TOKAJ 18.05.2008
-
- Príspevky: 1332
- Dátum registrácie: St Okt 24, 2007 9:07 pm
- Bydlisko: Košice
- Kontaktovať užívateľa:
TOKAJ 18.05.2008
Po ceste sa zdalo ze fuka statocne. Tesili sme sa ze budeme na kopci sami. Na starte na nase prekvapenie fukalo slabo, viac - menej termika. Nez sme stacili poskladat kridla odstartovali dvaja Madari. Jeden pristal, druhemu sa podarilo sponad pristavacky pekne vytocit asi 500m nad start. Bol to asi jediny solidny interval dna. Takticky som sa postavil na start no nie a nie najst okamih kedy padaky uvolnia cestu. Po starte par esiciek - vobec som nemal chut miesat sa medzi PG ziakov. Zamieril som na termiku cez zapadne rebro. Zafungovalo az na urovni vinic. Ked som sa dvihol skoro do vysky startu, myslel som si ze to bude lepsie. Zamieril som vedla ku vtakom ,ale ako zmizli oni , tak aj magicka bublina. Este zufale krizovanie nad vinicami daleko na zapad od pristavacky. Bol som rozhodnuty ze ak to nevyda , pristanem pred tratou na uzsich pasoch pola. Ako tak delfinujem v malej vyske ponad vinice , podarilo sa mi dostat az nad cestu. Tam som to otocil ponad alej blizsie ku pristavacke, do rohu luky - je to vlastne zasiate pole , v jej rohu sa dviha nejaka burina - mlade rakosie ci co. Este jedna zatacka doprava - otocit proti vetru. Uz som bezal ked kridlo kusa suchlo o porasty a rukou som sa oprel o trapezku, ta sa ohla tak ze ked som ju chcel vyrovnat - zlomila sa - kua. Ked vytahujem bic, ten tiez prasknuty. No zdlhavo a namahavo - cisty zisk. Velmi ma to mrzi. Ale chcel by som to vidiet ako tie tenucke trapezky vydrzia +6G.
- sidewinder
- Príspevky: 2750
- Dátum registrácie: St Sep 19, 2007 9:00 am
- Bydlisko: Kosice- Toporec - SR
- Kontaktovať užívateľa:
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
Tak to ti vyšlo nejako málo. Mne to vychádza do 350kg v pesimistickom prípade - pôsobisko vztlaku v mieste spoja priečnik-nábežka. V skutočnosti to bude asi v polovici vzdialenosti ku kýlu, takže možno až polovicu sily preberá na seba kýl (cez nos a kýlový rukáv). Aj tak to však vychádza na 170 Kg a viac.
- sidewinder
- Príspevky: 2750
- Dátum registrácie: St Sep 19, 2007 9:00 am
- Bydlisko: Kosice- Toporec - SR
- Kontaktovať užívateľa:
Mate pravdu ale to sa bavite o silach v klude da sa povedat kedy posobia plnou hodnotu a cca stale rovnako.. start let a podobne. ale ked sa s tym drbne o zem tak treba k tomu priratat aj nejaku tu dynamiku a vtedy idu sily podstatne hore. plus nehovoriac o tom ze tenkostenne prierezy nemaju problem s unosnostou ale so stabilitou.vyboci a hotovo...
priklad jarove pristatie na straniku ako drbol s kridlom o zem ale o trapezy sa iba drzal oni sice tresli o zem .. urcite s nimi zamavalo ale vydrzali.
a pripad pristavania kedy to vychadza asi tak ze v jednom okamihu musi odniest naraz celej sustavy a zaroven sa do nej oprie pilot celou vahou (alebo len castou, dynamika urobi svoje) v najhorsom mieste.. nato dymenzovana nieje. a jasne ze padne za obet.
nehovoriac o tom ze v smere ohybu (ktory mame tak radi) od pilota, je jej
unosnost mizerna.
