23.8.2010 Stranik

Letové dni 2010
Užívateľov profilový obrázok
matoZA
Príspevky: 460
Dátum registrácie: Ut Nov 06, 2007 9:27 pm
Kontaktovať užívateľa:

23.8.2010 Stranik

Príspevok od užívateľa matoZA »

Na Straniku sa lietalo tiez, na start som bol ready o 18,00 vietor najprv silnel nakoniec sa zacala nasuvat fronta a postupne to zacalo zoslabovat z 8m na 4-5m a tak sa startovalo celkom prijemne. Vytiahlo ma to sotva 100m nad start a postupne to slo dolu. Stale bojujem s xtralitom, este som si netrufol na oberanie sisiek a tak som siel na pristatie. Spolu takmer polhodina svahu. Video najdete tu. Pristatie srdcom ;)

Velka vdaka patri Hifimu, ktory mi ochotne urobil zvozara a pomocnika na starte a Jancimu, ze mi spolahlivo ukazal katabatu.
Moyes Xtralite 147

kelek
Príspevky: 266
Dátum registrácie: Pi Nov 09, 2007 10:28 am
Bydlisko: Banovce n/Bebr.

Re: 23.8.2010 Stranik

Príspevok od užívateľa kelek »

super Maťo , aj mi sme neskoro štartovali u nás a pekne sme si všetci polietali. :mrgreen:

Inak neboj , pusti hrazdu a Extralite ťa naučí sám lietať a aj točiť termiku. :P len mu zbytočne neprotireč , polietaš a aj šišky oberieš

Lietal som ho a neviem či je niejaké lepšie a poslušnejšie stožiarkové krídlo ako je Extralite :wink:

peterb
Príspevky: 139
Dátum registrácie: Št Mar 06, 2008 6:11 pm
Bydlisko: Presov

Re: 23.8.2010 Stranik

Príspevok od užívateľa peterb »

Mato fakt pekne video az na jeden detail- mal zasrubovanu karabinu???
Airwave K2

Michal
Príspevky: 1332
Dátum registrácie: St Okt 24, 2007 9:07 pm
Bydlisko: Košice
Kontaktovať užívateľa:

Re: 23.8.2010 Stranik

Príspevok od užívateľa Michal »

pekne video. ako si to urobil ze ti tak pekne nahralo zvuk varia ? ake mas vario ?

Užívateľov profilový obrázok
sidewinder
Príspevky: 2750
Dátum registrácie: St Sep 19, 2007 9:00 am
Bydlisko: Kosice- Toporec - SR
Kontaktovať užívateľa:

Re: 23.8.2010 Stranik

Príspevok od užívateľa sidewinder »

mato super super :-) ja som si v nedelu okusil extralite a lietalo to vyborne, hlavne pocuval na vsetky prikazy :-) drzim palce nech ti to s nim lieta.
Z pristatia si nic nerob to pride casom..

Laco
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: Po Sep 24, 2007 5:35 pm
Bydlisko: Košice

Re: 23.8.2010 Stranik

Príspevok od užívateľa Laco »

peterb napísal:Mato fakt pekne video az na jeden detail- mal zasrubovanu karabinu???
Co zasrubovanu... Uz to je od neho pekne, ze si ju vobec zapol... :lol: :lol: :lol:

pegas
Príspevky: 2692
Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
Kontaktovať užívateľa:

Re: 23.8.2010 Stranik

Príspevok od užívateľa pegas »

Hlavne, že sú trapézy celé, ale:
- mierny ľavý náklon
- neistota okamihu odtlačenia
- povolený priečnik (aspoň sa mi zdá, že sa tam trepoce iba krátky kus šnúry)

