14.11.2010 - Háj
14.11.2010 - Háj
Zostava Juraj,Rado, Edo V. a Ja.
Cieľ ďalší zoznamovací let s magicom.
Štartovalo sa mi dobre, let to bol o poznanie lepší a pohodlnejší ako naposled keď som mal zle úväz. Do zákruty sa to presviedča oveľa ľahšie ako Delta, pekne to držalo zákrutu, točilo to samo.
Skúsil som si pritiahnuť, aj odtlačiť na minimálke je to stabilné, letieť rýchlo to vie tiež, nemal som pocit že by sa mi to rozkráčalo. Vzhľadom na podmienky som si dovolil aj pustiť hrazdu, letelo to rovno.
Najhoršie to bolo na pristátí, po poslednej 180ke (na delte by som zrovnal pritiahol, odtlačil a sedím) som musel spraviť ešte zo dve esíčka, kým som dostal do výšky na dosadnutie, kĺže to poriadne a tiež mi chýba ešte odhad rýchlosti, pri pristátí som bol rýchli, nevytratil som dosť rýchlosti po odtlačení som vyplával a padol po krídle na nos. Výsledok ohnutá trapéza. (vyrovnaná na mieste)
Pristátia treba ešte zlepšiť, ale celkovo mám z krídla dobrý dojem.
Cieľ ďalší zoznamovací let s magicom.
Štartovalo sa mi dobre, let to bol o poznanie lepší a pohodlnejší ako naposled keď som mal zle úväz. Do zákruty sa to presviedča oveľa ľahšie ako Delta, pekne to držalo zákrutu, točilo to samo.
Skúsil som si pritiahnuť, aj odtlačiť na minimálke je to stabilné, letieť rýchlo to vie tiež, nemal som pocit že by sa mi to rozkráčalo. Vzhľadom na podmienky som si dovolil aj pustiť hrazdu, letelo to rovno.
Najhoršie to bolo na pristátí, po poslednej 180ke (na delte by som zrovnal pritiahol, odtlačil a sedím) som musel spraviť ešte zo dve esíčka, kým som dostal do výšky na dosadnutie, kĺže to poriadne a tiež mi chýba ešte odhad rýchlosti, pri pristátí som bol rýchli, nevytratil som dosť rýchlosti po odtlačení som vyplával a padol po krídle na nos. Výsledok ohnutá trapéza. (vyrovnaná na mieste)
Pristátia treba ešte zlepšiť, ale celkovo mám z krídla dobrý dojem.
Laminar 13 R ...
Re: 14.11.2010 - Háj
Obraz je dobry, pridas aj slovko - dve?
Re: 14.11.2010 - Háj
Mal som možnosť vyskúšať si Atlasa na Háji.
Po zložení prístroja a následnej kontrole som nabral odvahu a za Jurajovej asistencie som dostal povolenie na štart a tak som sa rozbehol a odštartoval.
So štartom som bol spokojný, krídlo som cítil a všetko išlo tak ako malo a tak som odletel.....
Let: riadenie malina,krídlo podľa IGC opadávalo -1m/s a mal som pocit, že netratím výšku a tak som letel čo najďalej od kopca.
Na hrazde som necítil skoro žiadne sily ako by som mal namontovaný posiľovač riadenia.
Pred zatáčkou som pritiahol, ale "nepočul" som žiadne zrýchlenie ako na vrane keď pritiahnem.....
Zatočil som, lietal som, vyskúšal som si jednu naozaj ostrú zátačku, po nej som sa postavil letel smerom na Háj a na pristávačke som sa otočil na hrad a začal som klesať ..... potom sa mi to už celkom pekne motá .....
Viem že som mal hrazdu na "pase" a robil som mierne korekcie pred pristátim.
Bol som nad zemou keď som mierne odtlačil hradzu a BÁC!
Pristával som ako na vrane, pomaly pokojne v pádovej rýchlosti!
Chyba!
Na budúce si dám už riadny pozor!!!
Po zložení prístroja a následnej kontrole som nabral odvahu a za Jurajovej asistencie som dostal povolenie na štart a tak som sa rozbehol a odštartoval.
