Spring Meeting Friuli Venezia Giulia
Napísané: So Aug 04, 2018 3:31 pm
Ahojte. Tak podľa mňa nevíjde o dnešnom dni veľa novinových článkov, no môže sa stať, že nejaký malý stĺpček sa objavý...
disciplína sa zdala fajn, dosť skoro sme sa zdvihli. Základňa v 2500, ani som sa nezaoberal tým, aby som si zapísal vzdušné obmedzenia, načo aj, ani tak nepôjdeme do 3000. Niektorým z nás, sa ale podarilo vedľa oblačnosti celkom slušne nastúpať. Neviem v koľkých som bol, ale dosť vysoko, takže pravdepodobne budem mať za dnešný deň 0.
Zo začiatku to bolo celkom dobré, tlačil som na pílu, všetko šlo dobre až po štart v Greifenburgu. Tam som sa dostal nízko a nevedel som dotočiť výšku späť, no nebolo to až také zlé, malé zdržanie sa dalo dobehnúť. Potom nasledoval OB pri Lienzi, ktorý bol až v prdeli vysoko a nevychádzalo to na doklz. Aj tak som to skúšal na silu, možno popri skale dokĺžem, no nešlo to. Takže bol z toho druhý pokus a tým som hneď aj prišiel o 15bodovú výhodu v tomto dni. Nevadí, šli sme jak blázni a Neuschwandler, Polach, Jonny a ďalší, nie sú zase až taká zlá skupina.
Nakoniec som dotočil nad Weissensee, presne tam, kde každý zvykol tumblovať. A aj bolo TURBO, krídlo miestami tak brutálne padalo, že jaj. Ešte k tomu dnes som mal o brutálnych 5stupňov spustené podperky a toto bolo presne to tumblovacie počasie. No toto bol iba slabý odvar toho, čo nasledovalo pri poslednom doklze. Ťaháme jak blázni, chcem dostať Glauca s Polachom. 1:8,5. To je dobré, ale cieľ nevidieť, lebo záver letíme v doline ktorá sa stáča. A na jej konci, ako víjdeme zo zákruty pozerám, že cieľ je akosi kurva vysoko. Jasné, pomýlili sa o 60 metrov, alebo to si len môj prístroj myslel, že som vyššie (to by bolo lepšie, nemal by som 0 za dnešok). Pre každý prípad to odhadujem na 1:11, sme nízko, rotor hádže a celé je to také úzke, že poslednými opciami ostávajú diaľničný most, borovicový kopec resp. zjazdovka s drôtmi. Dolietame, celý čas to hádže, cieľová lúka je ako vtip a nás je päť. Pokým sa všetci zrovnajú ja sa už nezmestím, prelietavam 20cm ponad plot a dopadám na pľac. Vlasta nemá toľko šťastia, láme krídlo na sračky a v bezvedomí leží pod ním.
Spúšta sa záchranná akcia, prerušujú disciplínu. Zápasiac so slzami v očiach sledujeme čo s ním bude, popri tom ako dolietavajú ostatný a polovica z nich sa rozbíja. Miesto je asi 30m široké a 150m dlhé s miernym spádom, vlní sa a ešte je na ňom senník. A počasie je brutál turbulentné.
Vlastu práve nakladajú do sanitky a utekajú hore na druhú stranu pristávačky, lebo jeden Aeros skĺzol po krídle z 15 metrov. Toho už zobral vrtuľník, že vraj je jeho stav dosť vážny.
Aké dobré by bolo tu nebyť!
Medzitým prichádza jeden Laminár, zdá sa, že bude dlhý, na konci mu krídlo prepadne ale dopadá na trapézi. Potom prichádza jeden nemec, najprv si vezme na mušku senník, potom ho stáča na stromoradie. Padá z neho ale prežije to. Ďalší s Moyesom padá z troch metrov, krídlo na jeho krk, záchranári. Chaos na bojisku, policajti, záchranári vytvára sa poriadna mela. Samozrejme zvoz nikde a moja Bori nemá ani v najmenšom úmysle sa sem vôbec priblížiť, takže o 20tej sa dostávam späť. Opäť jeden 12hodinový deň. Mám už dosť tohto nekonečného vozenia sa, každý deň ideme 1,5hod autom hore ako nejaký tábor diaľkových letcov aby sme do maxima využili deň... To že špička preteká bez strát a zvyšok nie je až taký šikovný nezaujíma nikoho, nech si každý poradí sám. Podľa mňa dnešný deň úplne vyvrátil predstavu, že organizujme súťaž v troch štátoch a utekajme tam kde je to práve dobré. Nedá sa až na toľko optimalizovať tento nevypočitateľný systém (počasie), resp. je potrebné vziať do úvahy, že bývajú aj zlé dni. A ak to nechceme, treba ísť do Hay, alebo do Mexika.
Včera sme napríklad boli nad Gemonou. Vyrážal som o 8smej a o 11sme boli hore...odtiaľ len na skok... Brutálne serpentíny, je treba riadiť premávku, nákladné auto ktoré vezie krídla musí 3x cúvať v každej zákrute... Už o 11stej sa dalo vidieť , že v Slovinsku bude prehánka, ale kvôli vzdušnému priestoru nad Avianom veľmi nebolo inej opcie. V štartovacej bráne zrušili deň. Tu v Tolmezze nie je rozumná pristávačka, tak som priletel späť a pristál vedľa drôtov do turbulentnej sračky, lebo som debil. Zbytočne som prišiel s rodinou, nevidia ma. Ale ak by som s nimi neprišiel, sedel by som vo vetre/daždi ako sa vraví na výstroji.
disciplína sa zdala fajn, dosť skoro sme sa zdvihli. Základňa v 2500, ani som sa nezaoberal tým, aby som si zapísal vzdušné obmedzenia, načo aj, ani tak nepôjdeme do 3000. Niektorým z nás, sa ale podarilo vedľa oblačnosti celkom slušne nastúpať. Neviem v koľkých som bol, ale dosť vysoko, takže pravdepodobne budem mať za dnešný deň 0.
