4_6_2010_KOHUT-CIERNA_KOPA
-
- Príspevky: 1332
- Dátum registrácie: St Okt 24, 2007 9:07 pm
- Bydlisko: Košice
- Kontaktovať užívateľa:
4_6_2010_KOHUT-CIERNA_KOPA
na Kohute slabo a zlava, predlzeny zletak, stelovanie kridla. Potom CK. Po prichode este ako , tak. Za chvilu vietor ziveny termikou a prehankami. Neskor sa utisilo, moj let ako cez kopirak z piatku. Na pristavacke pri N.Slavkove strasiak na poli vzdy ukaze smer vetra.
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 4_6_2010_KOHUT-CIERNA_KOPA
Informácie o ceste na štart tu:
viewtopic.php?f=19&t=811
viewtopic.php?f=19&t=811
Re: 4_6_2010_KOHUT-CIERNA_KOPA
My nedrsoni sme mali len "4_6_2010 CIERNA KOPA". Bol to pekny den, davno sme tak dlho nepokecali s nasimi mladsimi bratmi PG. A bolo to aj poucne aj pre nich, uz vedia naco je nam napinak. Mozno to uz vie aj Marian Dufam ze najvacsiu radost mal Ivan, ten nam tam svahoval ako z velkej knihy. Skratka hotovy sutazny pilot Predpokladam, ze poctom hodin sa dostal za tento rok do prvej 20 pilotov na slovensku...
O nejakom ozajstnom lietani niet velmi co pisat, tracklogy su tam kde vzdy... Ale aspon vieme, ze aj na slaby sever je kopec, ktory je dostatocne vysoky na lietanie v termike. Podla toho ako ten start vyzera dnes, si viem predstavit ako vyzeral nedavno... Klobuk dole...
O nejakom ozajstnom lietani niet velmi co pisat, tracklogy su tam kde vzdy... Ale aspon vieme, ze aj na slaby sever je kopec, ktory je dostatocne vysoky na lietanie v termike. Podla toho ako ten start vyzera dnes, si viem predstavit ako vyzeral nedavno... Klobuk dole...
- sidewinder
- Príspevky: 2750
- Dátum registrácie: St Sep 19, 2007 9:00 am
- Bydlisko: Kosice- Toporec - SR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 4_6_2010_KOHUT-CIERNA_KOPA
Vsetko bolo super, kym nam michal nevyfukol stoparku
Re: 4_6_2010_KOHUT-CIERNA_KOPA
Bolo super. GPS mi sice chciplo niekde v lufte a mam taky pocit, ze to bol vtedy ked som gaspiho vyhnal zo stupaku.
Inu bolo to 4.7. a 4.6.
Inu bolo to 4.7. a 4.6.
Laminar 13 R ...
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 4_6_2010_KOHUT-CIERNA_KOPA
Ivan, mne to ukázalo 43 minút letu, tak si pokojne napíš 45 minút. Na svahu nám bolo dosť tesno, lebo to veľmi nenosilo, tak som sa snažil ti veľmi neprekážať. A spoluprácu v stupáku ešte doladíme. Zapamätaj si, že aj pre teba je lepšie, keď "majiteľ stupáku" točí svoje. Vieš potom presne, kde je stupák. Najťažšie je načasovať vstup do kruhu. Ak zoberieme, že priemer kruhu je minimálne 60m, tak by si sa mal zaradiť za točiaceho pilota vo vzdialenosti aspoň 100m. Ak točí širšie kruhy, tak viac. Ak budeš trochu ďalej, tak on tú zákrutu natiahne, aby ste sa pomestili. Keď to veľmi natiahneš, vzniká zase chaos - on musí zákrutu veľmi natiahnuť, a to sa mu nechce, lebo stratí stupák, tak ju radšej rezne, ale to sa zase hrozí zrážkou.
Presne ako predvčerom medzi nami dvoma. Nevedel som čo od teba čakať, tak som zvoli bezpečnejší variant. Navyše, o nič nešlo. Stupák bol nevýrazný.