Keď pristávaš v oleji, tak ho pokojne napni. Nie úplne, ale stačí na 1/2 - aby sa dal ešte pohodlne ovládať náklon. Povolené krídlo má tendenciu pri pádovke padať hneď na nos. Napnuté krídlo padá najprv na chvost, a to sa ti hodí.
Neexperimentuj s odtláčaním - pumpovanie ti nič nepovie o tom, kde je pádovka. Vyskúšaj si polohu rúk, kde to vieš ešte dobre odstrčiť a toho sa drž - bez ohľadu čo ti hovorí strach v očiach. Keď to urobíš na jeden záťah, pomôže ti aj dynamický vztlak. Potom nebudeš mať problem s padaním nosa, ale budeš mať opačný problém - aby si neprešvihol uhol nábehu na 90 stupňov :-)

Užívateľov profilový obrázok
jaro
Príspevky: 4209
Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
Bydlisko: Prešov
Kontaktovať užívateľa:

Re: 23.8.2010 Stranik

Príspevok od užívateľa jaro »

matko, mal si prehmatnut, vyšplhat vyzsie a bolo by to ok. skusaj system postupne plynule odtlacanie, tieto kridla znesu hodne hlavne pri protivertiku, ta dynamika na konci nie je vzdy nutna, teda hlavne pri protivetre nie.

Užívateľov profilový obrázok
matoZA
Príspevky: 460
Dátum registrácie: Ut Nov 06, 2007 9:27 pm
Kontaktovať užívateľa:

Re: 23.8.2010 Stranik

Príspevok od užívateľa matoZA »

Dakujem vam za podporu a cenne pripomienky.
peterb napísal:Mato fakt pekne video az na jeden detail- mal zasrubovanu karabinu???
Peto, ty detailista..
Miso_G napísal:pekne video. ako si to urobil ze ti tak pekne nahralo zvuk varia ? ake mas vario ?
Miso, myslim, ze je to umiestnenim kamery na kyle.. zvuk z varia ide po vetre priamo ku kamere, takze je zretelny.. Inak zatial som mal kameru iba v tuhom vodotesnom obale. Je mozne vymenit zadne dvierka obalu za "premokavy" model, kde su otvory prave pre lepsiu zvukovu nahravku.. nebolo to vsak potrebne, vario pocut a to je dobre. Mam Brauniger Competino+ dobra vecicka, ibaze to zatial vyuzivam tak na 5%. Video pomaly zdokonalujem, uz som prisiel na to, ze treba vyhodit spot evaluation.. a toto posledne som tocil v slabsom rozliseni ale pri 60fps. Na youtube z toho clovek vela nema, ale ked stiahne a chce to studovat, je to super.
pegas napísal:Hlavne, že sú trapézy celé, ale:
- mierny ľavý náklon
- neistota okamihu odtlačenia
- povolený priečnik (aspoň sa mi zdá, že sa tam trepoce iba krátky kus šnúry)

Keď pristávaš v oleji, tak ho pokojne napni. Nie úplne, ale stačí na 1/2 - aby sa dal ešte pohodlne ovládať náklon. Povolené krídlo má tendenciu pri pádovke padať hneď na nos. Napnuté krídlo padá najprv na chvost, a to sa ti hodí.
Neexperimentuj s odtláčaním - pumpovanie ti nič nepovie o tom, kde je pádovka. Vyskúšaj si polohu rúk, kde to vieš ešte dobre odstrčiť a toho sa drž - bez ohľadu čo ti hovorí strach v očiach. Keď to urobíš na jeden záťah, pomôže ti aj dynamický vztlak. Potom nebudeš mať problem s padaním nosa, ale budeš mať opačný problém - aby si neprešvihol uhol nábehu na 90 stupňov :-)
Dobry postreh Gaspi, povolil som ho na pristatie s vedomim, ze v bezvetri treba co najnizsiu minimalku a ta je podla mna pri najmensom napnuti.. to co hovoris, je mi novinka, skusim a uvidim. Inak xtralite mi padol prvy krat na nos.. predtym mi praveze nepadal, pozri ostatne videa..