So štartom som bol spokojný, krídlo som cítil a všetko išlo tak ako malo a tak som odletel.....
Let: riadenie malina,krídlo podľa IGC opadávalo -1m/s a mal som pocit, že netratím výšku a tak som letel čo najďalej od kopca.
Na hrazde som necítil skoro žiadne sily ako by som mal namontovaný posiľovač riadenia.
Pred zatáčkou som pritiahol, ale "nepočul" som žiadne zrýchlenie ako na vrane keď pritiahnem.....
Zatočil som, lietal som, vyskúšal som si jednu naozaj ostrú zátačku, po nej som sa postavil letel smerom na Háj a na pristávačke som sa otočil na hrad a začal som klesať ..... potom sa mi to už celkom pekne motá .....
Viem že som mal hrazdu na "pase" a robil som mierne korekcie pred pristátim.
Bol som nad zemou keď som mierne odtlačil hradzu a BÁC!
Pristával som ako na vrane, pomaly pokojne v pádovej rýchlosti!
Chyba!
Na budúce si dám už riadny pozor!!!
Naposledy upravil/-a raf3 v St Jan 26, 2011 4:35 pm, upravené celkom 1 krát.
- sidewinder
- Príspevky: 2750
- Dátum registrácie: St Sep 19, 2007 9:00 am
- Bydlisko: Kosice- Toporec - SR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 14.11.2010 - Háj
Velka skoda, ze nieje video z pristavacky..
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 14.11.2010 - Háj
Škoda, že to nikto nevidel zdola. Nechápem tie následky. Aj keby si pribil pri trochu väčšej rýchlosti, tak to nedáva zmysel. Na IGC zázname vidno prd.
Re: 14.11.2010 - Háj
Video z pristátia zo štartovačky natáčal Juraj .....
Naposledy upravil/-a raf3 v So Dec 04, 2010 10:13 pm, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 14.11.2010 - Háj
Na posledných dvoch si to veľmi dojil - chcel si letieť, ale pri tom sklone svahu a bezvetrí to nebolo na let.
Atlas nie je vrana. Aj keď je to jednopoťah, už to chce inú techniku pristávania. Jednopoťah má oproti dvojpoťahom výhodu nižšej rýchlosti, ale aerodynamicky je podobnejší dvojpoťahom ako vrane. Poslušnejšie sa nechá donútiť na vyšší uhol nábehu, ale aj omnoho rýchlejšie sa preklopí na nos, keď prešvihneš pádovku. Spočíva to v malej hĺbke krídla v koreni.
Atlas nie je vrana. Aj keď je to jednopoťah, už to chce inú techniku pristávania. Jednopoťah má oproti dvojpoťahom výhodu nižšej rýchlosti, ale aerodynamicky je podobnejší dvojpoťahom ako vrane. Poslušnejšie sa nechá donútiť na vyšší uhol nábehu, ale aj omnoho rýchlejšie sa preklopí na nos, keď prešvihneš pádovku. Spočíva to v malej hĺbke krídla v koreni.
Re: 14.11.2010 - Háj
Boli to trápne pristátia to uznávam ale aspoň "mäkké" .....
Re: 14.11.2010 - Háj
Moje video Tvojho pristavania, sice z rampy, ukazuje dost jednoznacne viacmenej pad z vacsej vysky. Jednoducho si zacal vytracat vo vacsej vyske a nemal si z coho kridlo potom urobilo to, co Ti vyssie napisal Gaspi. Vrana by Ti to bola prepacila.
Re: 14.11.2010 - Háj
Rado, neboj, ešte potrbuješ pristáť na stromoch a bude z teba pilot.
K priloženým videám... mam pocit že na tom druhom robíš tzv. Bojk-chybu (nazvanú podľa veľkého Bojkuna ). Totiž ruky vystrieš, ako keby si chcel odtlačiť a nohy predkopneš (asi kôli brzdeniu? či?) aby si náhodou nepresunul ťažisko príliš dozadu.
