12.5. Bukovec
- jaro
- Príspevky: 4209
- Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
- Bydlisko: Prešov
- Kontaktovať užívateľa:
12.5. Bukovec
5 rogal na kopci o12tej,rozkladame veľa sa diskutuje a rozprava kam letieť,o suťaži a tak. šac uteká až o 13:30 sa obliekam a ako najstarší šlapem "tradične na štart. Dakmo Noro chýba. Po váhaní v silnom J vetre a potom v studenom JV vetríku, nasadzujem uhol a rozbieham, Vľavo, tam to bude. A je rovno 2-3 m. 1,5 m na priemerovaku. Prekvapuje ma J znos cez sedlo vľavo. z 300 m sa vraciam, stredom udolia, nachadzam stalefungujuci stupak, zatačam a čakam či aj chalni pojdu. Nešli. Hlasim sa na PP letisko, problem so spojením problem s výškou v 3 m stupaku, vyťahujem radio, hojdá sa mi na kabliku, konečne veža rozumie a pušťa ma do 4000 ft a do TMA, všade to stupa a buch jedna báseň. Pýtam výšku a letim Jarovi skontrolovať čistý obrus v kuchini. Nad letiskom zase stupam, rozhodujem sa isť na Dubinu údolím. Udolie slabo dáva, z koncentracie my vyhadzuje utočiaci orliak, pako. Musim až havkať.
Chýba výška, letim na hrebeň Dubiny, nad štrekou a cestou skušam dychanek, nič z toho, pod urovňou hrenenaletim dalej ale svah drží no nestupam. otačam proti vetru vario pípa v 67 m sa neviem odzipsovať a to bola chyba, nechytil som sa. Nááádherne pristávam a nikto ma nevidí ako v Kokave. Bolo to krasne ale s taktickými chybami.
Chýba výška, letim na hrebeň Dubiny, nad štrekou a cestou skušam dychanek, nič z toho, pod urovňou hrenenaletim dalej ale svah drží no nestupam. otačam proti vetru vario pípa v 67 m sa neviem odzipsovať a to bola chyba, nechytil som sa. Nááádherne pristávam a nikto ma nevidí ako v Kokave. Bolo to krasne ale s taktickými chybami.
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 12.5. Bukovec
Myslím, že fáza plánovania nám už ide. Po všetkých tých telefonátoch na všetky riadiace veže v okolí, a zvažovaní trasy cez Tatry a Svidník, Jaro začína riešiť problém okruhov na Popradskom letisko. To sa mi zdalo už trocha surrealistické.
Poprosil by som Jara, aby trochu rozpísal príbeh o vysielačke na kábliku. My sme sa na tom v aute rehotali ostošesť.
Mne to dnes nešlo. Na návetrnej strane hrebeňa som nenašiel stupák, o ktorý by som sa mohol oprieť na celom kruhu. Až po hodine, keď som to frustrovaný pustil do závetria som v Rudňanoch nad Semiradinými visutými záhradami (Lacov názov pre banské haldy) našiel nádherný 4-meter až do 2200m.
Spojenie s Popradskou vežou bol problém - podobne ako u Jara. Ja som počul Poprad dobre, oni mňa prerušovane (to preto, že som stále krúžil). Predsa len, vzdialenosť 43km je už dosť - to je ako z Košického letiska na Sorošku (ale tam som také problémy zatiaľ nemal). Dnes naozaj nebolo kedy pustiť hrazdu. A práve v tom najnevhodnejšom okamihu prichádzali výzvy z veže. Čo už.
Ak chcete dostať depku, tak sa pozrite na dnešné lety v Nyiregyháze.
Poprosil by som Jara, aby trochu rozpísal príbeh o vysielačke na kábliku. My sme sa na tom v aute rehotali ostošesť.
Mne to dnes nešlo. Na návetrnej strane hrebeňa som nenašiel stupák, o ktorý by som sa mohol oprieť na celom kruhu. Až po hodine, keď som to frustrovaný pustil do závetria som v Rudňanoch nad Semiradinými visutými záhradami (Lacov názov pre banské haldy) našiel nádherný 4-meter až do 2200m.
Spojenie s Popradskou vežou bol problém - podobne ako u Jara. Ja som počul Poprad dobre, oni mňa prerušovane (to preto, že som stále krúžil). Predsa len, vzdialenosť 43km je už dosť - to je ako z Košického letiska na Sorošku (ale tam som také problémy zatiaľ nemal). Dnes naozaj nebolo kedy pustiť hrazdu. A práve v tom najnevhodnejšom okamihu prichádzali výzvy z veže. Čo už.
Ak chcete dostať depku, tak sa pozrite na dnešné lety v Nyiregyháze.
