4x4

Veci a zariadenia ktoré použí­vame na lietanie, diskusia o počasí, aerodynamike a predpisoch
Užívateľov profilový obrázok
Ivan Plucko - NAY
Príspevky: 988
Dátum registrácie: Ut Okt 23, 2007 8:17 pm
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Ivan Plucko - NAY »

juraj napísal:trojdverovymi verziami, pripadne medzi dlhymi a kratkymi verziami. Ja mam do buducnosti vyhliadnutu Grand Vitaru XL7 s LPG s rokom vyroby do 2005. Je to predlzena verzia, takmer cistokrvny off road (tuha zadna naprava - dolezite pre zachovanie svetlej vysky pri zatazeni), pri terajsich cenach plynu vhodna aj na rodinne cesty vylety a dovolenky s vysokou pasivnou bezpecnostou a pohodlim.
Na XL 7 som poskuloval aj ja len je to este trochu drahe a este dost nove na tereny a s 2 L dizlom slabe a s 2,7 L bezinom zase moc smadne.
Ale inac 5 ludi a velka batozina no problem, alebo lahko vybavenych 7 ludi

Užívateľov profilový obrázok
eduardo
Príspevky: 2754
Dátum registrácie: St Okt 10, 2007 6:30 pm
Bydlisko: Košice

Príspevok od užívateľa eduardo »

Robo a nerozmyslal si nad DAEWO FSO ??? To je idalne rodinne, chaluparske, stavbarske, rogalisticke auto. Mne s osvedcilo uz velakrat a nepoznam ziadne podobne ktore by toho tolko zvladlo a bolo vyuzitelne v tolkych smeroch. Sice nema 4 x 4 iba 2 x 2 ale v najhorsom mozu dvaja potlacit a uz to bude stvorkolka...a ked potlacia styria, hmmmmm to sa uz naozaj ziadny ofroad nechyta. :idea:

Užívateľov profilový obrázok
Robo Murin
Príspevky: 540
Dátum registrácie: So Jan 26, 2008 2:00 pm
Bydlisko: dzungla

Príspevok od užívateľa Robo Murin »

Zatial hladam najvhodnejsie auto, potom budem hladat kompromis medzi vyuzitelnostou/spotrebou/cenou. Ako prvy mi nevyhovuje kratky razvor kvoli vyuzitelnosti auta aj vo firme a rodine, ale ...
PS Lacovi: 10 v hexa tvare...

robo-b
Príspevky: 148
Dátum registrácie: Št Okt 23, 2008 4:18 pm

Príspevok od užívateľa robo-b »

pri viacstupňovej prevodovke sa spravidla prvé 2 až 3 stupne neskracujú, čiže na pomalú jazdu nemajú vplyv. uzávierku nemá auto, ktoré by už nemalo redukciu, tzn ak chceš auto iba na lietanie tak ortodoxný offroad, tam je fuk či benzín alebo diesel, pretože väčšia spotreba sa vyrovná nižšej nadobúdacej cene. ak auto aj-aj tak SUV-éčko a najlepši diesel, pretože má nižšie posadený krúťak a máloktoré SUV má redukciu a už vôbec nie uzávierku. maximálne tak visko-spojku a difík zo zvýšenou svornosťou, tak 30 ku 70%, a keď ho budeš do kopca preťažovať, tak visko-spojku rýchlo trafí šĽak. faktom ale je, že slušné SUV zvládne väčší terén, než si 99% vodičov trúfne. čiže aby som to skrátil zoradím to podĽa pomeru cena/úžit. hodnota: offroad- vitara, landcruiser, patrol, pajero, frontera /iba benzín/ SUV- forester, allroad 1,9tdi model I, CRV, x-trail, a ostatné haraburdy. kurňa, tí japonci prehrali vojnu, a aj tak zvyšok sveta strčili do prdele.

pegas
Príspevky: 2692
Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa pegas »

Sú dva spôsoby zaradenia viskospojky:
1. paralelne s medzinápravovým diferenciálom (funguje ako uzávierka)
2. namiesto medzinápravového diferenciálu (pripája 4x4).

