2008-júl-12: Bukovec, Straník, ...
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
2008-júl-12: Bukovec, Straník, ...
Na Bukovci sme boli viacerí: Noro, Majo, Mišo G, Maťo V, Laco, Jano Ludvik, Jožo Rusnák a ja. Na štarte bol fučák, ale s asistenciou sa dalo odštartovať - našťastie sme mali jedného nelietajúceho vodiča (Mišov kamarát ĂŹuri). Nora sme do toho hodili prvého, ale pretože odišiel onanovať na Ľavú stranu a vytrvalo sa odmietal vrátiť, hodili sme do toho našich pilotov vo výcviku - Jana a Joža. Pokyny mali jasné - letieť na koniec rebra a až tam niečo skúšať. Po štarte im to išlo pekne v nule a v doline nad pristávačkou pekne točili.
Až na zemi som sa dozvedel, že Jano sa vo vzduchu pozvracal (dúfam že nie z tej turbulencie) a Jožko, posmelený doterajšou úspešnou radou lietaní, sa pri točení tesne nad zemou dostal za stromy a pri vcelku úspešnom pristávacom manévri si zlomil ruku pod ramenom. Ako príučka prerastenej sebadôvere by to bolo dobré (mohlo to dopadnúť aj horšie), ale je mi veĽmi Ľúto, je že na traumatológii zistili, že mu budú rezať ruku kvôli fixovaniu kosti. Dúfam že mu to zrastie bez problémov.
Ja som sa dvíhal pod pristávačkou vo výške asi 170 m nad zemou a termika bola veĽmi ostrá - hoci som to zalomil na 60 stupňov, krídlo letelo rovno. Stupák mal príšerný znos a polovicu zákruty som bol mimo. Našťastie 2 km vyššie po doline sa to scivilizovalo, takže som v 0.5 m/s pokračoval až na koniec doliny. Max. dostup som mal 1980 m ale do základne som sa nedostal. Pretože všetci boli na zemi, dal som si podmienku, že to musí ísť do základne, inak na prelet nejdem. Nepodarilo sa mi, ale na prelet to aj tak nebolo, pretože max. stúpanie na kruhu som mal okolo 1.5 m/s.
Dnešná termika bola asi poznačená silným vetrom, v priemere to bolo 20 km/h, ale pri termických bombách 200m nad zemou boli občas aj okamihy 40 km/h. Smer bol JJV - až do 1200 m nadmorských a nad 1500 m bol už JJZ - rovnakým smerom išli aj mraky. Pristávanie pod Bukovcom je veĽmi dobré - pretože pod pristávačkou je výrazná odtrhová hrana, z ktorej lietali termické bomby, samotná pristávačka je tým tienená pred silným vetrom. Takže ani v silnom vetre nemáme problém tam ísť.
Až na zemi som sa dozvedel, že Jano sa vo vzduchu pozvracal (dúfam že nie z tej turbulencie) a Jožko, posmelený doterajšou úspešnou radou lietaní, sa pri točení tesne nad zemou dostal za stromy a pri vcelku úspešnom pristávacom manévri si zlomil ruku pod ramenom. Ako príučka prerastenej sebadôvere by to bolo dobré (mohlo to dopadnúť aj horšie), ale je mi veĽmi Ľúto, je že na traumatológii zistili, že mu budú rezať ruku kvôli fixovaniu kosti. Dúfam že mu to zrastie bez problémov.
Ja som sa dvíhal pod pristávačkou vo výške asi 170 m nad zemou a termika bola veĽmi ostrá - hoci som to zalomil na 60 stupňov, krídlo letelo rovno. Stupák mal príšerný znos a polovicu zákruty som bol mimo. Našťastie 2 km vyššie po doline sa to scivilizovalo, takže som v 0.5 m/s pokračoval až na koniec doliny. Max. dostup som mal 1980 m ale do základne som sa nedostal. Pretože všetci boli na zemi, dal som si podmienku, že to musí ísť do základne, inak na prelet nejdem. Nepodarilo sa mi, ale na prelet to aj tak nebolo, pretože max. stúpanie na kruhu som mal okolo 1.5 m/s.
Dnešná termika bola asi poznačená silným vetrom, v priemere to bolo 20 km/h, ale pri termických bombách 200m nad zemou boli občas aj okamihy 40 km/h. Smer bol JJV - až do 1200 m nadmorských a nad 1500 m bol už JJZ - rovnakým smerom išli aj mraky. Pristávanie pod Bukovcom je veĽmi dobré - pretože pod pristávačkou je výrazná odtrhová hrana, z ktorej lietali termické bomby, samotná pristávačka je tým tienená pred silným vetrom. Takže ani v silnom vetre nemáme problém tam ísť.
Naposledy upravil/-a pegas v Pi Júl 18, 2008 5:55 pm, upravené celkom 1 krát.