Zo začiatku to bolo celkom dobré, tlačil som na pílu, všetko šlo dobre až po štart v Greifenburgu. Tam som sa dostal nízko a nevedel som dotočiť výšku späť, no nebolo to až také zlé, malé zdržanie sa dalo dobehnúť. Potom nasledoval OB pri Lienzi, ktorý bol až v prdeli vysoko a nevychádzalo to na doklz. Aj tak som to skúšal na silu, možno popri skale dokĺžem, no nešlo to. Takže bol z toho druhý pokus a tým som hneď aj prišiel o 15bodovú výhodu v tomto dni. Nevadí, šli sme jak blázni a Neuschwandler, Polach, Jonny a ďalší, nie sú zase až taká zlá skupina.
Nakoniec som dotočil nad Weissensee, presne tam, kde každý zvykol tumblovať. A aj bolo TURBO, krídlo miestami tak brutálne padalo, že jaj. Ešte k tomu dnes som mal o brutálnych 5stupňov spustené podperky a toto bolo presne to tumblovacie počasie. No toto bol iba slabý odvar toho, čo nasledovalo pri poslednom doklze. Ťaháme jak blázni, chcem dostať Glauca s Polachom. 1:8,5. To je dobré, ale cieľ nevidieť, lebo záver letíme v doline ktorá sa stáča. A na jej konci, ako víjdeme zo zákruty pozerám, že cieľ je akosi kurva vysoko. Jasné, pomýlili sa o 60 metrov, alebo to si len môj prístroj myslel, že som vyššie (to by bolo lepšie, nemal by som 0 za dnešok). Pre každý prípad to odhadujem na 1:11, sme nízko, rotor hádže a celé je to také úzke, že poslednými opciami ostávajú diaľničný most, borovicový kopec resp. zjazdovka s drôtmi. Dolietame, celý čas to hádže, cieľová lúka je ako vtip a nás je päť. Pokým sa všetci zrovnajú ja sa už nezmestím, prelietavam 20cm ponad plot a dopadám na pľac. Vlasta nemá toľko šťastia, láme krídlo na sračky a v bezvedomí leží pod ním.
Spúšta sa záchranná akcia, prerušujú disciplínu. Zápasiac so slzami v očiach sledujeme čo s ním bude, popri tom ako dolietavajú ostatný a polovica z nich sa rozbíja. Miesto je asi 30m široké a 150m dlhé s miernym spádom, vlní sa a ešte je na ňom senník. A počasie je brutál turbulentné.
Vlastu práve nakladajú do sanitky a utekajú hore na druhú stranu pristávačky, lebo jeden Aeros skĺzol po krídle z 15 metrov. Toho už zobral vrtuľník, že vraj je jeho stav dosť vážny.
Aké dobré by bolo tu nebyť!
Medzitým prichádza jeden Laminár, zdá sa, že bude dlhý, na konci mu krídlo prepadne ale dopadá na trapézi. Potom prichádza jeden nemec, najprv si vezme na mušku senník, potom ho stáča na stromoradie. Padá z neho ale prežije to. Ďalší s Moyesom padá z troch metrov, krídlo na jeho krk, záchranári. Chaos na bojisku, policajti, záchranári vytvára sa poriadna mela. Samozrejme zvoz nikde a moja Bori nemá ani v najmenšom úmysle sa sem vôbec priblížiť, takže o 20tej sa dostávam späť. Opäť jeden 12hodinový deň. Mám už dosť tohto nekonečného vozenia sa, každý deň ideme 1,5hod autom hore ako nejaký tábor diaľkových letcov aby sme do maxima využili deň... To že špička preteká bez strát a zvyšok nie je až taký šikovný nezaujíma nikoho, nech si každý poradí sám. Podľa mňa dnešný deň úplne vyvrátil predstavu, že organizujme súťaž v troch štátoch a utekajme tam kde je to práve dobré. Nedá sa až na toľko optimalizovať tento nevypočitateľný systém (počasie), resp. je potrebné vziať do úvahy, že bývajú aj zlé dni. A ak to nechceme, treba ísť do Hay, alebo do Mexika.
Včera sme napríklad boli nad Gemonou. Vyrážal som o 8smej a o 11sme boli hore...odtiaľ len na skok... Brutálne serpentíny, je treba riadiť premávku, nákladné auto ktoré vezie krídla musí 3x cúvať v každej zákrute... Už o 11stej sa dalo vidieť , že v Slovinsku bude prehánka, ale kvôli vzdušnému priestoru nad Avianom veľmi nebolo inej opcie. V štartovacej bráne zrušili deň. Tu v Tolmezze nie je rozumná pristávačka, tak som priletel späť a pristál vedľa drôtov do turbulentnej sračky, lebo som debil. Zbytočne som prišiel s rodinou, nevidia ma. Ale ak by som s nimi neprišiel, sedel by som vo vetre/daždi ako sa vraví na výstroji.