ZatiaĽ čo pri prvom spôsobe (Forester) viskospojka zaúčinkuje iba občas, a v teréne väčšinou odpočíva (lebo 4x4 zabezpečuje ozubený diferenciál), tak pri druhom spôsobe prenáša celý krútiaci moment iba viskospojka.

Ten druhý spôsob vraj kedysi používala Mazda, a po 60 000 km išiel do hája (strata svornosti). Dnes sa v tejto funkcii používa elektronicky ovládaná spojka Haldex, ktorá sa montuje do väčšiny SUV. Tam sa 4x4 iba pripája, a z princípu je jasné, že to nie je do ťažkého terénu. Prvé verzie mávali problém s nedostatočnou samosvornosťou (na internete sa dá nájsť video, kde Volvo XC ... s Haldexom nevie vyjsť strmší briežok), a problém bol aj v tom, že ti na normálnej ceste pri pripojení 4x4 v zákrute "ustrelil" zadok. Dnes je to lepšie, ale aj tak by som sa vyhol všetkým tým SUV s Haldexom (Volvo XC, Ford Kuga, Citroen ..., Ĺ koda Octavia Scout, ...).

Laco
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: Po Sep 24, 2007 5:35 pm
Bydlisko: Košice

Príspevok od užívateľa Laco »

Robo Murin napísal:...10 v hexa tvare...
Aaale za istych okolnosti by mohlo byt aj 10000 ... :lol:

skutak
Príspevky: 174
Dátum registrácie: Št Júl 03, 2008 12:25 am
Bydlisko: K priehrade 788/14 Banovce nad bebravou
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa skutak »

tak ja budem apelovat na gaspiho medzi napravovy diferak.Ten konkretne pracuje na sisteme trenia je to hermeticky uzavrete a napln je gel,silikon nebo nieco take neviem prestne.On je stale zovrety a pri preklze sa zohrieva to viete vseci tim zvysuje svornost a zabranuje tomu aby zabral len predok alebo zadok a ako som si vsimol,gaspimu na kokave zabral predok tak zrejme ho ma v prdeli.

Ako clovek ktory vie co forester zvladne nie ten moj tak som bol plne rozhodnuty co do buducna chcem.Vihody su ma to stali pohon 4X4 dobre do terenu cez zimu vyhoda a hlevne ty japonci od subaru ho postavili na podvozok impreza co znamena aj dobre jazdne vlstnosti.
Pokial by som mal kupovt auto neskor tak by som isiel po forestru diesel.
Auta z pevnou napravou su vyhodne ale zle znasaju zavesenie na diferak pretoze koles niesu schopne padnut dole ako u forestra.

Alex
Príspevky: 16
Dátum registrácie: Pi Apr 25, 2008 10:52 pm

Príspevok od užívateľa Alex »

Ked hodnotiť podĽa kriterií vyuzitelnosť/spotreba/cena odporučam zapoiť do vyberu aj Kia Sportage ktoru uspešne a hlavne bezproblemovo použivam 5j rok.
Obrázok
Ale kedby predo mnou stal taky vyber teraz , jednoznačne beriem VW Transporter T5 4x4 , a to hlavne kôli tomu , že chcem začať cestovať , a prave toto auto velmi lahko sa da prerobiť na obytne , napriklad v tejto firme - http://www.turcan-auto.sk/ttsed.htm

pegas
Príspevky: 2692
Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa pegas »

Neviem, ako vážne sa dá brať to 4x4, ale na cestovanie je ten VW vážne dobrý. Napríklad Fínski rogalisti jazdia iba na VW Transporter, alebo Caravelle. Majú vzadu lavice, takže kým jeden šoféruje, druhý vzadu spí.