Presne ako predvčerom medzi nami dvoma. Nevedel som čo od teba čakať, tak som zvoli bezpečnejší variant. Navyše, o nič nešlo. Stupák bol nevýrazný.
-
- Príspevky: 1332
- Dátum registrácie: St Okt 24, 2007 9:07 pm
- Bydlisko: Košice
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 4_6_2010_KOHUT-CIERNA_KOPA
ZIADNE , predlzovanie , skracovanie ci odrezavanie ! bud nad , alebo pod. ak ma dostupa tak sa velkym kruhom vyhnem. je to jasne z pravidiel vyhybania. Moje nervy , ked chytrak prileti v rovnakej vyske. fcera sa strajchli 2 vetrone
http://www.wgc2010.sk/index.php/sk/news_show/98/no-rel" onclick="window.open(this.href);return false;
, inac su tam pekne videa, bezi aj nejaka virual sutaz (condor), aj by som isiel pozriet
http://www.wgc2010.sk/index.php/sk/news_show/98/no-rel" onclick="window.open(this.href);return false;
, inac su tam pekne videa, bezi aj nejaka virual sutaz (condor), aj by som isiel pozriet
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 4_6_2010_KOHUT-CIERNA_KOPA
Dobrých ľudí sa všade veľa zmestí.
Okrem toho súčasné pravidlá nezakazujú vstup do stupáku v rovnakej výške. Musia však byť dodržané určité zásady. Napríklad v športovom poriadku FAI, časť 7A, bod 16.2 (str.66) http://www.fai.org/hang_gliding/documents sa píše:
- do stupáku sa vstupuje po dotyčnici k miestu, kde pilot v stupáku letí od vás.
- ideálne je vstúpiť do kruhu vtedy, keď je prvý pilot na opačnej strane kruhu (už som písal, ako si to rozpočítať)
- ak by sa v mieste dotyčnice stretli obaja naraz, tak prvý pilot má pokračovať v normálnom kruhu (udržovať jadro) a druhý pilot má vstúpiť na väčšom polomere, tým začne zostávať a následne sa môže pripojiť za prvého pilota do jeho kruhu.
Najdôležitejšie je byť predvídateľný (ako pri šoférovaní auta).
Na oboch našich tracklogoch vidno ako som musel natiahnuť zákrutu, lebo by sme sa stretli v rovnakom bode kruhu. Preletel som tesne za Ivanom. Stačilo, že by naznačil miernym pravým náklonom, že sa mi vyhýba, a ja by som pokojne dotočil normálny kruh. Ivan však nie, ten mi išiel rovno po krku.
Okrem toho súčasné pravidlá nezakazujú vstup do stupáku v rovnakej výške. Musia však byť dodržané určité zásady. Napríklad v športovom poriadku FAI, časť 7A, bod 16.2 (str.66) http://www.fai.org/hang_gliding/documents sa píše:
- do stupáku sa vstupuje po dotyčnici k miestu, kde pilot v stupáku letí od vás.
- ideálne je vstúpiť do kruhu vtedy, keď je prvý pilot na opačnej strane kruhu (už som písal, ako si to rozpočítať)
- ak by sa v mieste dotyčnice stretli obaja naraz, tak prvý pilot má pokračovať v normálnom kruhu (udržovať jadro) a druhý pilot má vstúpiť na väčšom polomere, tým začne zostávať a následne sa môže pripojiť za prvého pilota do jeho kruhu.
Najdôležitejšie je byť predvídateľný (ako pri šoférovaní auta).
Na oboch našich tracklogoch vidno ako som musel natiahnuť zákrutu, lebo by sme sa stretli v rovnakom bode kruhu. Preletel som tesne za Ivanom. Stačilo, že by naznačil miernym pravým náklonom, že sa mi vyhýba, a ja by som pokojne dotočil normálny kruh. Ivan však nie, ten mi išiel rovno po krku.
