BODOVANIE DO CROSS COUTRY súťaže - Váš názor
BODOVANIE DO CROSS COUTRY súťaže - Váš názor
Zakladám túto tému na základe mojich pripomienok už pred rokom na schodzi LAA kôli môjmu nesúhlasnému názoru s pravidlami súťaže.
Môj názor a návrh je taký aby sa súťažné lety započítané do MSR už nepočítali do CROSS COUTRY a aby mali šancu túto súťaž vyhrať aj rekreačný piloti.
Myslím, že doterajšie hotnotenie je viac-menej nespravodlivé keď sa to ráta do obidvoch súťaží , lebo čisto s teoretického hladiska majster MSR samozrejme vyhrá aj Cross Coutry súťaž resp. na 90% pokial niekto super nezalieta na tréningu a nenahlási si tento prelet.
Dajme šancu aj pilotom ktorí lietajú pre zábavu !
Druhý moj návrh je aby presnosť a spedgliding bol do 3.miesta bodovo ohodnotený napr.1.-100b. , 2.-80 b.a 3. miesto 50b. čo myslím že by zatraktívnilo ešte túto súťaž
Ă
Môj názor a návrh je taký aby sa súťažné lety započítané do MSR už nepočítali do CROSS COUTRY a aby mali šancu túto súťaž vyhrať aj rekreačný piloti.
Myslím, že doterajšie hotnotenie je viac-menej nespravodlivé keď sa to ráta do obidvoch súťaží , lebo čisto s teoretického hladiska majster MSR samozrejme vyhrá aj Cross Coutry súťaž resp. na 90% pokial niekto super nezalieta na tréningu a nenahlási si tento prelet.
Dajme šancu aj pilotom ktorí lietajú pre zábavu !
Druhý moj návrh je aby presnosť a spedgliding bol do 3.miesta bodovo ohodnotený napr.1.-100b. , 2.-80 b.a 3. miesto 50b. čo myslím že by zatraktívnilo ešte túto súťaž
Ă
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
Peťo,
1. čo by sme tvojím návrhom získali?
2. kde si "vycucal" tie body za presnosť ... ?
3. súťaž CrossCountry má pod palcom niekto iný. My sa na tom iba priživujeme.
Podstatou tvojich návrhov je, že sa ti to nepáči, a tvoje predpoklady sú podĽa mňa chybné.
Tento rok sme toho viac nalietali mimo súťaží, takže majster MSR "samozrejme" nevyhráva CrossCountry. Mali by sme podporovať pilotov, ktorí chodia na súťaže a okrem toho ešte veĽa lietajú počas roka. Tým CrossCountry v ničom nebráni. Piloti, ktorí lietajú iba pre zábavu (alebo skôr pre adrenalín) 3x do roka, nepotrebujú CrossCountry.
Keď už nejaké zmeny, tak by som navrhol započítavať do rebríčka reprezentácie aj body zo zahraničných súťaží a nielen MSR. Tak to majú myslím aj Nemci, a v minulosti to bol jeden z našich problémov - napríklad Bohuš (skvelý doma, slabý v zahraničí).
1. čo by sme tvojím návrhom získali?
2. kde si "vycucal" tie body za presnosť ... ?
3. súťaž CrossCountry má pod palcom niekto iný. My sa na tom iba priživujeme.
Podstatou tvojich návrhov je, že sa ti to nepáči, a tvoje predpoklady sú podĽa mňa chybné.
Tento rok sme toho viac nalietali mimo súťaží, takže majster MSR "samozrejme" nevyhráva CrossCountry. Mali by sme podporovať pilotov, ktorí chodia na súťaže a okrem toho ešte veĽa lietajú počas roka. Tým CrossCountry v ničom nebráni. Piloti, ktorí lietajú iba pre zábavu (alebo skôr pre adrenalín) 3x do roka, nepotrebujú CrossCountry.
Keď už nejaké zmeny, tak by som navrhol započítavať do rebríčka reprezentácie aj body zo zahraničných súťaží a nielen MSR. Tak to majú myslím aj Nemci, a v minulosti to bol jeden z našich problémov - napríklad Bohuš (skvelý doma, slabý v zahraničí).
to Miro: nepochopil si pointu ! Nejde o mňa ale o bodovanie v súťaží Cross Coutry !
Môžeš si prihlásiť aj ty prelet zo Zobora do Martina , lebo ťa na jar predbehnem
to Gašpi : nevedel som že to robí niekto iný a že LAA SR nemôže navrhnúť zlepšenie bodovacieho systému.
Tie body za prestnosť je môj návrh , ktorý samozrejme cez väčšinu pilotov z východu neprejde ale za pokus to stojí
To su moje názori a rád by som vedel názori ostatných.
