01.09.2009 Háj
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
01.09.2009 Háj
Prvý
ZatiaĽ iba tracklog
http://www.xcontest.org/world/en/flight ... 2009/12:13
Nechce sa mi písať, tak to zhrniem v dvoch častiach:
Fakty:
Juraj - otočil Sorošku a mazal domov
Robo Murín - otočil Hrhov a zdochol na ceste späť
ja - nad štartom som čakal na Laca (neúspešne), potom za Robom otočiť aspoň Hrhov, oproti Juraj, na skok do Maďarska, celkom 3 hodiny, 44 km, super pristátie
ostatní - rôzne zleťáky od levelu "regurál" až po "non plus ultra"
celkove - dostupy mizerné (1500 m), vietor 10-20 km/h, vo vzduchu "rozbitý kolotoč" (ako to nazval Robo Kaučárik), z Egedu zaleteli padáčkári 40 km FAI trojuholník a išlo im to do 1900 m
Fotky a dojmy:
- PohĽad na dolinu a jej polia (tie hnedé naozaj nosili - hlavne podvečer).
- Drienovecké pueblo - architektonická avantgarda
- VĽavo je reštaurácia Orgován, vpravo sa dá pristáť. Prístupová poĽná cesta je od vodárne vĽavo dolu.
- Futbalové ihrisko v Drienovci. To nie je deformácia perspektívou! To tak naozaj vymerali
- Ja ich hĽadám po celej doline, a oni už sedia v krčme!
ZatiaĽ iba tracklog
http://www.xcontest.org/world/en/flight ... 2009/12:13
Nechce sa mi písať, tak to zhrniem v dvoch častiach:
Fakty:
Juraj - otočil Sorošku a mazal domov
Robo Murín - otočil Hrhov a zdochol na ceste späť
ja - nad štartom som čakal na Laca (neúspešne), potom za Robom otočiť aspoň Hrhov, oproti Juraj, na skok do Maďarska, celkom 3 hodiny, 44 km, super pristátie
ostatní - rôzne zleťáky od levelu "regurál" až po "non plus ultra"
celkove - dostupy mizerné (1500 m), vietor 10-20 km/h, vo vzduchu "rozbitý kolotoč" (ako to nazval Robo Kaučárik), z Egedu zaleteli padáčkári 40 km FAI trojuholník a išlo im to do 1900 m
Fotky a dojmy:
- PohĽad na dolinu a jej polia (tie hnedé naozaj nosili - hlavne podvečer).
- Drienovecké pueblo - architektonická avantgarda
- VĽavo je reštaurácia Orgován, vpravo sa dá pristáť. Prístupová poĽná cesta je od vodárne vĽavo dolu.
- Futbalové ihrisko v Drienovci. To nie je deformácia perspektívou! To tak naozaj vymerali
- Ja ich hĽadám po celej doline, a oni už sedia v krčme!
Naposledy upravil/-a pegas v Ut Sep 01, 2009 10:21 pm, upravené celkom 2 krát.
- sidewinder
- Príspevky: 2750
- Dátum registrácie: St Sep 19, 2007 9:00 am
- Bydlisko: Kosice- Toporec - SR
- Kontaktovať užívateľa:
- Robo Murin
- Príspevky: 540
- Dátum registrácie: So Jan 26, 2008 2:00 pm
- Bydlisko: dzungla
- sidewinder
- Príspevky: 2750
- Dátum registrácie: St Sep 19, 2007 9:00 am
- Bydlisko: Kosice- Toporec - SR
- Kontaktovať užívateľa:
Celá sranda je v tom, že som si úväz posunul málo dopredu a musel som ho veĽmi ťahať a aj napriek tomu , že som ho ťahal jak divý mi hovorili, že som bol aj tak pomalý. Pritiahnuť pred pristátim som ho musel dvoma rukami a jednou nohoujaro napísal:Peter ako mozes napísať ze blby uvez.
Naposledy upravil/-a peterb v Ut Sep 01, 2009 11:39 pm, upravené celkom 1 krát.
Skuťák, často uvažujem, či si nepolepšiteĽný, neprekonateĽný alebo priam zábavný. To slovo "picnu" si myslel s "č" alebo len s "c"?skutak napísal:co to je rukav ??
ja osobne ho nepouzivam a to uz len preto ze vsade mam daky indikator smeru aj sili vetra
ale netvrdim ze ked idem na pristavacku a cirou nahodou nezabudnem fleru v garazi tak ju tam picnu
Ešte že sme inteligentní a dovtípime sa, čo chceš napísaným povedať. Ináč totálnym ignorovaním interpunkčných znakov môže napísaná veta alebo slovo nadobudnúť často absurdný, nelogický alebo až smiešny význam. PonáhĽanie sa nie je dobré ani pri sexe ani pri písaní. PonáhĽaním to môžeš akurát tak pobabrať. Nauč sa používať voĽbu "NáhĽad". V "náhĽade" je Tebou napísaný text prehĽadnejší a Ľahšie v ňom identifikuješ prípadnú chybu - ak o to vôbec stojíš!!!
Môj názor k používaniu rukávu.
Myslím, že rukáv nemôže byť pilotovi na škodu - môže mu pre lepšie zorientovanie sa iba pomôcť. Ak je pristávačka na väčšom priestranstve, kde nie sú poblízku stromy alebo krovie, tak je akýkoĽvek ukazovateĽ smeru vetra pre pilota predpokladom bezpečnejšieho pristátia. Každý dobrý pilot vie, že na rôznych miestach toho istého väčšieho priestranstva môže mať vietor rôzny smer i silu.
Dobrý ukazovateĽ smeru vetra má byť rozoznateĽný už z väčšej diaĽky i výšky a mal by obsahovať dve kontrastné farby - najlepšie červenú s bielou alebo červenú so žltou. Tieto požiadavky najlepšie spaňa veterný rukáv. Ten by mal pozostávať z minimálne piatich pruhov, striedavo červenej a bielej resp. žltej farby, pričom prvý a posledný farebný pruh má byť tmavšej resp. červenej farby. Tieto zásady konštrukcie ukazovateĽa smeru vetra (veterného rukáva) sú obsiahnuté i v leteckom predpise L14.
Nič lepšie pre tento účel sa počas histórie letectva sa nevymyslelo a každé iné experimentovanie či pokusy o lepší výmysel sú kontraproduktívne. Netvrdím, že na štarte nestačia farebné alebo aspoň biele "fléry". Ak ich tam zabudneme, alebo necháme, tak aspoň nie je škoda. Napokon, každý si lietanie zorganizuje, ako sám chce a ako mu vyhovuje.