- Prílohy
-
- Ivan - stupákový pirát
- ivan_toci.png (2.95 KiB) 4720 zobrazení
-
- Príspevky: 1332
- Dátum registrácie: St Okt 24, 2007 9:07 pm
- Bydlisko: Košice
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 4_6_2010_KOHUT-CIERNA_KOPA
Bolo tu uz spominane ze lietanie - vyhybanie nemoze byt zalozene na nahode a "byť predvídateľný " povazujem za nemeratelnu velicinu. Tocenie stupaku to je neustale ustredovanie - predlzovanie - skracovanie a kazdy to vidi trochu inak. Ak pozriem treklogy, tak v priebehu jedneho kruhu sa meni silne stupanie aj o 5m/s, neviem si predstavit "drzat krok" v jenej vyske s dalsim rogalom.pegas napísal: Najdôležitejšie je byť predvídateľný (ako pri šoférovaní auta).
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 4_6_2010_KOHUT-CIERNA_KOPA
Tá predvídateľnosť sa dá dosiahnuť jednoduchými vecami ako napr.:Miso_G napísal:... "byť predvídateľný " povazujem za nemeratelnu velicinu. ...
- nečumím na druhého pilota ako zhypnotizovaný ale pozerám sa v smere kam chcem ísť (tak si všetci domyslia, čo chcem)
- manévrujem zdržanlivo (aby si to aj ten druhý stihol všimnúť a zareagovať)
- v skupine sa snažím udržiavať konštantnú rýchlosť a náklon (aj za cenu trocha horšieho stúpoania)
Máš slabú predstavivosťMiso_G napísal:... neviem si predstavit "drzat krok" v jenej vyske s dalsim rogalom.
- jaro
- Príspevky: 4209
- Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
- Bydlisko: Prešov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 4_6_2010_KOHUT-CIERNA_KOPA
mišo, vlani som s gaspim točil na slubici "ustaleny priemer" 5 m hore, točili sme to spolu asi 600 m. v principe to co napisal, hladeli sme si svoje, kam letim. samozrejme občas som ho nevidel ale vtedy videl on mna a naopak. bola to parada. a točili sme to na priemere okolo 60 m. za cias pdb to bolo castejsie a normalnejsie, co už. v kazdom prípade s dobrými pilotmi sa to da. a tých druhých hned poznas.
ivan, podla mna jas si tocil na neho mal si skor zvolnit zatacku a pockat aby ti to na lavej ruke ukazal kde to je a volnejsím kruhom potom pritiahnut pod neho, potom mas prednost a stupak je tvoj. co ty na to?
ver tomu ze ked teba ako eleva vidime pod sebou urcite ti dame miesto ale hlavne ti to aj trocha ukazeme aby sme v tom lufte naozaj neostali sami.
ešte jednu vlastnu myslienku, zalezi aj na stupaku ci ta podrzi alebo nie. ked nie tak to nie je o ustredovaní ale o stasti ze sa nezapichnes do kopca alebo do kolegu.
ivan, podla mna jas si tocil na neho mal si skor zvolnit zatacku a pockat aby ti to na lavej ruke ukazal kde to je a volnejsím kruhom potom pritiahnut pod neho, potom mas prednost a stupak je tvoj. co ty na to?
ver tomu ze ked teba ako eleva vidime pod sebou urcite ti dame miesto ale hlavne ti to aj trocha ukazeme aby sme v tom lufte naozaj neostali sami.
ešte jednu vlastnu myslienku, zalezi aj na stupaku ci ta podrzi alebo nie. ked nie tak to nie je o ustredovaní ale o stasti ze sa nezapichnes do kopca alebo do kolegu.
Re: 4_6_2010_KOHUT-CIERNA_KOPA
no v kazdom pripade sa budem snazit z toho poucit a pri najblizsej prilezitosti aplikovat v praxi.
Laminar 13 R ...