CTR, TMA - lietanie v tychto priestoroch
- jaro
- Príspevky: 4209
- Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
- Bydlisko: Prešov
- Kontaktovať užívateľa:
Myslim že sa nehadame ale prestali sme lietat. Dabata o pravidlách je sice pakna ale toto forum je slepá ulica lebo ludia rozhodujúci o tomto sedia inde a cítajú ine. Edo aj Miso, uplne vazne piste maily na RLP asociácie. Milan Bohuš ma sice akesi informacie ale určite netuší ako je to aktuálne a hlavne horúce. Toto sú problémy dlhodobého charakteru a treba do toho busiť. Skoda ze PG su viac tajnostkari ako schopní akcie a dialogu na oficalnych forach cez našich funkcionárov.
Ako príklad: Do nedávna bola deklarovana naša frekvencia FM 170,35 MHz. Vie mi niekto oficialne povedať či to ešte platí? Myslim že nikto.
Ako príklad: Do nedávna bola deklarovana naša frekvencia FM 170,35 MHz. Vie mi niekto oficialne povedať či to ešte platí? Myslim že nikto.
Niekedy sa pre vec treba aj pohádať - ale s nejakým rozumným východiskom.juraj napísal:Edmond, vsimol si si, aky mas na nas vplyv? Uz sa kvoli lietaniu v TMA zaciname hadat
Nikoho asi nebudeme "vešať", ale ako chceš niečo Ľudí naučiť, keď nie osvetou a argumentami. Viem, že niekedy ani to nepomáha.
Niektoré veci by mali byť dospelým Ľuďom jasné na prvé vysvetlenie alebo počutie - ak sa chce, samozrejme.
Mne je napr. jasné, že do susedovej záhrady bez zvolenia jeho majiteĽa či správcu len tak mirnix-dirnix (ako sa to vlastne píše?) nikdy nevkročím. A nepotrebujem pritom siahodlho vyplakávať, ako veĽmi ma pekné čerešne na jeho stromoch lákajú a dráždia. Nezvolím cestu skokom cez plot, ale žiadosťou, či si môžem natrhať. TMA je skoro ako tá záhrada.
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
Edmond, ďakujem ti za tvoj najkratší príspevok. Konečne sa to dá čítať. Inokedy tvoje príspevky len zbežne prebehnem
K Mišovmu letu: vysvitá, že to nebolo až také horúce. Jediné miesto, kedy to naozaj pokafral, bolo pri vyletení z lesov do doliny. Zlé bolo aj to, že bol nepredvídateĽný - na veži nemohli ani tušiť, že sa tam vyskytne, a on ani netušil, aké riziko predstavoval. Na druhú stranu, keď si vedel čo ide robiť, mal si mu to vyhovoriť, alebo aspoň poradiť nech na tú vežu zavolá. Povedať mu do telefónu jedno, a na fóre druhé, nie je veĽmi fér.
Ă
K Mišovmu letu: vysvitá, že to nebolo až také horúce. Jediné miesto, kedy to naozaj pokafral, bolo pri vyletení z lesov do doliny. Zlé bolo aj to, že bol nepredvídateĽný - na veži nemohli ani tušiť, že sa tam vyskytne, a on ani netušil, aké riziko predstavoval. Na druhú stranu, keď si vedel čo ide robiť, mal si mu to vyhovoriť, alebo aspoň poradiť nech na tú vežu zavolá. Povedať mu do telefónu jedno, a na fóre druhé, nie je veĽmi fér.
Ă
Mišo, prepáč, že si ťa takto donekonečna otáčame na ražni kritiky. Ber to ako debatu o probléme.pegas napísal:Edmond, ďakujem ti za tvoj najkratší príspevok. Konečne sa to dá čítať. Inokedy tvoje príspevky len zbežne prebehnem
K Mišovmu letu: ...Na druhú stranu, keď si vedel čo ide robiť, mal si mu to vyhovoriť, alebo aspoň poradiť nech na tú vežu zavolá. Povedať mu do telefónu jedno, a na fóre druhé, nie je veĽmi fér.