To zahraničie bodovať je fakt dobrý nápad .
Ostatný prosím , posielajte Vaše nápady , návrhy a pripomienky.
Môžeš si prihlásiť aj ty prelet zo Zobora do Martina , lebo ťa na jar predbehnem
to Gašpi : nevedel som že to robí niekto iný a že LAA SR nemôže navrhnúť zlepšenie bodovacieho systému.
Tie body za prestnosť je môj návrh , ktorý samozrejme cez väčšinu pilotov z východu neprejde ale za pokus to stojí
To su moje názori a rád by som vedel názori ostatných.
To zahraničie bodovať je fakt dobrý nápad .
Ostatný prosím , posielajte Vaše nápady , návrhy a pripomienky.
-
- Príspevky: 174
- Dátum registrácie: Št Júl 03, 2008 12:25 am
- Bydlisko: K priehrade 788/14 Banovce nad bebravou
- Kontaktovať užívateľa:
Prestnost by som s toho vynechyl ta je o niecom inom ako o sutaznom lietani jasne sutazi sa tam ale trochu inak a take mnozstvo bodov je nejak malo zaujmave pre hodnotenie do MSR cize nic to neriesi.
Cross Coutry je zalezitost kde si pilot rozhoduje sam ci tam nahra prelet zo sutaze alebo nie kazdeho vec,teda neriesim.
Peto a co do kelu sa ti nepaci na pravydlach sutaze
A pokial mas problem s bdmi do MSR tak treba chodit na MSR.
Cross Coutry je zalezitost kde si pilot rozhoduje sam ci tam nahra prelet zo sutaze alebo nie kazdeho vec,teda neriesim.
Peto a co do kelu sa ti nepaci na pravydlach sutaze
A pokial mas problem s bdmi do MSR tak treba chodit na MSR.
Mne je momentálne MSR ukradnuté a preto chcem aspom spravodlivé hodnotenie a hlavne mimo súťažné lety zarátavať do Cross Coutry , lebo len tam sa budem zúčasťnovať v blízskej budúcnosti aokrem účasti na budúci rok v Dunajvároši ( cena od Ĺ aniho ) .
ĂŹakujem šani aj keď tento rok mi to zamestnávateĽ neumožnil , aby som sa zúčastnil.
Edo poraď mi finty na aerovlek ,aby sme budúci rok nesklamali a slušne reprezentovali LAA SR v zahraničí.
ĂŹakujem šani aj keď tento rok mi to zamestnávateĽ neumožnil , aby som sa zúčastnil.
Edo poraď mi finty na aerovlek ,aby sme budúci rok nesklamali a slušne reprezentovali LAA SR v zahraničí.
Naposledy upravil/-a kelek v Po Sep 14, 2009 5:26 pm, upravené celkom 1 krát.
- Ivan Plucko - NAY
- Príspevky: 988
- Dátum registrácie: Ut Okt 23, 2007 8:17 pm
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Ako to maju padackary:
Zdroj: http://www.laa.sk/index.php?option=com_ ... Itemid=100
4.3. Bodovanie.
Do bodovacieho systému sa ráta len oficiálne ukončený pretek s minimálne dvoma platnými kolami.
Každý pilot vstupuje do nového kalendárneho roku s 50 % bodov roku minulého. Výsledok z pretekov sa neráta do Cross Country
Systém tvorby rebríčka pilotov Slovenska..
Zarátaváju sa: - 4 najlepšie preteky FAI ( vrátane podujatí PWC )
- Majstrovstvá sveta resp. Majstrovstvá Evropy
- Majstrovstvá SR ( koeficient 1) ak pretek bude zároveň v kat. FAI bude sa započítávať ako 5 FAI pretek
- Slovenský Pohár ( koeficient 1,5 )
Do slovenského rebríčka sa zarátava 20% bodov z Cross Country daného roku.
Nedaju sa miesat hrusky s jablkami preto si myslim ze zapocitavat vysledky z Presnosti pristatia alebo dokonca zo Speedglidingu do vysledkov MSR ale do rebricka pre vytvorenie reprezentacie je blbost.
Som za zapocitavanie bodov do rebricka pre ucely vytvorenia reprezentacie aj body zo zahranicnych sutazi.
Tak isto by bolo zaujimave a motivujuce zapocitavat body z Cross Country do rebricka reprezentacii.
MSR, jedna sutaz: Normalne ako doteraz.
