11.7.2010 Kohút
11.7.2010 Kohút
Po vcerajsom lietacom dni som ten dnesny venoval rodine.
Po nedelnom obede sme doma demokraticky hlasovali, kam sa vyberieme na vylet. Nakoniec sme sa zhodli, ze pojdeme popozerat okolie Sabinova a tak som si len tak pribalil Funfex-a...
Skratka odchod o 13.20 z Kosic, na pristavacke o 14.30. Dolozil som Ivana, ktory mal uz jeden zlet za sebov. Pozrel som Gaspiho a Norov start a hajde na kopec. O 15.00 s rozlozenym kridlom .. pripraveny na start. (Ten Funfex bol zamer, aby ma ani nahodou nenapadlo uletiet a riskovat nevolu mojho zvozoveho sofera - manzelky.)
Ivana som poslal do intervalu, ktory som vyberal podla najlepsieho svedomia... a nic. Potom som si dalsi taky vybral pre seba... a vyskrabal sa asi 100- 150 m pod zakladnu. Vybodol som sa na stupak - dost zanasal... slubil som ze neuletim.... potom este nad Sabinov, aby bol aspon aky-taky regulerny vykon. Pritocil som malicko, aby som sa s prehladom vratil na pristavacku, odignoroval vsetky supaky cestou a bezchybne sadol na "somarskej luke".
Zbalil som poskodene rogalo (Gaspi mi polamal spiru... ) a hajde pokracovat v nacatom vylete...zmrzlina, opekacka,... sme majstri sveta fo futbale...(Ved sme v EU a spanieli tiez... )
Na to ze som takmer nesiel lietat, celkom pekny den...
Po nedelnom obede sme doma demokraticky hlasovali, kam sa vyberieme na vylet. Nakoniec sme sa zhodli, ze pojdeme popozerat okolie Sabinova a tak som si len tak pribalil Funfex-a...
Skratka odchod o 13.20 z Kosic, na pristavacke o 14.30. Dolozil som Ivana, ktory mal uz jeden zlet za sebov. Pozrel som Gaspiho a Norov start a hajde na kopec. O 15.00 s rozlozenym kridlom .. pripraveny na start. (Ten Funfex bol zamer, aby ma ani nahodou nenapadlo uletiet a riskovat nevolu mojho zvozoveho sofera - manzelky.)
Ivana som poslal do intervalu, ktory som vyberal podla najlepsieho svedomia... a nic. Potom som si dalsi taky vybral pre seba... a vyskrabal sa asi 100- 150 m pod zakladnu. Vybodol som sa na stupak - dost zanasal... slubil som ze neuletim.... potom este nad Sabinov, aby bol aspon aky-taky regulerny vykon. Pritocil som malicko, aby som sa s prehladom vratil na pristavacku, odignoroval vsetky supaky cestou a bezchybne sadol na "somarskej luke".
Zbalil som poskodene rogalo (Gaspi mi polamal spiru... ) a hajde pokracovat v nacatom vylete...zmrzlina, opekacka,... sme majstri sveta fo futbale...(Ved sme v EU a spanieli tiez... )
Na to ze som takmer nesiel lietat, celkom pekny den...
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 11.7.2010 Kohút
Ja som sa nerozvážne pustil nad Pečovskú, skúšať stupák nad fabrikou. A práve vtedy vypli na polhodinku kúrenie, takže sme s Norom začali krachovať. Ani dva vetrone nemali nad hrebeňom veľkú výšku. A ja - ako si tak svahujem, zrazu už nemám výšku. Končím po 41 minútach.
Neviem Laco, prečo sa sťažuješ. Sľúbil som, že ti na Fexe urobím "túning". Ale na metódu si sa nepýtal. A tá spíra pukla sama. Alebo že by som bol ako v tom Mirovom vtipe? (Čím som starší, tym som silnejší - kedysi som nemohol ani oboma rukami ... dnes to dokážem v dvoch prstoch.)
Neviem Laco, prečo sa sťažuješ. Sľúbil som, že ti na Fexe urobím "túning". Ale na metódu si sa nepýtal. A tá spíra pukla sama. Alebo že by som bol ako v tom Mirovom vtipe? (Čím som starší, tym som silnejší - kedysi som nemohol ani oboma rukami ... dnes to dokážem v dvoch prstoch.)
Re: 11.7.2010 Kohút
mna napadol iny vtip.
... su veci ktore nevysvetlis...
... su veci ktore nevysvetlis...
Re: 11.7.2010 Kohút
.. tie fexacke spiri su v tomto potvory.. lahucke, ale ked ich clovek chce ohybat ako ine bezne ukazu sa preco su take lahke.. Hifi by vedel rozpravat (nie ze by som ja ziadnu nezlomil )
Moyes Xtralite 147
Re: 11.7.2010 Kohút
Ja keby som tesne predtym ako to vypli nebol natocil 100m nad kopec s vetronmi tak sedim tiez.
