23.9.2010 Haj
-
- Príspevky: 1332
- Dátum registrácie: St Okt 24, 2007 9:07 pm
- Bydlisko: Košice
- Kontaktovať užívateľa:
23.9.2010 Haj
Prvu hodinku som si zvykal na Norovo kridlo a riesil vyvlecenu snuru napinaku, potom to uz slo. S leteckou vysielackou by to slo urcite vyssie a dalej. Kazdopane bude zaujimave sledovat boom s vysielackami u PG.
Re: 23.9.2010 Haj
Nuž, so záznamom Tvojho letu na Xconteste by som sa v tejto "pohnutej dobe" veľmi nechválil. Určite Ti to GPS nefunguje najlepšie (?!) lebo výšky nad terénom dosť často skáču nad spodnú hranicu TMA!!!
Minule mi volal kolega z TWR KZ. Ak sa ZK bez spojenia z ničoho nič objaví nad IFR prevádzkou, tak sa následnej nevôli tamojších riadiacich ani nečudujem!
... ako znie to porekadlo s tým džbánom na vodu?
Medzi zachovaním schopnosti uvažovania pilota a rýchlosťou stúpania na variometri by mala byť stále priama úmera!!!!
Minule mi volal kolega z TWR KZ. Ak sa ZK bez spojenia z ničoho nič objaví nad IFR prevádzkou, tak sa následnej nevôli tamojších riadiacich ani nečudujem!
... ako znie to porekadlo s tým džbánom na vodu?
Medzi zachovaním schopnosti uvažovania pilota a rýchlosťou stúpania na variometri by mala byť stále priama úmera!!!!
Thalhofer GT
Bautek Fizz
Bautek Fizz
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 23.9.2010 Haj
Nuž Edmond, keby ste sa presťahovali na Košickú vežu, tak by sme lietali inak. Keď ale niektorí naši Košičania trvajú na dodržiavaní výšky 300m nad terénom, a ja za ten svet neviem odhadnúť, či som nad terénom 290 alebo 310m. Takže tak. Aj dnes sme mali s Jarom vysielačky, a boli nam načo? - na veľké guľové.
Re: 23.9.2010 Haj
Nuž, 290 či 310m, ale 500m...? Nechcem ich zastávať, ale možno ste dnes trpeli práve pre "zurvalcov", ktorí Vám podchvíľou dokážu pokaziť ťažko vybudovaný imidž.
Thalhofer GT
Bautek Fizz
Bautek Fizz
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 23.9.2010 Haj
To je jedno, či 300 alebo 500. Toto nie je ruská step, ale Slovenský kras. Lietanie 300m nad terénom by malo zmysel iba vtedy, keby existovali objektívne spôsoby kontroly tejto výšky, ktoré by boli dostupné aj pre všeobecné letectvo. Jediný rozumný spôsob je odstupňovanie spodnej hranice TMA na základe výškomerovej, alebo tlakovej výšky. Ale to by ten, čo "maľoval" vzdušný priestor SR musel mať IQ vyššie než 20.
-
- Príspevky: 1332
- Dátum registrácie: St Okt 24, 2007 9:07 pm
- Bydlisko: Košice
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 23.9.2010 Haj
chcel som tlakovu vysku , no zrusil ma. pritom dobre vedia od akej vysky funguje spojenie a ze za startom je kopec 2354 ft a vedla druhy 3000ft. Edmond , prosim Ta uz mi je trapne za kazdym ked idem lietat na Haj toto po telefone vysvetlovat. Som zvedavy ako to dopadne hromadne s vysielackami.
Re: 23.9.2010 Haj
Edmond,
pozrel som si Misov zaznam a az na posledny stupak, ktory asi bral zbytocne, je podla mojho nazoru v norme
pozrel som si Misov zaznam a az na posledny stupak, ktory asi bral zbytocne, je podla mojho nazoru v norme
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 23.9.2010 Haj
Len malá poznámka, aby sme tu neplietli pojmy: určite si žiadal nadmorskú (výškomerovú) výšku. Tlaková výška je niečo iné - je to technický výraz označujúci výšku podľa MŠA (meria sa pri nastavení výškomera na 1013hPa).Miso_G napísal:chcel som tlakovu vysku ...