Ak sa dobre pamätám, tak som mu radil aby TMA podletel rovným letov smerom na juh a potom je voĽný v G-čku do 8 tis. stôp a že južná hranica vedie od Z na V zhruba od VeĽkého boku po Markušovce. Ani vo sne mi nenapadlo, že si chce pozrieť Vydrník.
pegas napísal:Ă
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
Veď ja súhlasím. V právnom štáte to tak musí byť. Od niečoho sa treba odraziť. Ale právny štát môže existovať iba vtedy, keď prevláda snaha tieto zákony dodržiavať. To znamená, že tieto zákony musia mať nejakú úroveň, aby ich väčšina považovala za užitočné a spravodlivé. A tu máme rezervy.Edmond PP napísal:Peťo, a kto iný by mal byť vinný, ak nie ten, čo vedome alebo pre lenivosť naštudovať si problematiku vletel do cesty dopravnému lietadlu?
My tu máme diktatúru komerčných leteckých spoločností, ktoré vďaka svojmu vplyvu na štát dokážu uzemniť všetko nekomerčné.
ĂEdmond PP napísal:Základné pravidla v letectve však nie sú dielom ani politikov z opozície či koalíci, ale kopírujú medzinárodné prijaté pravidlá.
Gaspi,
nie len Innsbruck je prikadom toho, ze to ide. Pamatas sa, asi pred dvomi rokmi sa nam tu peihlasil jeden chlapec paraglidista, ktory lieta pri Grenobli. Tam si takisto v TMA vymohli volny priestor na lietanie. Slovenskym problemom je mala sila LAA. To je totiz jedine letecke zdruzenie, ktore potrebuje riesit tuto problematiku. SNA a SFUL to tak nepocituju.
nie len Innsbruck je prikadom toho, ze to ide. Pamatas sa, asi pred dvomi rokmi sa nam tu peihlasil jeden chlapec paraglidista, ktory lieta pri Grenobli. Tam si takisto v TMA vymohli volny priestor na lietanie. Slovenskym problemom je mala sila LAA. To je totiz jedine letecke zdruzenie, ktore potrebuje riesit tuto problematiku. SNA a SFUL to tak nepocituju.
Chlapci, navrhujem stretnutie tých, ktorí sa chcú o tejto úproblematike rozprávať trochu do habky a fundovane a s argumentami. Ak chcem niečo kritizovať, musím tomu najpr hlbšie rozumieť.
Mám dojem, že zatiaĽ rozumieme iba svojim požiadavkam. Toto stretnutie by som ale navrhoval až po dohodnutej exkurzii na TWR Tatry, najlepšie i s prítomnosťou vedúceho strediska, s ktorým sa určite na túto tému dá normálne rozprávať. Tam si môžeme ´úplne otvorene vyliať naše "žiale" i vypočuť si fundované pre a proti.
Letecké spoločnosti týmto smerom vôbec netvrdia muziku. Neviem, odkiaĽ čerpáš tieto informácie.
Hovorí sa, že nemému dieťaťu ani vlastná mať nerozumie. Kto kedy sa oficiálne pokúšal na LPS o schválenie nejakého štatútu pre Dubinu?
Ja za starých dôb som mal s TWR poprad dokonca i dohodu medzi Deltaklubom Tatry a TWR Poprad.
Ă
Mám dojem, že zatiaĽ rozumieme iba svojim požiadavkam. Toto stretnutie by som ale navrhoval až po dohodnutej exkurzii na TWR Tatry, najlepšie i s prítomnosťou vedúceho strediska, s ktorým sa určite na túto tému dá normálne rozprávať. Tam si môžeme ´úplne otvorene vyliať naše "žiale" i vypočuť si fundované pre a proti.
Letecké spoločnosti týmto smerom vôbec netvrdia muziku. Neviem, odkiaĽ čerpáš tieto informácie.
Hovorí sa, že nemému dieťaťu ani vlastná mať nerozumie. Kto kedy sa oficiálne pokúšal na LPS o schválenie nejakého štatútu pre Dubinu?
Ja za starých dôb som mal s TWR poprad dokonca i dohodu medzi Deltaklubom Tatry a TWR Poprad.