- sidewinder
- Príspevky: 2750
- Dátum registrácie: St Sep 19, 2007 9:00 am
- Bydlisko: Kosice- Toporec - SR
- Kontaktovať užívateľa:
Ja som na lavej strane neonanoval
Vypadli mi pristroje z uchytky a viseli iba na jednom uzliku a klepali sa vo vetre, tak som ich skusal namontovat naspet. Chvilu mi to trvalo...
Na pravej strane potom boli take bomby, ze som 2x myslel ze budem tumblovat a po 1/2 hodine som obchadzal termiku a vyuzival ju len na prizdvihnutie.
3/4 hodiny som cakal, ze mi niekto pride pomoct a ukazat ako na to.
( tohoto smejka chcel pridat moj syn)
Ale aj tak dobre lietanie...
Vypadli mi pristroje z uchytky a viseli iba na jednom uzliku a klepali sa vo vetre, tak som ich skusal namontovat naspet. Chvilu mi to trvalo...
Na pravej strane potom boli take bomby, ze som 2x myslel ze budem tumblovat a po 1/2 hodine som obchadzal termiku a vyuzival ju len na prizdvihnutie.
3/4 hodiny som cakal, ze mi niekto pride pomoct a ukazat ako na to.
( tohoto smejka chcel pridat moj syn)
Ale aj tak dobre lietanie...
-
- Príspevky: 1332
- Dátum registrácie: St Okt 24, 2007 9:07 pm
- Bydlisko: Košice
- Kontaktovať užívateľa:
Po starte ma trochu dvihalo no ja tvrdohlavo dopredu - predsa som tu v tento krasny den neprisiel svahovat. Nizsie na hrane lesa termika + svah, tak som zacal ňuchať. Drzalo, cim viac nad pristavacku tym lepsie. Ale co to ? Nad pristavackou na malej lucke medzi stromami , kridlo na nose. Najskor pod zlym uhlom nevidim nikoho, tak oblietavam mieso Y a az potom zbadam chlapika - trochu ide , potom sada a daco si drzi. Ach kurna , letim nad pristavacu , pristavsim ukazujem smer incidentu. Uz v preklopeny v stoji jedna ruka na hrazde , druha na trapezke, nahuleny na rychlosti ( konecne sa v stoji to kridlo da poriadne pritahnut) frcim na pristatie. Telefonom navigujem Mariana ku Jozkovi. Skoda Jozo, z tohto miesta bola normalna pristavacka na doklz.
No ja zopakujem svoj nazor, pocasie bolo idealne na sutaz, (nie az tak na lietanie).
Faza vycviku mladych pilotov "svahujem, svahujem a zrazu plot..." nadalej zostava vo vycvikovej osnove. Treba ju tam natrvalo zakorenit.
A este sa pochvalim (ked ma nema kto). Bautek to s tymi spodnymi lankami vymyslel naozaj geni.alne. Aj ked som startoval posledny, takmer bez asistencie, dalo sa.
Znovu sa mi potvrdilo, ze Bukovec je perfektny kopec na trmiku, pretoze aj v tych (podla mna) porozbijanych srackach boli vyuzitelne stupaky.
Este namet na novu temu : ako sa bude volat literarny styl, ktory pouziva Pegas?
(vyrazy ako : "onanovat na lavej strane" ...by nemali upadnut do zabudnutia)
Faza vycviku mladych pilotov "svahujem, svahujem a zrazu plot..." nadalej zostava vo vycvikovej osnove. Treba ju tam natrvalo zakorenit.
A este sa pochvalim (ked ma nema kto). Bautek to s tymi spodnymi lankami vymyslel naozaj geni.alne. Aj ked som startoval posledny, takmer bez asistencie, dalo sa.
Znovu sa mi potvrdilo, ze Bukovec je perfektny kopec na trmiku, pretoze aj v tych (podla mna) porozbijanych srackach boli vyuzitelne stupaky.
Este namet na novu temu : ako sa bude volat literarny styl, ktory pouziva Pegas?
(vyrazy ako : "onanovat na lavej strane" ...by nemali upadnut do zabudnutia)
- sidewinder
- Príspevky: 2750
- Dátum registrácie: St Sep 19, 2007 9:00 am
- Bydlisko: Kosice- Toporec - SR
- Kontaktovať užívateľa:
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
Presúvam video pristátia sem, kde to patrí:
(filmuje Mišo G)
http://www.youtube.com/watch?v=g1sarxM4BLI
a v pôvodnej kvalite 640x480 (6 MB):
http://student.ics.upjs.sk/~deltaklub/2 ... statie.avi
a to isté ale z pohĽadu pilota 424x240 (9 MB):
http://student.ics.upjs.sk/~deltaklub/2 ... statie.avi
(filmuje Mišo G)
http://www.youtube.com/watch?v=g1sarxM4BLI
a v pôvodnej kvalite 640x480 (6 MB):
http://student.ics.upjs.sk/~deltaklub/2 ... statie.avi
a to isté ale z pohĽadu pilota 424x240 (9 MB):
http://student.ics.upjs.sk/~deltaklub/2 ... statie.avi