http://www.youtube.com/watch?v=oDwiHT80 ... fu_channel" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=a1q14K_B ... fu_channel" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=1DPuNhy3 ... fu_channel" onclick="window.open(this.href);return false;

a vzdy som ho mal povoleny. Naklon a pumpovanie su jasne zlozvyky, treba eliminovat.
jaro napísal:matko, mal si prehmatnut, vyšplhat vyzsie a bolo by to ok. skusaj system postupne plynule odtlacanie, tieto kridla znesu hodne hlavne pri protivertiku, ta dynamika na konci nie je vzdy nutna, teda hlavne pri protivetre nie.
Jaro, toto som si urcil ako hlavnu pricinu spolu s tym ze som sice isiel proti katabate, ale zaletel som prilis blizko upatia svahu. To vysplhanie musim zdokonalit, pri ostatnych videach je to kusok lepsie a aj vysledok je lepsi.. Z toho uchytu potom vyplyva aj to pumpovanie, kedze clovek nema pozadovany rozsah na poriadne odtlacenie.

Inak si vsimnite ten skok pri dopade nosa na zem.. vyvolava to taky dynamicky dojem, v skutocnosti sa iba kamera pootocila v uchyte ;)
Moyes Xtralite 147

pegas
Príspevky: 2692
Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
Kontaktovať užívateľa:

Re: 23.8.2010 Stranik

Príspevok od užívateľa pegas »

matoZA napísal:...povolil som ho na pristatie s vedomim, ze v bezvetri treba co najnizsiu minimalku a ta je podla mna pri najmensom napnuti...
Maťo, zlý predpoklad. Povolené krídlo je síce vyvážené na nižšiu rýchlosť, ale pádovku má vyššiu. Pri odtlačení ti môže byť jedno, kde to máš vyvážené - rozhoduje iba to, aké veľké sily máš v hrazde a kde je pádovka.

Celé sa to dá ľahko zapamätať - napnuté krídlo nie je tak prekrútené, takže profily po celom rozpätí sú rovnomernejšie zaťažené, a odtrhávanie prúdnic v koreni krídla začína neskôr (pri väčšom uhle nábehu a nižšej rýchlosti). Zároveň sa začína odtrhávať na väčšej dĺžke odtokovky. Povolené krídlo stráca vztlak hlavne v koreni a pôsobisko tohto chýbajúceho vztlaku (~1/4 hĺbky profilu) je pred ťažiskom, preto začína silno klopiť na nos. Pri napnutom krídle strácaš vztlak aj ďalej od koreňa, a tieto časti majú pri pohľade zboku pôsobisko vztlaku bližšie k ťažisku, alebo až vzadu, preto dochádza až ku klopeniu na chvost.
Navyše, napnuté krídlo má vďaka menšiemu prekrúteniu menší klopivý stabilizujúci moment, takže sa dá s menšou silou donútiť k vyššiemu uhlu nábehu (aj keď je paradoxne vyvážené na menší uhol). To všetko pomáha pri odtlačení, takže pri neopatrnom odtlačení môžeš ľahko dosiahnuť uhol 90 stupňov, čo už tiež nie je dobré, lebo stratíš vztlak (ako na obr. môjho pristátia).
Obrázok

kelek
Príspevky: 266
Dátum registrácie: Pi Nov 09, 2007 10:28 am
Bydlisko: Banovce n/Bebr.

Re: 23.8.2010 Stranik

Príspevok od užívateľa kelek »

Gašpi super vysvetlenie aj s názornou ukážkou

Ty odtláčaš pri akej rýchlosti a s kolko % napnutím priečnika ?

To ťa s akým aparátom fotili ? alebo to je z digi kamery ? pekne spracované

Užívateľov profilový obrázok
matoZA
Príspevky: 460
Dátum registrácie: Ut Nov 06, 2007 9:27 pm
Kontaktovať užívateľa:

Re: 23.8.2010 Stranik

Príspevok od užívateľa matoZA »

Super Gaspi, dava to zmysel.. otestujem v praxi a uvidime. Ako je to s lietanim na svahu? Snazil som sa manipulovat s napinakom, no nakoniec som skoncil niekde v 1/3 napnutia, kde to bolo aj ovladatelne aj to pekne prebijalo dopredu.. je aj tam nejaka finta, ktoru som neobjavil?
Moyes Xtralite 147

Napísať odpoveď