priklad jarove pristatie na straniku ako drbol s kridlom o zem ale o trapezy sa iba drzal oni sice tresli o zem .. urcite s nimi zamavalo ale vydrzali.
a pripad pristavania kedy to vychadza asi tak ze v jednom okamihu musi odniest naraz celej sustavy a zaroven sa do nej oprie pilot celou vahou (alebo len castou, dynamika urobi svoje) v najhorsom mieste.. nato dymenzovana nieje. a jasne ze padne za obet.
nehovoriac o tom ze v smere ohybu (ktory mame tak radi) od pilota, je jej
unosnost mizerna.
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
Mišovi asi išlo o to, či to vôbec vydrží vo vzduchu. Ja s Jarom sa nebojíme, lebo máme nezlomiteĽné trapézy made by Ĺ urlák & company. Tie sú vyrobené valcovaním z profilu, ktorý by sa svojím priemerom hodil aj na nábežku. Takže to skoro nie je ani tenkostenné
Mne skôr "odchádza" nosná skrutka v hornom uzle trapéz pri občasne namáhavo a zdahavo dokončených pristátiach.
Mne skôr "odchádza" nosná skrutka v hornom uzle trapéz pri občasne namáhavo a zdahavo dokončených pristátiach.
- sidewinder
- Príspevky: 2750
- Dátum registrácie: St Sep 19, 2007 9:00 am
- Bydlisko: Kosice- Toporec - SR
- Kontaktovať užívateľa:
- Indian
- Príspevky: 242
- Dátum registrácie: Po Okt 22, 2007 8:10 pm
- Bydlisko: Banovce n. B.
- Kontaktovať užívateľa:
Ja som len rad ked sa pri "pristati" taka traperzka zlomi, lebo pri tych silách musí niečo poddať a horšie je keď je ten slabší článok pilot.
Alebo ako mi raz povedal Jandak ked som mal obdobie lamania traperzok na M2: "daj si tam ocelove rule a ked s tym jeb..s aspon sa poucis a viac to nespravis."
Alebo ako mi raz povedal Jandak ked som mal obdobie lamania traperzok na M2: "daj si tam ocelove rule a ked s tym jeb..s aspon sa poucis a viac to nespravis."
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
lenže kosť dorastie aj zadarmo, a trapézu treba kúpiť
Mišo, tvoj výpočet je veĽmi optimistický - podĽa tvojho postupu je pôsobisko vztlaku bližšie ku kýlu (v 1/3 vzdialenosti medzi kýlom a vonkajším koncom priečnika).
V skutočnosti je to presne naopak - pôsobisko je v 2/3 vzdialenosti - ďalej od kýlovky, a pri pádovej rýchlosti je to ešte o pár centimetrov viac. Takže musíš počítať po 1/3 vztlaku na spodné lanká a 1/3 na kýl.
Tieto hodnoty mám spočítané pre môj Aeros KPL3 v konfigurácii poťahu pri povolenom priečniku a uhle nábehu 20 stupňov. Ak to použiješ pre výpočet trapéz na tvojom krídle, budeš na bezpečnej strane chyby.
Mišo, tvoj výpočet je veĽmi optimistický - podĽa tvojho postupu je pôsobisko vztlaku bližšie ku kýlu (v 1/3 vzdialenosti medzi kýlom a vonkajším koncom priečnika).
V skutočnosti je to presne naopak - pôsobisko je v 2/3 vzdialenosti - ďalej od kýlovky, a pri pádovej rýchlosti je to ešte o pár centimetrov viac. Takže musíš počítať po 1/3 vztlaku na spodné lanká a 1/3 na kýl.
Tieto hodnoty mám spočítané pre môj Aeros KPL3 v konfigurácii poťahu pri povolenom priečniku a uhle nábehu 20 stupňov. Ak to použiješ pre výpočet trapéz na tvojom krídle, budeš na bezpečnej strane chyby.