Dnes teda predpoveď na Poprad vyšla parádne. Akurát, že som sa z povinností vymotkal až poobede. Na "obzore" a poruke nebol žiaden rogallista, tak som sa rozhodol, že na kopec pôjdem aj sám. Na tieto personálne suchoty som si už celkom zvykol!
Na to, ako to tu dnes dobre fučalo, som sa v meste naozaj "motkal" poriadne dlho - z garáže som vyrážal až o 16,30. Ale na štarte som krídlo rozkladal už pred 17,00.
Na TWR som si "vypýtal" výšku 6000 stôp, na pokročilú dennú dobu to však boli trochu veĽké oči. Pri štarte o 17,30 mi fúkalo pekných 5 - 6 m kolmo na hranu. Po odpálení o 17,30 som stúpal ako vo výťahu a ihneď točil vpravo po hrebeni Dubiny.
Páni, to bola pecka - ani nie 50m vpravo po hrebeni od miesta štartu sa opaĽovala (?) úplne holá baba. Keby som to vedel pred štartom, tak ani neštartujem!!! Ja som však, bohužiaĽ, bol už vo vzduchu a letel cca 30 m nad ňou. Keď zbadala "Cypriána" nad sebou, rýchlo a cudne prehodila cez seba deku. ŽiaĽ detaily som aj tak nestihol zaregistrovať, tak som sa radšej venoval lietaniu.
Spolu som polietal 1 hod. a 20 min., max. to však (s Atlasom) šlo iba do 4000 stôp (na QNH). Prebrúsil som však a "ošahal" som si Dubinu až po tzv. nový štart na úrovni Hranovnice. Svah nad touto časťou Dubiny celkom pekne nosí. Dravcov lietalo celý ten čas okolo mňa neúrekom - zväčša nižšie podo mnou.
Ă
25. 08. 2009 - DUBINA
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
Veď to sme sa ti celý čas pokúšali povedať - že pri tom novom štarte je to lepšie. Konečne si to zistil na vlastnú kožu.
Ešte tak vyčistiť ten nový štart, a nebudeš lietať sám. Komu by sa chcelo trepať z Košíc, nosiť krídlo pešo a ešte riskovať že sa neuchytím. Tieto nevýhody na novom štarte odpadajú.
Ešte tak vyčistiť ten nový štart, a nebudeš lietať sám. Komu by sa chcelo trepať z Košíc, nosiť krídlo pešo a ešte riskovať že sa neuchytím. Tieto nevýhody na novom štarte odpadajú.
Súhlasím! Akurát, že ak nemám vozidlo s vyšším podvozkom, tak mi je ten nový štart nanič.
Mimochodom, niektorý deň som sa vybral rekognoskovať prístup k východnému štartu od severu (od Gánoviec). Prešiel som si to peši až po štart a zistil som nasledovné:
1. prístup k východnému štartu je možný cez obec Gánovce podjazdom popod žel. trať a okolo chatiek viac-menej miernym stúpaním fakticky kolmo na hrebeň. Keďže chatky siahajú značne ďaleko do lesa, nenašiel som tak žiaden zákaz vjazdu. napojenie výstupovej cesty k ceste na hrebeni je západne od vyššieho stožiara vykrývača. Cesta vyhovuje aj bežnému osobnému vozidlu až na jedno miesto cca 500 m pred hrebeňom, kde je malá terénna preliačina. Tam by bolo treba prekopať rýhu na odtok vody, alebo zo žrďoviny urobiť malé premostenie (práca na 1 hod.) Cesta po celom hrebeni je parádna aj pre osobné vozidlo. Tento prístup je však trochu nepraktický, pretože na pristávačku by (neterénne) vozidlo muselo aj tak robiť veĽkú okĽuku späť cez Gánovce, Poprad a Kvetnicu.
2. východný štart ani po roku nevyzerá až tak zarastený a pre 3-4 osoby by vyčistenie priestoru pre okamžité štartovanie nemalo zabrať viac ako 2 hodniny (aj s opekaním klobásy).
Ak by sme sa v podobnom zložení ako minulú nedeĽu dokázali stretnúť pri južnej situácii ešte raz, tak pri troche snahy dokážeme lietať v ten istý deň i z východného štartu. Predpokladám, že by sa na štart išlo klasicky z juhu ponad záhradkársku osadu.
Mimochodom, niektorý deň som sa vybral rekognoskovať prístup k východnému štartu od severu (od Gánoviec). Prešiel som si to peši až po štart a zistil som nasledovné:
1. prístup k východnému štartu je možný cez obec Gánovce podjazdom popod žel. trať a okolo chatiek viac-menej miernym stúpaním fakticky kolmo na hrebeň. Keďže chatky siahajú značne ďaleko do lesa, nenašiel som tak žiaden zákaz vjazdu. napojenie výstupovej cesty k ceste na hrebeni je západne od vyššieho stožiara vykrývača. Cesta vyhovuje aj bežnému osobnému vozidlu až na jedno miesto cca 500 m pred hrebeňom, kde je malá terénna preliačina. Tam by bolo treba prekopať rýhu na odtok vody, alebo zo žrďoviny urobiť malé premostenie (práca na 1 hod.) Cesta po celom hrebeni je parádna aj pre osobné vozidlo. Tento prístup je však trochu nepraktický, pretože na pristávačku by (neterénne) vozidlo muselo aj tak robiť veĽkú okĽuku späť cez Gánovce, Poprad a Kvetnicu.
2. východný štart ani po roku nevyzerá až tak zarastený a pre 3-4 osoby by vyčistenie priestoru pre okamžité štartovanie nemalo zabrať viac ako 2 hodniny (aj s opekaním klobásy).
Ak by sme sa v podobnom zložení ako minulú nedeĽu dokázali stretnúť pri južnej situácii ešte raz, tak pri troche snahy dokážeme lietať v ten istý deň i z východného štartu. Predpokladám, že by sa na štart išlo klasicky z juhu ponad záhradkársku osadu.