Potom to bolo 3/4 hodiny iba okopavanie sisiek vecsinou pod urovnou hrebena.
Cely cas som sa vozil s dvomi vetronmi.
Potom to bolo 3/4 hodiny iba okopavanie sisiek vecsinou pod urovnou hrebena.
Cely cas som sa vozil s dvomi vetronmi.
Re: 11.7.2010 Kohút
No po dvoch dnoch turistiky, si musim pozriet tracklogy svoje ako aj Vase.
0:4 pre Kohut nie je velmi utesena bilancia a mam taky pocit, ze ten kopec je v sucastnosti nad moje schopnosti.
Ak by som sa na Kohute chytil skor by som to hodil na nahodu ako na svoje schopnosti.
A mne sa predstava spoliehania sa pri chytani na kopci na nahodu nepaci, ale na to aby som sa mohol spoliehat na svoje schopnosti mam toho odlietane "malo".
Moja moralka je nastrbena, ale nie zlomena ... v kazdom pripade ak by bolo dnes volno a niekto by mi povedal:"Pod lietat na Kohut." Asi by som nesiel.
A odkaz pre Kohut: "Ja sa vratim!" (ale este neviem kedy )
0:4 pre Kohut nie je velmi utesena bilancia a mam taky pocit, ze ten kopec je v sucastnosti nad moje schopnosti.
Ak by som sa na Kohute chytil skor by som to hodil na nahodu ako na svoje schopnosti.
A mne sa predstava spoliehania sa pri chytani na kopci na nahodu nepaci, ale na to aby som sa mohol spoliehat na svoje schopnosti mam toho odlietane "malo".
Moja moralka je nastrbena, ale nie zlomena ... v kazdom pripade ak by bolo dnes volno a niekto by mi povedal:"Pod lietat na Kohut." Asi by som nesiel.
A odkaz pre Kohut: "Ja sa vratim!" (ale este neviem kedy )
Laminar 13 R ...
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 11.7.2010 Kohút
Ivan, zober to však z dobrej strany - nacvičil si si celý ten manéver s príletom na svah a odletom na pristávačku. Horšie to už nebude. Nabudúce by si mal letieť až za nejakým lepším pilotom. Hoci sme sa ti snažili nájsť najlepší interval, najlepší by bol osobný príklad.
Ale mám také tušenie, že na Kohút ešte dlho nepôjdeme.
Ale mám také tušenie, že na Kohút ešte dlho nepôjdeme.
Re: 11.7.2010 Kohút
Presne o tom sme sa bavili s Jarom S.
Vodime ziakov na kopec na ktorom maju malu sancu si polietat.
Z tohoto pohladu sme mali ist radsej na Ciernu kopu, kde je vecsia sanca ze sa ziaci chytia.
Ale chytanie sa na Kohute nie je nahoda.
Je to chytanie sa do intervalu ako vsade inde.
Akurat to je komplikovanejsie a nesmie sa urobit ziadna chyba a start musi byt dobre nacasovany.
Mozno by bolo lepsie keby si Ivan startoval okamzite po niekom vtedy ked sa ten zacne chytat.
To iste vravi Gaspi. Preco sme to tak neurobili?
A este dodam aby si neskladal hlavu.
V 2001 roku ked som zacinal lietat na takej bielej mrdke (aj som zabudol nazov) co vyzerala ako Atlas ale neletela som zletel Haj 15-krat kym Edo uznal tiez ze to neleti a na inom kridle som sa uz chytil. Moze sa este niekto pochvalit takou statistikou?
Vodime ziakov na kopec na ktorom maju malu sancu si polietat.
Z tohoto pohladu sme mali ist radsej na Ciernu kopu, kde je vecsia sanca ze sa ziaci chytia.
Ale chytanie sa na Kohute nie je nahoda.
Je to chytanie sa do intervalu ako vsade inde.
Akurat to je komplikovanejsie a nesmie sa urobit ziadna chyba a start musi byt dobre nacasovany.
Mozno by bolo lepsie keby si Ivan startoval okamzite po niekom vtedy ked sa ten zacne chytat.
To iste vravi Gaspi. Preco sme to tak neurobili?
A este dodam aby si neskladal hlavu.
V 2001 roku ked som zacinal lietat na takej bielej mrdke (aj som zabudol nazov) co vyzerala ako Atlas ale neletela som zletel Haj 15-krat kym Edo uznal tiez ze to neleti a na inom kridle som sa uz chytil. Moze sa este niekto pochvalit takou statistikou?