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 23.9.2010 Haj
Ešte ma napadlo:
Edmond, keby všetci dodržiavali tých 300m nad terén, tak by to znamenalo, že motorové lietadlo po prelete planiny sa strmhlavo spustí do Zádielskej tiesňavy, kopírujúc terén, aby vzápätí urobilo sviečku kolmo k oblohe, aby vystúpalo popri útese. Všetci vieme, že sa to takto nedá robiť, a bol by treba nejaký rozumný kompromis. Lenže tento rozumný kompromis, ako definovať prekážku nad ktorou sa rozumie prevýšenie 300m, nikto z ministerstva ani z LPS nedefinoval. Takže ak sa chce niekto v tomto špŕtať, tak vlastne všetci čo prelietajú ponad Zádiel porušujú predpisy. Tak rozmýšľa iba úplná "guma", ktorá vidí iba slovíčka v predpise a zdravý rozum je jej ukradnutý. Nemôžeš sa tváriť, že si za rozumný kompromis, a zároveň dodržiavaš predpisy. To sa z princípu nedá. Ak by si chcel tento rozpor odstrániť, jediná cesta je urobiť predpisy logickejšie (ak máš na tieto veci páku). Ja sa môžem iba snažiť lietať tak bezpečne, ako to považujem za prijateľné. Ale možno si chcel iba rozpútať flamewar - v tom prípade to bol veľmi dobrý pokus.
Edmond, keby všetci dodržiavali tých 300m nad terén, tak by to znamenalo, že motorové lietadlo po prelete planiny sa strmhlavo spustí do Zádielskej tiesňavy, kopírujúc terén, aby vzápätí urobilo sviečku kolmo k oblohe, aby vystúpalo popri útese. Všetci vieme, že sa to takto nedá robiť, a bol by treba nejaký rozumný kompromis. Lenže tento rozumný kompromis, ako definovať prekážku nad ktorou sa rozumie prevýšenie 300m, nikto z ministerstva ani z LPS nedefinoval. Takže ak sa chce niekto v tomto špŕtať, tak vlastne všetci čo prelietajú ponad Zádiel porušujú predpisy. Tak rozmýšľa iba úplná "guma", ktorá vidí iba slovíčka v predpise a zdravý rozum je jej ukradnutý. Nemôžeš sa tváriť, že si za rozumný kompromis, a zároveň dodržiavaš predpisy. To sa z princípu nedá. Ak by si chcel tento rozpor odstrániť, jediná cesta je urobiť predpisy logickejšie (ak máš na tieto veci páku). Ja sa môžem iba snažiť lietať tak bezpečne, ako to považujem za prijateľné. Ale možno si chcel iba rozpútať flamewar - v tom prípade to bol veľmi dobrý pokus.
Re: 23.9.2010 Haj
Svojho casu som dostal e-mail o veciach, ktore ma naucila mama. Jedea z nich bola:
3.Moja mama ma nučila LOGICKY MYSLIEŤ:
"Prečo? Pretože som to povedala!"
A toto je pristup kosickej veze (nie vzdy).
Na Dubine sa da po telefonickom nahlaseni prevadzky aj bez radioveho spojenia lietat do takej vysky, ze tam neviem ani dostupat (a riadiaci nemusi byt len Edmond). Pritom z dubiny na letisko takmer doplujem..., (ved to nie je TMA, to uz je CTR!!!)
V Kosiciach poniektori dispeceri po telefonate nam "daju" vysku 300m nad teren a este chce aby sme mu (dakovali??) nahlasili ukoncenie prevadzky. Ja tomu sice velmi nerozumiem, ale 300m nam dava zakon (on si to svoje dovolenie moze...) a teda vobec nevidim dovod aby som minul dalsich pat korun a volal mu ukoncenie prevadzky.
