Strana 1 z 1
Diskusia
Napísané: Št Okt 06, 2011 7:59 am
od užívateľa dragosek
A podme na to.
Re: Diskusia
Napísané: Št Okt 06, 2011 9:25 am
od užívateľa Ivan
Prvá dvojica z druhej ligy prechádza od budúceho roka do prvej ligy.
To ma byt odmena alebo trest za umiestnenie?
Re: Diskusia
Napísané: Št Okt 06, 2011 9:55 am
od užívateľa sidewinder
Pre teba odmena
Re: Diskusia
Napísané: Št Okt 06, 2011 2:14 pm
od užívateľa belani
Ivan, tak sme sa rozhodli aby to malo nejaky progres a hlavne aby cim viac mladych pilotov mohlo "vyhravat".
Tieto pravidla su zatial len orientacne-na skusku. Uvidime ako to bude fungovat dalsi rok, kolko ludi bude lietat a prihlasovat prelety.
Mozno to este zmenime.
Re: Diskusia
Napísané: St Okt 12, 2011 12:18 pm
od užívateľa jaro
Výška sa predpokladam teda bude kontrolovať. Trebalo by povedať že vo vlastnom zaujme bude potrebne aby si pilot kalibroval výškomer podľa tlaku z letiska. Umožní to viac ľudom učiť sa tejto komunikácii (tls alebo rdst). V pripade problemu sa to da presne dosledovať.
Druha vec čo ma trapi s výškou. Ked sme leteli z Bukovca tak ma termika vzhľadom na to že dispečer nepočul a zmatkoval ťahala hore ako blazniva, ked som bol v 2500 a počutelnosť bola lepšia tak ma pustil dalej smerom na Poprad do TMA. Je pravda že prave vtedy som nemal kalibrovaný kompas a podľa spatneho zistenia som bol na hranici 2450 m, ale ... koľko bude tolerovana výška? ako sabude toto kontorlovať a merať? Treba to jasne dostať do riadku pravidiel.
Pripadne jasne definovať použitie udajov z Xcontestu. SU tam dokonca aj tieto maximalne výšky a ked tam bude viac nech to autor dorieši editáciou výšky. X contest vtedy da 0 bodov a je to potom OK.
Povedzme si otvorene že ked to v 2300 ťaha jas blaznive hore nie je dôvod čakať na dalšiu stovku výšky, treba letieť dalej. Aj McGrady o tom hovori, tokže je to len v nas.
Re: Diskusia
Napísané: St Okt 12, 2011 12:20 pm
od užívateľa jaro
Co sa týka priestoru by som uviedol dovetok ku tým 100 km, ... pokial sa inak nezmení rozdelenie vzdušneho priestoru. AK dojde z zjednoteni EU tak to strati zmysel.
Re: Diskusia
Napísané: St Okt 12, 2011 6:07 pm
od užívateľa pegas
100km od hraníc je preto, lebo to dobre vystihuje cieľ - lietanie na domácich terénoch, po robote, cez víkendy, počas celého roka.
Výšku by som nekontroloval. To by sme museli kontrolovať či lietali v TMA na rádiu. A na to nemáme kapacity. Nech si to rieši LÚ a každý pilot sám. Jedinou povinnosťou by mal byť security log a Xcontest. Ak má niekto tú drzosť, a dá tam let s prekročením výšky, je to jeho problém a riziko.
Re: Diskusia
Napísané: St Okt 12, 2011 7:10 pm
od užívateľa belani
Suhlasim s Gaspim. Tato sutaz ma byt co najjednoduchsia. V pravidlach je napisane ze podmienka je dodrzanie predpisov...
Ale ak si tam da niekto let a bude prekrocena vyska nesmie byt tento let zapocitany do vysledkov. Zatial toto rozhodnutie o nezapocitani letu koli vyske nechame na Gaspim a budeme mu verit
. Ak budu nejake protesty tak sa stanovy JURY ktora rozhodne o konkretnom lete.
Tot moj navrh
Re: Diskusia
Napísané: St Okt 12, 2011 9:40 pm
od užívateľa Laco
Hold, na dokazovanie výšky je potrebný barozáznam, resp. záznam z certifikovaného či čo ja viem akého tlakového výškomeru. ...a keď mám na postroji v jednej kapsičke kyslíkovu fľašu a v druhej odpovedač, tak prečo sa mám obmedzovať na nejakých 2450... Výška je podľa mňa na pilotovi, (verme že nie je debil)..., zvlášť ak vieme, že xcontext pozerajú aj "iní" piloti.