Ă
- jaro
- Príspevky: 4209
- Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
- Bydlisko: Prešov
- Kontaktovať užívateľa:
Edmont, neorganizujte debaty, ved povedane bolo dosť. Stale to stojí na funkcionároch LAA a LPS. Snahy boli ale neprešli. mailujte a debatujte s RLP a prezidentom LAA. jedine s nimi sa budu kompetentní rozpravať na poradach, alebo nech oni vyvolajú sedenie k tejto problematike. A nikto z nás by tam nemal byť lebo nas zakažu ked sa dozvedia o co vsetko sa pokusame.
1. Z rozpravanie Milana G. mi je jasné že nas budú vždy tlačiť k zemi ale bez pokusov nemame žiadnu šancu. Nech nám náš RLP dá info koĽkokrát sa táto otázka riešila na oficialnej urovni
2. Keby sme naozaj tie letecke radia mali a asponkus ich použivali určite by povedomie LPS bolo viac masirovane pre riešenie niektorých frekventovaných lokalít. O nich vedia len lokalny dispečery ktorý určite na svojich poradách neprezentujú počet povolených a zamietnutých rogalistov vo vzduchu
3. Idem pisať Milanovi B.
1. Z rozpravanie Milana G. mi je jasné že nas budú vždy tlačiť k zemi ale bez pokusov nemame žiadnu šancu. Nech nám náš RLP dá info koĽkokrát sa táto otázka riešila na oficialnej urovni
2. Keby sme naozaj tie letecke radia mali a asponkus ich použivali určite by povedomie LPS bolo viac masirovane pre riešenie niektorých frekventovaných lokalít. O nich vedia len lokalny dispečery ktorý určite na svojich poradách neprezentujú počet povolených a zamietnutých rogalistov vo vzduchu
3. Idem pisať Milanovi B.
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
Som za. Rád by som na vlastné oči videl, kadiaĽ to tie lietadlá v TMA Poprad lietajú. ZatiaĽ si na tú otázku neodpovedal. Ja proste neverím, že dokážete riadiť lietadlá niekde v doline - 300m nad HeĽpou (kam siaha TMA Poprad). Tak načo, ktorý idi... to TMA nakreslil až tam? (Sorry za to slovo, ale vytáča ma to.) Ak chce LPS väčšiu bezpečnosť, tak dráhy letov vašich lietadiel musia byť predvídateĽné. Pritom bezmotoroví piloti v Nízkych Tatrách sú predvídateĽní pomerne dobre (okrem Miša). Ja v tom vidím trucpodnik LPS.Edmond PP napísal:Toto stretnutie by som ale navrhoval až po dohodnutej exkurzii na TWR Tatry, najlepšie i s prítomnosťou vedúceho strediska, s ktorým sa určite na túto tému dá normálne rozprávať.
Konkrétne sa o to pokúšal náš bývalý RLP (Milan Grega) spolu s prezidentom (Robo Setnička). Mali kladný posudok z LPS v Poprade, a pri rokovaní v centre LPS v Bratislave im to chlapík zmietol zo stola, a na koordinačnej porade im to zahrali do outu. Neviem kto iný, ako komerčné spoločnosti má na tom záujem. Druhý veĽký hráč - vojenské letectvo, sú v tomto omnoho férovejší.Edmond PP napísal:Letecké spoločnosti týmto smerom vôbec netvrdia muziku. Neviem, odkiaĽ čerpáš tieto informácie. ... Kto kedy sa oficiálne pokúšal na LPS o schválenie nejakého štatútu pre Dubinu?
Nuž poviem Ti, ak by sa v riadených priestoroch mali pohybovať piloti PG a ZK a robiť rozostupy hoc i aj od predvídateĽných trás IFR prevádzky podĽa mne známej a predvídateĽnej miery ich všeobecnej zodpovednosti a "úsudku", tak si do dopravného lietadla nikdy nesadnem!!!pegas napísal:Som za. Rád by som na vlastné oči videl, kadiaĽ to tie lietadlá v TMA Poprad lietajú. ZatiaĽ si na tú otázku neodpovedal. Ja proste neverím, že dokážete riadiť lietadlá niekde v doline - 300m nad HeĽpou (kam siaha TMA Poprad). Tak načo, ktorý idi... to TMA nakreslil až tam? (Sorry za to slovo, ale vytáča ma to.) Ak chce LPS väčšiu bezpečnosť, tak dráhy letov vašich lietadiel musia byť predvídateĽné. Pritom bezmotoroví piloti v Nízkych Tatrách sú predvídateĽní pomerne dobre (okrem Miša). Ja v tom vidím trucpodnik LPS.