Cross Country, druha sutaz: Sutaz pre rekreacnych pilotov. Vyhodnotenie samostatnej sutaze Cross Country kazdy rok na konci stanoveneho obdobia. Dary, ceny alebo odmena podla poradia atd. Vo finale na vyhodnotenie by sa nepocitali prihlasene lety zo sutazi (len do svetoveho rebricka aby sme vramci sveta maly body a mohli sa porovnavat z ostatnymi krajinami), len nesutazne lety a to mozno obmedzili na uzemie Slovenska respektive lety uletene mimo SR s nizsim koeficientom.
Rebricek reprezentacie:
50 Percent bodov z minuleho roka
+ body z MSR
+ body zo zahranicnych sutazi (cast bodov, iba nejake percento z bodov ziskanych alebo znizene o koeficient)
+ body z Cross Country (cast bodov, iba nejake percento z bodov ziskanych alebo znizene o koeficient)
Motivacia pre sutaznych pilotov:
Vzhaldom na to ze sa zapocitvaju do tvorby rebricka reprezentacie body aj z inych sutazi ako MSR motivuje sutazneho pilota aktivne lietat pocas celej letovej sezony a zucastnovat sa aj zahranicnych sutazi.
Motivacia pre rekreacnych pilotov: Moznost vyhrat sutaz Cross Country. Moznost vyhrat sutaz bez toho aby sa musel zucastnit MSR. Moznost vyhrat sutaz, ktora nema typicke charakteristiky organizacie oficialnej sutaze typu FAI alebo MSR. Moznost ziskat body do rebricka reprezentacie. Motivacia robit prelety a porovnavat sa s pilotmi podobnej urovne ako su oni sami.
Zdroj: http://www.laa.sk/index.php?option=com_ ... Itemid=100
4.3. Bodovanie.
Do bodovacieho systému sa ráta len oficiálne ukončený pretek s minimálne dvoma platnými kolami.
Každý pilot vstupuje do nového kalendárneho roku s 50 % bodov roku minulého. Výsledok z pretekov sa neráta do Cross Country
Systém tvorby rebríčka pilotov Slovenska..
Zarátaváju sa: - 4 najlepšie preteky FAI ( vrátane podujatí PWC )
- Majstrovstvá sveta resp. Majstrovstvá Evropy
- Majstrovstvá SR ( koeficient 1) ak pretek bude zároveň v kat. FAI bude sa započítávať ako 5 FAI pretek
- Slovenský Pohár ( koeficient 1,5 )
Do slovenského rebríčka sa zarátava 20% bodov z Cross Country daného roku.
Nedaju sa miesat hrusky s jablkami preto si myslim ze zapocitavat vysledky z Presnosti pristatia alebo dokonca zo Speedglidingu do vysledkov MSR ale do rebricka pre vytvorenie reprezentacie je blbost.
Som za zapocitavanie bodov do rebricka pre ucely vytvorenia reprezentacie aj body zo zahranicnych sutazi.
Tak isto by bolo zaujimave a motivujuce zapocitavat body z Cross Country do rebricka reprezentacii.
MSR, jedna sutaz: Normalne ako doteraz.
Cross Country, druha sutaz: Sutaz pre rekreacnych pilotov. Vyhodnotenie samostatnej sutaze Cross Country kazdy rok na konci stanoveneho obdobia. Dary, ceny alebo odmena podla poradia atd. Vo finale na vyhodnotenie by sa nepocitali prihlasene lety zo sutazi (len do svetoveho rebricka aby sme vramci sveta maly body a mohli sa porovnavat z ostatnymi krajinami), len nesutazne lety a to mozno obmedzili na uzemie Slovenska respektive lety uletene mimo SR s nizsim koeficientom.
Rebricek reprezentacie:
50 Percent bodov z minuleho roka
+ body z MSR
+ body zo zahranicnych sutazi (cast bodov, iba nejake percento z bodov ziskanych alebo znizene o koeficient)
+ body z Cross Country (cast bodov, iba nejake percento z bodov ziskanych alebo znizene o koeficient)
Motivacia pre sutaznych pilotov:
Vzhaldom na to ze sa zapocitvaju do tvorby rebricka reprezentacie body aj z inych sutazi ako MSR motivuje sutazneho pilota aktivne lietat pocas celej letovej sezony a zucastnovat sa aj zahranicnych sutazi.
Motivacia pre rekreacnych pilotov: Moznost vyhrat sutaz Cross Country. Moznost vyhrat sutaz bez toho aby sa musel zucastnit MSR. Moznost vyhrat sutaz, ktora nema typicke charakteristiky organizacie oficialnej sutaze typu FAI alebo MSR. Moznost ziskat body do rebricka reprezentacie. Motivacia robit prelety a porovnavat sa s pilotmi podobnej urovne ako su oni sami.
