CONDOR
- sidewinder
- Príspevky: 2750
- Dátum registrácie: St Sep 19, 2007 9:00 am
- Bydlisko: Kosice- Toporec - SR
- Kontaktovať užívateľa:
za hlavne pozitivum tochto simu ja povazujem to ze dava aspom mne to pomohle ze z pipania varia som sa naucil si dat v hlave dokopy obraz o stupani kde to asi je..a tak isto sa torchu orientovat v tom okolitom vzduchu a vediet sa vratit kde to asik bolo ako sa to prejavilo v reale no coment to je problem niekde inde.. ale naucil som sa podvedome vnimat podla varia co sa zo vzduchom deje.. neviem ako ostatny ale ja na rogale na vario nepozeram .a este po tych prestavkach v lietani som rad ze pristanem
- sidewinder
- Príspevky: 2750
- Dátum registrácie: St Sep 19, 2007 9:00 am
- Bydlisko: Kosice- Toporec - SR
- Kontaktovať užívateľa:
- jaro
- Príspevky: 4209
- Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
- Bydlisko: Prešov
- Kontaktovať užívateľa:
Vcera som lietal v skole na svahu a ocumoval aj nejake kamziky alebo horske kozy ci co.
Chlapci bacha na náviky zo simulátora. aj ked je to super hracka nepáci sa mi moc napriklad v sklole lietania ma to poslalo s kludným svedomím pri fucaku do zavetria za kopec. a kopce to boli riadne. samozrejme to trosku pohadzovalo ale kto nepreletel sedlo kralovej skaly pri severnom vetre nevie o com hovorím. mozno dynamika vetrona je bohovská ale dinamika vzduchu je v simulátore viac na strane pilota. o aerovleku ani nehovorím.
na zaver, skutocny vetron sa pilotuje podstatne lepsie lebo to cítis v ruke a v klboch, v reale by som za danych podmienok samozrejme neletel tam kde v sim ani tak blízko ani tak nízko. naviac dinamika a hlavne polara rogala je o hodne strmsia ako u diskusa alebo asw.
dnes pojdem lietat do roviny. trenujem MC a doklzy.
letu zdar
Chlapci bacha na náviky zo simulátora. aj ked je to super hracka nepáci sa mi moc napriklad v sklole lietania ma to poslalo s kludným svedomím pri fucaku do zavetria za kopec. a kopce to boli riadne. samozrejme to trosku pohadzovalo ale kto nepreletel sedlo kralovej skaly pri severnom vetre nevie o com hovorím. mozno dynamika vetrona je bohovská ale dinamika vzduchu je v simulátore viac na strane pilota. o aerovleku ani nehovorím.
na zaver, skutocny vetron sa pilotuje podstatne lepsie lebo to cítis v ruke a v klboch, v reale by som za danych podmienok samozrejme neletel tam kde v sim ani tak blízko ani tak nízko. naviac dinamika a hlavne polara rogala je o hodne strmsia ako u diskusa alebo asw.
dnes pojdem lietat do roviny. trenujem MC a doklzy.
letu zdar
- jaro
- Príspevky: 4209
- Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
- Bydlisko: Prešov
- Kontaktovať užívateľa:
to Gaspi: ked MC ukazuje kolko mam v termalke nastupat alebo na doklze sklesat je to vsetko relativne voci najakej výske v ktorej akurát som, alebo ako? v princípe ked cakám na spustenie gejtu samozrejme ze naberam vysku kolko sa da, ale pokial by som letel v hornej úrovni tak by som pri doklze aj tak musel preletiet vecsiu vzdialenost z posledného stupaku ako keby som to letel v stredných výskach. Ta rýchlost na doklze to teda dozenie? alebo sa predpokladá ze hore budú silnejsie stupaky? v skutocnosti to byva aj inak.
Ked som porovnaval fungovanie mojho Cartesia, ja si nastavím základnú hodnotu MC a cas na priemerovanie. ked letím tak mi táto hodnota v priebehu silnejsieho stupania narastá a pri doklze klesá. to teda znamená že je to akýsi automat. cize ked naletím stúpanie sil nejsie ako je aktuálna hodnota je na mne aby som sa rozhodol ci beriem. a ked su silne stupaky tak ma STF posiela stale rýchlo dalej. ale neviem z prístroja vycítat akú výsku mám vyuzit pre doklz medzi stupakmi. toto v condore je. co na to ... napíses?
Ked som porovnaval fungovanie mojho Cartesia, ja si nastavím základnú hodnotu MC a cas na priemerovanie. ked letím tak mi táto hodnota v priebehu silnejsieho stupania narastá a pri doklze klesá. to teda znamená že je to akýsi automat. cize ked naletím stúpanie sil nejsie ako je aktuálna hodnota je na mne aby som sa rozhodol ci beriem. a ked su silne stupaky tak ma STF posiela stale rýchlo dalej. ale neviem z prístroja vycítat akú výsku mám vyuzit pre doklz medzi stupakmi. toto v condore je. co na to ... napíses?
