Žeby sa dali listy na RC modeloch dali nastaviť nábežnou hranou dole (pod rovinu otáčania)? Pochybujem, že majú taký rozsah riadenia - ale aj keby, to ešte neznamená, že sú ofukované pri zápornom uhle nábehu.Hlebasko napísal:tak rotor je roztacany pri negativnom uhle nabehu listov,takze tam nemoze vzniknut dostatocne pozitivny vztlak ,aby ho udrzal v nejakej vyske.
Pri "dospelých" vrtuĽníkoch je to takto: Rotor sa otáča stále tým istým smerom, iba vzduch nepriteká zhora, ale zdola - tým sa uhol nábehu veĽmi zvýši. Takže uhol nábehu je stále kladný a je tam aj vztlak. Treba ale znížiť uhol nastavenia (stačí pár stupňov), inak aerodynamický odpor listov zastaví otáčanie rotoru (vztlak ho stále roztáča). Možnože problém RC modelov je v tom, že rotor sa kvôli malej zotrvačnosti tak rýchlo zastaví, že potom dlho padá s malými otáčkami a malým vztlakom.
Na vrtuli by to malo byť 1200 ot./min. pri 50 km/h alebo 950 ot./min. pri 40 km/h.Hlebasko napísal:zvysene otacky motora uz odbrzdia vrtulu - podla tvojich vypoctov by to malo byt pri 4270ot./min motora.
---------------
P.S.
Pri tých mojich výpočtoch som neuvažoval s indukovaným odporom listov. Ten sa prejaví iba pri brzdení hriadeĽa, takže tých 7 kg záporného ťahu treba vynásobiť x 1.2-1.5.