Naposledy upravil/-a Ivan Plucko - NAY v So Sep 05, 2009 2:35 pm, upravené celkom 1 krát.
to Ivo : máš pravdu , mo myslel som aby bolo zohladnené v bodovom hodnotení MSR umiestnenie aj za presnosť pristátia , lebo aj to je umenie a hlavne súťaž atraktívnejšia pre verejnosť a možných záujemcov o tento krásny šport.
Skrátka dobrý pilot by mal vedieť aj super pristávať a nie len preleteť určitú vzdialenost.
Kôli tomuto som to navrhoval
Bola by hneď lepšia motivácia na prestnosti , keby sa umiestneným napr.do 6.miesta započítavali niejaké body aj do MSR .
Ivan som za ( tie zahr.lietania a sutaze )
Skrátka dobrý pilot by mal vedieť aj super pristávať a nie len preleteť určitú vzdialenost.
Kôli tomuto som to navrhoval
Bola by hneď lepšia motivácia na prestnosti , keby sa umiestneným napr.do 6.miesta započítavali niejaké body aj do MSR .
Ivan som za ( tie zahr.lietania a sutaze )
Kelek, posledny dobry pilot, ktory prestal lietat reprezentacne kvoli vztahom, bol Ivan Podstanicky a bolo to v roku 1997. Ostatni sa zacali bat (Dusan Podstavek a do znacnej miery aj ja), stratili motivaciu (Jozo Kunik, Bohus Kolesar a ciastocne aj ja), presli k padakom (Vlastik Hlousek), k vetronom (Vlado Kaspar), zostarli (vsetci vyssie menovani), nemaju pracu a peniaze (Fero Nizner a Pluco), nemaju cas a peniaze (Edo Dropko, Gaspi). A kedze za vsetkym treba hladat aj peniaze (a zenu), Anka aj napriek heroickemu usiliu nedokazala udrzat tok penazi z Podbrezovej a momentalne tu nie je nikto, kto by zhanal dalsie. A okrem toho nemame dostatocne siroku zakladnu, ktora by generovala novych sutaznych pilotov, pricom novi maju velmi tazke presadit sa voci starym pastam, ktore maju lacno ziskane zahranicne skusenosti (Fero, ja, Gaspi, Edo a do istej miery aj Pluco), pripadne natrenovane na Lanzarote a v Chorvatsku (Pavelkovci) co je pre nich samozrejme demotivujuce. Ked to porovnam so sebou, ze som v druhom roku sutazenia na MSR stal na druhom mieste, je to neuveritelne a zopakovatelne len vtedy, ked tych 5-6 skusenych prestane sutazit, alebo ak sa vyskytne mimoriadny talent stedro podporovany svojim otcom. Toto nam tu velmi chyba. V motoristickom sporte, tenise, lyzovani to bez podpory rodicov nejde. U nas byvali rogalisti nepodporuju svoje deti (a viem ich pochopit - kto by sa o ne chcel tak bat?)
K bodovaniu MSR. Momentalne nevidim dovod menit bodovanie, momnetalne nas trapi nizka ucast pilotov, co ale ja skor pripisujem neistemu pocasiu. Ani mne sa nechce ist na kopec, ked je pravdepodobnost dobreho lietania len 50%. Potrebujem ju mat podstatne vyssiu. Skor hladajme cestu, ako dovolit sutazit medzi sebou pilotom podobnej urovne - teda zacinajucim, nech trebars lietaju na antenovych kridlach?
K bodovaniu MSR. Momentalne nevidim dovod menit bodovanie, momnetalne nas trapi nizka ucast pilotov, co ale ja skor pripisujem neistemu pocasiu. Ani mne sa nechce ist na kopec, ked je pravdepodobnost dobreho lietania len 50%. Potrebujem ju mat podstatne vyssiu. Skor hladajme cestu, ako dovolit sutazit medzi sebou pilotom podobnej urovne - teda zacinajucim, nech trebars lietaju na antenovych kridlach?
Tak moment, Juraj! Akože nepodporujú? Skôr je to opačne - ja svojho syna naháňam lietať, a jemu sa často ani nechce. ... a to si vraj na začiatku roka dal akýsi záväzok.juraj napísal: U nas byvali rogalisti nepodporuju svoje deti (a viem ich pochopit - kto by sa o ne chcel tak bat?
Ja viem, myslíš to z tej finančnej stránky. Možno je lepšie nemať zazobaného otecka a prebíjať sa vlastným úsilím. Ale aspoň svojho syna vozím na lietanie.
Len si predstavte - keby každý otec lietal so synom, koĽko by nás dokopy mohlo byť?!? Verím, že mi to slovenské závesné lietanie nikdy nezabudne!!!
Vy ostatní si spytujte svoje rogalisticko-výchovné svedomie!