- sidewinder
- Príspevky: 2750
- Dátum registrácie: St Sep 19, 2007 9:00 am
- Bydlisko: Kosice- Toporec - SR
- Kontaktovať užívateľa:
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
Buď ste úplne Ľaví, alebo mám ja nejaký extra talent na aerovleky. Najprv som išiel do toho flight-school režimu a zvolil si aero-towing. Prvé dva štarty som pokazil už na zemi, tretí vo vzduchu. Potom som si to dobre premyslel (že aký je tam vzájomný vplyv medzi kopnutím nôh a náklonom, a že udržať polohu za chvostom vlečnej je proces 3. rádu zotrvačnosti), a odvtedy nemám problém. Raz som sa potom ešte odtrhol, ale to preto, že som popri tom pozeral TV. Takže trénujte.
Váš TOWING MASTER
P.S.:
jedna dobrá rada - dávajte si veĽký bacha na tie nohy, lebo vám to rozhodí horizont. Hlavne na zemi - keď sa vám odlepí chvost od zeme, a fúka bočný vietor, čakajte že vám vybočí do smeru vetra. Treba dať máličko nohy, a krídelká do opačnej strany (ináč škrtnete koncom krídla o zem). A vo vzduchu tie nohy skoro vôbec nepotrebujete. Mne dosť pomohlo, keď som si ubral tak 20-30% citlivosti na ovládaní smerovky. Ostatné kormidlá nechajte na 100%, lebo niekedy je treba tých 100% (krídelká v turbulentnom aerovleku, výškovka v 70-stupňovej zákrute).
Váš TOWING MASTER
P.S.:
jedna dobrá rada - dávajte si veĽký bacha na tie nohy, lebo vám to rozhodí horizont. Hlavne na zemi - keď sa vám odlepí chvost od zeme, a fúka bočný vietor, čakajte že vám vybočí do smeru vetra. Treba dať máličko nohy, a krídelká do opačnej strany (ináč škrtnete koncom krídla o zem). A vo vzduchu tie nohy skoro vôbec nepotrebujete. Mne dosť pomohlo, keď som si ubral tak 20-30% citlivosti na ovládaní smerovky. Ostatné kormidlá nechajte na 100%, lebo niekedy je treba tých 100% (krídelká v turbulentnom aerovleku, výškovka v 70-stupňovej zákrute).
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
Ten 3. rád zotrvačnosti znamená, že keď sa chceš udržať za chvostom vlečnej, musíš sledovať nielen polohu voči ose vlečnej, ale aj vybočenie smeru letu tvojho vetroňa a aj náklon. Ak si napríklad vĽavo od osi vlečnej, dáš pravý náklon (to je jasné) a po chvíli ho vrátiš do horizontu. Zároveň sleduješ ako rýchlo sa vraciaš do osi - už pred dosiahnutím osi vlečnej musíš dať opačný náklon, aby mal tvoj smer letu čas zrovnať sa do osi. Inak to prestrelíš do opačnej strany, a lietaš ako na rogale za veĽmi rýchlou trojkolkou.
Inak povedané: náklonom naháňaš smer letu (rýchlosť posuvu doĽava-doprava), a týmto smerom letu naháňaš polohu presne v osi vlečnej. Takže táto poloha je až tretia vec v poradí (náklon-smer-poloha), ktorú naháňaš kniplom - a všetky tri veci v poradí majú vlastnú zotrvačnosť - oneskorenie.
Keď sa odopneš a letíš bez vlečnej, už nemusíš naháňať polohu, stačí ti iba smer - aj preto je to omnoho jednoduchšie ako v aerovleku.
Inak povedané: náklonom naháňaš smer letu (rýchlosť posuvu doĽava-doprava), a týmto smerom letu naháňaš polohu presne v osi vlečnej. Takže táto poloha je až tretia vec v poradí (náklon-smer-poloha), ktorú naháňaš kniplom - a všetky tri veci v poradí majú vlastnú zotrvačnosť - oneskorenie.
Keď sa odopneš a letíš bez vlečnej, už nemusíš naháňať polohu, stačí ti iba smer - aj preto je to omnoho jednoduchšie ako v aerovleku.
- sidewinder
- Príspevky: 2750
- Dátum registrácie: St Sep 19, 2007 9:00 am
- Bydlisko: Kosice- Toporec - SR
- Kontaktovať užívateľa:
uz som raz pisal NA ZACIATOK NELIETAJTE VLEKY.
dajte si vzdusny start aby ste dostali ten vetron do ruky. skusajte tocit nalepte sa na svah, skusajte ako to reaguje, a ked pojde vetron v pohode az POTOM TRENUJTE VLEKANIE
je tam kopa treningovych misii tak to skusajte.. vlekanie sa ucte az tak po 5-10h nalietanych.. uvidite podstatny rozdiel.. zbytocne sa znervoznovat na zemi ked to ja tak nepojde
dajte si vzdusny start aby ste dostali ten vetron do ruky. skusajte tocit nalepte sa na svah, skusajte ako to reaguje, a ked pojde vetron v pohode az POTOM TRENUJTE VLEKANIE
je tam kopa treningovych misii tak to skusajte.. vlekanie sa ucte az tak po 5-10h nalietanych.. uvidite podstatny rozdiel.. zbytocne sa znervoznovat na zemi ked to ja tak nepojde