sa nauci jednu dve dediny, potom styri, pat.. a po par letoch sa orientuje v pohode si myslim.
Ako sa to mame naucit ked z kazdej strany "ked to neviete tak tam nelette" "ked to nevies tak padaj von z priestoru" a podobne.. nauc sa na bicykli, ALE NESADAJ NANHO lebo ho poskrabes ked spadne.. podla mna staci trochu pomoci a pochopenia.. nie to vecne poucovanie....
Laco drzim ti palce pri spoznavani popradskeho okresu.
Celkom sa bavim na tom ako tu my piloti pendlujuci hreben hranovnica - vikartovce ideme poucovat preletovych pilotov o navigacii v neznamom terene..
Chcel by som vidiet miestnych z dubiny ako by "bleskovo" zvladali orientaciu pri lietani z haja na sorosku, by cumeli jak bager na tvrdu hlinu keby mali vysypat z rukava polohu voci nejakej obci.
Ktory pilot ci uz motorak alebo plachtar vedel hned vsetky dediny? Insturtor povedal "vyber mapu mlady a uc sa" na rogale ako vytiahnete mapu na kolena?
Chce to cas a pochopenie, najskor sa nauci jednu dve dediny, potom styri, pat.. a po par letoch sa orientuje v pohode si myslim.
Ako sa to mame naucit ked z kazdej strany "ked to neviete tak tam nelette" "ked to nevies tak padaj von z priestoru" a podobne.. nauc sa na bicykli, ALE NESADAJ NANHO lebo ho poskrabes ked spadne.. podla mna staci trochu pomoci a pochopenia.. nie to vecne poucovanie....
Laco drzim ti palce pri spoznavani popradskeho okresu.