Ale podľa popisu by toto nemala byť príčina tvojho hájskeho zážitku. A okrem toho je rozdiel pristávať z kopca (malého) kde si celý čas nízko nad zemou a teda kontroluješ "let" zmyslami ktoré využíva bežný smrteľník; alebo pristávať z výšky na rovinu.
Dokonca v manuáloch od krídel sa o pristávaní kedysi písavalo (napríklad tu od strany 29)
K priloženým videám... mam pocit že na tom druhom robíš tzv. Bojk-chybu (nazvanú podľa veľkého Bojkuna ). Totiž ruky vystrieš, ako keby si chcel odtlačiť a nohy predkopneš (asi kôli brzdeniu? či?) aby si náhodou nepresunul ťažisko príliš dozadu.
Ale podľa popisu by toto nemala byť príčina tvojho hájskeho zážitku. A okrem toho je rozdiel pristávať z kopca (malého) kde si celý čas nízko nad zemou a teda kontroluješ "let" zmyslami ktoré využíva bežný smrteľník; alebo pristávať z výšky na rovinu.
Dokonca v manuáloch od krídel sa o pristávaní kedysi písavalo (napríklad tu od strany 29)
Re: 14.11.2010 - Háj
Nerád sa pasujem do role odborníka, keď sám nie som dobrý rogalista, ale vyššie napísané má hlavu aj pätu. Jednoznačne si letel na malej rýchlosti a chybou je aj pristávanie dolu kopcom.
Re: 14.11.2010 - Háj
Vážení páni piloti.
Bola to moja hrubá chyba pri pristávacom manévri !!!
Počas pristávania som stratil rýchlosť a dostal som sa na minimálku no moja výška nad terénom bola ešte značná.
Odhad je cca 2m. Takže keď sa nos krídla rozhodol, že je čas sa zapichnúť do zeme čakala ho ešte "pekná" trajektória.
Tým pádom som sa nedobrovoľne pridal aj so svojím nosom a tvárou.
Na rozdiel od nosu krídla, môj už mení farbu na "jesennú" ....
Laco: S tými nohami máš pravdu, je "nelogické" ich nechávať vzadu keď ideš pristávať na nohy nie???
Takže späť do školy na ZK-1B a ..... se učit, se učit, se učit ...... (Amonius Komensky)
Laco na stromovačku som sa chystal minule, ale na koniec som si to rozmyslel tesne nad stromami.
Hádam sa to bude počítať.
Zastavím sa za tebou s návrhom podvozka pre "bezpečné" pristátia.
Ďakujem všetkým za pomoc pri analýze , všetkým to bolo jasné, mne nie! (to bude tým úderom do hlavy)
Prajem všetkým krásny sviatočný deň.
Odchádzam za Jurajom, išiel Moskytovať tak mi ho hádam na pol hoďku požičia!
Bola to moja hrubá chyba pri pristávacom manévri !!!
Počas pristávania som stratil rýchlosť a dostal som sa na minimálku no moja výška nad terénom bola ešte značná.
Odhad je cca 2m. Takže keď sa nos krídla rozhodol, že je čas sa zapichnúť do zeme čakala ho ešte "pekná" trajektória.
Tým pádom som sa nedobrovoľne pridal aj so svojím nosom a tvárou.
Na rozdiel od nosu krídla, môj už mení farbu na "jesennú" ....
Laco: S tými nohami máš pravdu, je "nelogické" ich nechávať vzadu keď ideš pristávať na nohy nie???
Takže späť do školy na ZK-1B a ..... se učit, se učit, se učit ...... (Amonius Komensky)
Laco na stromovačku som sa chystal minule, ale na koniec som si to rozmyslel tesne nad stromami.
Hádam sa to bude počítať.
Zastavím sa za tebou s návrhom podvozka pre "bezpečné" pristátia.
Ďakujem všetkým za pomoc pri analýze , všetkým to bolo jasné, mne nie! (to bude tým úderom do hlavy)
Prajem všetkým krásny sviatočný deň.
Odchádzam za Jurajom, išiel Moskytovať tak mi ho hádam na pol hoďku požičia!
Re: 14.11.2010 - Háj
Edov start tu: http://www.leteckaposta.cz/796865531