Možno práve preto, že si piloti-amatéri "vybudovali" a stále "budujú" imidž (česť výnimkám!) nezodpovedných hazardérov a notorických porušovateĽov leteckých predpisov a bezpečnosti, je prístup vyšších funkcionárov LPS taký, aký je.
CTR-ka a TMA-čka sú všade vo svete (!!!) vytvorené pre ochranu a bezpečnosť civilnej leteckej dopravy. Prečo si stále myslíme, že sme na rovnakom rebríčku dôležitosti ako civilné dopravné lietadlá. To s politikou a polit. garnitúrou nemá absolútne nič spoločné. Aj na diaĽnicu nemôže vozidlo, ktoré nedokáže presiahnuť patričný rýchlostný limit, nehovoriac už o konských povozoch prípadne vyznávačov in line korčuĽovania - akokoĽvek by sa im jazdenie na tom širokom asfalte veĽmi pozdávalo.
Naozaj nemá zmysel ďalej takto na túto tému debatovať. Mnohý z nás nemajú ani "šajn" o tom, čo je civilné letectvo, radi by ho však od základov zmenili.
Žiadne lietajúce zariadenie nemá zakázaný vstup do TMA alebo CTR (vzdušný priestor triedy D), ak spaňa základný predpoklad - má obojstranné rádiové spojenie. Ak teda niekto chce lietať v takomto vzdušnom priestore bez obmedzení, prečo sa nedá touto cestou? Ambiciózneho pilota by aj tak neuspokojilo lietanie v nejakom vymedzenom priestore, ak dnes už každý "pokukuje" po preletoch. Otázka vyčlenenia určitého priestoru vo vzdušnom priestore triedy D a jeho aktivácia v čase lietania PG a ZK je iste zaujímavá a treba ju pri rokovaniach prezentovať.
Takže, navrhnite konkrétny termín exkurzie na TWR Tatry a debaty s načím vedúcim (mohlo by sa to spojiť i s lietaním na Dubine), dajte dokopy partiu tých, ktorí sa úprimne chcú niečo nové a úžitočné dozvedieť a dostať sa do "obrazu". Ostatné zariadim ja.
Dovtedy s osvetou či tlačením kalerábov do Vašich hláv končím.
Edmond, rad sledujem, ze sa bijes ako lev. A vela sa z toho ucim. Ale evokuje to vo mne podozrenie, ze tam teraz v PP velku prevadzku nemate
Pripajam sa ku Gaspimu v tom, ze tie TMA su u nas zbytocne velkoryse. Aj to Tvoje prirovnanie s dialnicami pokulhava, do vzdusnych ciest sa na rozdiel od dialnic okrem papiera a ceruzky nic neinvestovalo a nevyzaduju ziadnu udrzbu. A som naozaj zvedavy na racionalne zdovodnenie existencie TMA v Helpe, nejakych 600 m pod urovnou hrebena NT.
Pripajam sa ku Gaspimu v tom, ze tie TMA su u nas zbytocne velkoryse. Aj to Tvoje prirovnanie s dialnicami pokulhava, do vzdusnych ciest sa na rozdiel od dialnic okrem papiera a ceruzky nic neinvestovalo a nevyzaduju ziadnu udrzbu. A som naozaj zvedavy na racionalne zdovodnenie existencie TMA v Helpe, nejakych 600 m pod urovnou hrebena NT.
Nechaj si túto otázku i ďalšie iné na stretnutie s vedúcim LPS Poprad.pegas napísal:Podobné debilné slovenské praktiky vidím aj v Maďarsku. Maďarské spodné TMA sú pekne odstupňované a rozumne dimenzované - s jedinou výnimkou - južné TMA Košice. Na kieho boha im je tá časť na východ za Slancom? Žeby malo LPS špeciálne radary, ktoré vidia aj za kopec?