Nehovoriac o tom, ze s vysielackou som v PP "vareny-peceny", (uz som len cakal, kedy zacne nejaky boeing tocit vyckavacie okruhy, kym ja dotocim stupak ) - na rozdiel od niektorych v KE.
V Kosiciach je mozno len jeden taky expert, ale ked ma sluzbu 3x do tyzdna, tak moze vytvorit dojem velkej masy dispecerov... Bolo aj dost takych dni, ked nam z kosickej veze boli maximalne ustretovi.
3.Moja mama ma nučila LOGICKY MYSLIEŤ:
"Prečo? Pretože som to povedala!"
A toto je pristup kosickej veze (nie vzdy).
Na Dubine sa da po telefonickom nahlaseni prevadzky aj bez radioveho spojenia lietat do takej vysky, ze tam neviem ani dostupat (a riadiaci nemusi byt len Edmond). Pritom z dubiny na letisko takmer doplujem..., (ved to nie je TMA, to uz je CTR!!!)
V Kosiciach poniektori dispeceri po telefonate nam "daju" vysku 300m nad teren a este chce aby sme mu (dakovali??) nahlasili ukoncenie prevadzky. Ja tomu sice velmi nerozumiem, ale 300m nam dava zakon (on si to svoje dovolenie moze...) a teda vobec nevidim dovod aby som minul dalsich pat korun a volal mu ukoncenie prevadzky.
Nehovoriac o tom, ze s vysielackou som v PP "vareny-peceny", (uz som len cakal, kedy zacne nejaky boeing tocit vyckavacie okruhy, kym ja dotocim stupak ) - na rozdiel od niektorych v KE.
V Kosiciach je mozno len jeden taky expert, ale ked ma sluzbu 3x do tyzdna, tak moze vytvorit dojem velkej masy dispecerov... Bolo aj dost takych dni, ked nam z kosickej veze boli maximalne ustretovi.
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 23.9.2010 Haj
Laco, ja by som nerobil z včerajšieho dňa tragédiu. Tú výšku sme nepotrebovali, a 15 minút neskôr sa na vežu hlásil nejaký tryskáč. Ak by som ani potom nedostal povolenie, to by bola samozrejme iná vec.
Mňa by zaujímalo, akú skúsenosť majú paraglajdisti (vraj niektorí lietajú tiež s vysielačkami).
Mňa by zaujímalo, akú skúsenosť majú paraglajdisti (vraj niektorí lietajú tiež s vysielačkami).
Re: 23.9.2010 Haj
Zo vcerajsieho lietania nerobim, to bolo suprove. Ale ved nie sme v teme "vcerajsieho" lietaniapegas napísal:Laco, ja by som nerobil z včerajšieho dňa tragédiu.
A moj prispevok nie je len o faktoch, ale aj o mojich pocitoch... tak ho aj berte...
-
- Príspevky: 1332
- Dátum registrácie: St Okt 24, 2007 9:07 pm
- Bydlisko: Košice
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 23.9.2010 Haj
Laco - nechaj to tak , on tam nieje nato aby daco vysvetloval. Myslim si ze je to cele zdlhavo a namahavo. Mozno si niekto neuvedomuje, ale v sirsich suvistlostiach doplatime nato vsetci a hlavne nase a aj jeho deti, ktorym urcite chce kazdy to najlepsie. A to bez ohladu nato kolko zdedia, kde budu zit.
Ale k teme: Edmond videl si toto ?:
http://skoleni.laacr.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
alebo priamo: http://skoleni.laacr.cz/skoleni-1/Default.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; strana 10 - vsimni dovoleny horizontalny odsup od prekazky v triede G - 600m. Pocul som ze to u nas neplati. Je to tak ?
Ale k teme: Edmond videl si toto ?:
http://skoleni.laacr.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
alebo priamo: http://skoleni.laacr.cz/skoleni-1/Default.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; strana 10 - vsimni dovoleny horizontalny odsup od prekazky v triede G - 600m. Pocul som ze to u nas neplati. Je to tak ?