Hlebasko
Príspevky: 292
Dátum registrácie: So Nov 24, 2007 9:27 pm

4x4

Príspevok od užívateľa Hlebasko »

Robi ,dobre je aj KIA Sorento.Ale urob si najprv nejake podmienky:
cena,chces nove alebo jazdene
znacka - potom si zistuj co ma dobre a co slabsie
trvaly pohon,alebo pripajatelny
velkost auta
vyfuk vlavo,vpravo :(
Pozor na moderne naftaky - su dobre ,ale ak ma vo vyfuku filter pevnych castic,tak ti bude zvysovat spotrebu(koli vypalovaniu filtra),v zime ti moze padat do nudzoveho rezimu,lebo nebude vediet regenerovat filter(hlavne pri kratkych trasach po meste),u niektorych typov odchadzaju skoro spojky,common raily, cerpadla su vysoko haklive na kvalitu nafty,casto pouzivane dvojhmotove zotrvacniky treba dost casto menit(zalezi aj od stylu jazdy),doporucuje sa menit pri kazdej alebo aspon druhej vymene oleja aj palivovy filter...atd.To vsetko ti moze navysit prevadzkove naklady u diesla.A este ,po meste aj moderne diesle maju okolo 9l/100km.Ja by som sa asi priklanal ku Subaru Forester benzin.Su velmi spolahlive,hoci drahsie na suciastky.Ale som presvedceny ,na zaklade vlastnych skusenosti,ked som niekomu robil odborny posudok pri vybere,ze kupis to co sa tebe bude pacit.Ja ti viem dat k dispozicii odborne casopisy a clanky ,ak budes chciet si nieco overit.

Užívateľov profilový obrázok
Robo Murin
Príspevky: 540
Dátum registrácie: So Jan 26, 2008 2:00 pm
Bydlisko: dzungla

Príspevok od užívateľa Robo Murin »

Ahojte vsetci, ani som nedufal tak hojnu diskusiu.
Pouzivate tam vela pojmov ktore mi nic nehovoria (common raily...). Nehladiac zatial na technicke paramtere mam slabost pre Japonske auta, cca 4-6 rocne jazdene. Nemalo by mat spotrebu cez 10l (okrem extremneho zatazenia v kopci) a ma vyjst na Kokavu, Haj, Bukovec, Slubicu,... Zatazenie strechy aspon 4 kridla, 5 ludi a aspon 1m dlzkovy miesta za zadnymi sedadlami (vyuzitelnost vo firme) Ostatne detaily nechavam na vas..

miro
Príspevky: 852
Dátum registrácie: Ne Apr 06, 2008 7:28 pm
Bydlisko: Hlohovec
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa miro »

3 krídla, 3 piloti + šofér - SUZUKI VITARA, SUBARU FORESTER
4 krídla, 4 piloti + šofér - TOYOTA LANDCRUISER

Užívateľov profilový obrázok
sidewinder
Príspevky: 2750
Dátum registrácie: St Sep 19, 2007 9:00 am
Bydlisko: Kosice- Toporec - SR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa sidewinder »

8 ludi + 8 kridel = DAEWO FSO :-D

Sposob jazdy tohoto auta vam dava moznost v klude a s dostatkom casu vychutnat vsetky krasy krajiny, zadne mieste su prisposobene pre oddych a rekreaciu. Vacsinu technickych problemom viete vyriesit na tokaji zo srubovakom v ruke a stihnete to pred startom. :-D :-D :-D

Laco
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: Po Sep 24, 2007 5:35 pm
Bydlisko: Košice

Príspevok od užívateľa Laco »

Robo, myslim ze kruh sa uzatvara...
A tvoje auto bude pre zmenu TOJOOOTA...
:wink:

miro
Príspevky: 852
Dátum registrácie: Ne Apr 06, 2008 7:28 pm
Bydlisko: Hlohovec
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa miro »

Keď sa zmieriš s tým, že v horšom teréne bude treba občas vystúpiť, prípadne aj potlačiť a autíčko bude dostávať riadne na frak, stačí ti aj SUBARU, alebo SUZUKI.

Napísať odpoveď