Re: 11.7.2010 Kohút
DrsonNorbert napísal:...A este dodam aby si neskladal hlavu.
V 2001 roku ked som zacinal lietat na takej bielej mrdke (aj som zabudol nazov) co vyzerala ako Atlas ale neletela som zletel Haj 15-krat kym Edo uznal tiez ze to neleti a na inom kridle som sa uz chytil. Moze sa este niekto pochvalit takou statistikou?
Ale vazne, sobota a nedela bola uz o vymaknuti intervalu. Minuly tyzden to bola jednoznacne Ivanova neskusenost, tam sa dalo startovat kedykolvek, jednotucho fukalo o 2m/s viac.
Ina vec je ci chceme mat drsonov, alebo len takych "..." pilotov...
Ked boli Marian a Peto B. este v zaciatkoch, lietali sme na Haji. Marian ako uz "skuseny pilot letel na Atlase, Peto na vrane. Pocasie bolo take, ze lietalo vsetko, Peto polietal na vrane 1/2 hodinky, Marian zletel za 3 minuty.
Poucenie: Marian lietal s vlastnou hlavou, Peto bol na vysielacke...
Re: 11.7.2010 Kohút
Ano to je urcite prinos, viem, ze sa tam viem dostat a to, ze sa viem odtial dostat.pegas napísal:nacvičil si si celý ten manéver s príletom na svah a odletom na pristávačku.
Mozno by to bolo dobre pre mna otazka je ci by to bolo dobre aj pre toho pilota, ktory by siel predomnou.pegas napísal:Nabudúce by si mal letieť až za nejakým lepším pilotom. Hoci sme sa ti snažili nájsť najlepší interval, najlepší by bol osobný príklad.
mam s vysielackou dobru aj zlu skusenost, nie som si isty ci by mi vcera alebo predvcerom vysielacka pomohla, urcite by mi pomohla minuly tyzden.Laco napísal:Poucenie: Marian lietal s vlastnou hlavou, Peto bol na vysielacke...
Laminar 13 R ...
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 11.7.2010 Kohút
Tie spíry mohli byť pokojne celé z uhlíkového kompozitu. Vlastnosti to má rovnaké - elastická deformácia, a zrazu exploduje - žiadna plastická oblasť. Nedá sa s tým ladiť krídlo. Jedine, že by to chcel niekto kaliť na 405°C. Vtedy dočasne zmäkne.matoZA napísal:.. tie fexacke spiri su v tomto potvory.. lahucke, ale ked ich clovek chce ohybat ako ine bezne ukazu sa preco su take lahke..
Ja mám na svojom krídle tiež spíry z krehkejšieho materiálu, 7075, ale ohýbať sa dajú. To by ma zaujímalo, z čoho to ten Finsterwalder robí.
Re: 11.7.2010 Kohút
Gaspi ohybat sa to da, Hifi ti povie ako.. urobil si na to pripravok a vyrobil uz niekolko "originalov". Staci doniest z Mnichova rovne trubky, Hifi je sikovny, dokonca urobil aj tu koncovu napinaciu spiru! Uhlikove nastastie nie su, inak by sme sa nedoplatili
Moyes Xtralite 147
-
- Príspevky: 117
- Dátum registrácie: Št Okt 02, 2008 7:46 am
- Bydlisko: Gbeľany
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 11.7.2010 Kohút
No ja len toľko, pokiaľ som dospel do ako tak úspešného štádia, pokus - omyl zlomil som viac spír v rukách ako v krídle Zistenie: Germáni to robia strojovo cez skružovačku, ktorá ma vo vodiacich koliečkach také hlboké vybranie, ktoré umožní sploštenie len cca o 0,5mm do strán a hlavne čo som pochopil spravia to na jeden ťah do výsledného profilu (PRE ISTÚ VLASTNOSŤ DURALU). Používajú taktiež dural 7075 nedá šancu na omyl - bortí sa bez varovania v záverečnej fáze ostrého úkosu na začiatku spirky. Konštatoval som ,že vyrobiť jednu spíru do požadovaného tvaru z 7075 je fuška a ak to budem ešte musieť spraviť tak ju radšej objednám. Alternatíva je prejsť na hrubšostenný dural, ta 7075 má stenu len 0,45mm (rogalo bude o cca necelé kilko prieraznejšie). Ale čomu som rád viem skoro nerozoznateľne vyrobiť teleskopickú spirku ktorá je paradoxne najdrahšia 45e a má len nejakých 56cm.
- Ivan Plucko - NAY
- Príspevky: 988
- Dátum registrácie: Ut Okt 23, 2007 8:17 pm
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 11.7.2010 Kohút
V pripade potreby nahradnych dielov sa nezabudnite ozvat...