Re: 12.5. Bukovec
Ja sa dám asi k pilotom bojových vrtuľníkov. Dnes som mal zasa nácvik letu pod radarom. Prvý štart mi nevydal. Myslím, že sa dalo zachytiť, ale v tom bordeli ma opustil môj morálno-vôľový profil. Skrátka, ako vraví Tono mal som slabú pevnú vôľu. Reštart na Mišov popud (díky Broňa /Mišo/) o 17.00 bol taký nemastný-neslaný, ale keď mi pri priblížení na pristátie vário nesmelo zapípalo, tak som sa rozhodol, že budem bojovať. A podľa hesla "začni točiť - stupák príde" som aj bojoval. nakoniec po polhodine som sa dostal na úroveň štartu, kde to bolo znovu neslané... Trochu som sa povrtel a keď som si povedal stačí, prišiel skoro normálny cca 1m/s stupák. Ten ma dostal asi 450m nad štart, čo mi umožnilo uskutočniť "prelet".
Spolupráca s vežov v PP bola perfektná. Počul som ich za 4. A keď som sa tretíkrát zahlásil a oni nič, tak ja som tiež nič. Asi už bolo veľa hodín a nechceli ma rušiť...
Poučenie : pred cca 3 rokmi som zistil, že šušťáky nie sú vhodné na lietanie, zadrhnú sa do zipsu, potom sa nedá otvoriť bombovnica a prisátie prebieha štýlom "Meresjev bez protézy". Odvtedy v šušťákoch nelietam. Ale keď pri otváraní postroja ostane šnúrka voľne v ruke, tak sa začne opakovať história.
Spolupráca s vežov v PP bola perfektná. Počul som ich za 4. A keď som sa tretíkrát zahlásil a oni nič, tak ja som tiež nič. Asi už bolo veľa hodín a nechceli ma rušiť...
Poučenie : pred cca 3 rokmi som zistil, že šušťáky nie sú vhodné na lietanie, zadrhnú sa do zipsu, potom sa nedá otvoriť bombovnica a prisátie prebieha štýlom "Meresjev bez protézy". Odvtedy v šušťákoch nelietam. Ale keď pri otváraní postroja ostane šnúrka voľne v ruke, tak sa začne opakovať história.
Re: 12.5. Bukovec
Inak v praci som pozeral na mraky a na juhu v Madarsku boli ovela krajsie a pravidelnejsie ako na severe.
Ale isli dost z vychodu tak neviem ci Tokaj by bol...
Ale isli dost z vychodu tak neviem ci Tokaj by bol...
-
- Príspevky: 1332
- Dátum registrácie: St Okt 24, 2007 9:07 pm
- Bydlisko: Košice
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 12.5. Bukovec
prvy start som vletel do tlamy levovej. http://www.xcontest.org/world/cs/prelet ... 2011/12:37 . Uz , uz som si hladal miesto medzi jeho zubami, nakoniec pristavam pri cintorine. Po druhom starte http://www.xcontest.org/world/cs/prelet ... 2011/14:50 som myslel , ze to bude uz iba svahovacka. No Laco ukazal , ze este o 1/2 siedmej sa da tocit stupak. Dni su uz dlhe.
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 12.5. Bukovec
Tú skratku cez kopec v Závadke smerom na Spiš musíme niekedy vyskúšať. Podľa fotiek zo vzduchu pripadajú do úvahy tri možné cesty.
A ešte nejaké foto zo Spišskej Novej Vsi.
A ešte nejaké foto zo Spišskej Novej Vsi.
- jaro
- Príspevky: 4209
- Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
- Bydlisko: Prešov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 12.5. Bukovec
Gašpi, to letisko máš nejaké veľke, či?
-
- Príspevky: 1332
- Dátum registrácie: St Okt 24, 2007 9:07 pm
- Bydlisko: Košice
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 12.5. Bukovec
Dnes som presiel cestu z Poraca. Treba v podstate sledovat modru znacku Porac - Bukovec. Cesta cez Poracsku dolinu - Slovinky sice prejazdna os. autom no je tam zakaz - zavora. Cesta Bukovec - Porac - Rudnany OK. Pre 2 x 4 otazny kratky usek v lese , kde dnes tahali drevo. Na mape je este jedna lesna asfaltka Slovinky - "za Bukovcom " , no lesnych robotnikov som sa zabudol opytat na podrobnosti. Komu by nahodou "nevydalo", pristat sa da na obidvoch lyziarskych svahoch.
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 12.5. Bukovec
Mišo, udeľujem ti pochvalu. Takže nabudúce, môžeme autom zísť do Rudnian priamo z Bukovca.
Re: 12.5. Bukovec
TAJOMSTVO FEROVÝCH PRELETOV ODHALENÉ !!!
Už som konečne pochopil, kde je chyba. To, že si pred štartom povieme, že letíme 100km, to je v poriadku. To že to vie aj Fero, to je tiež v poriadku. Ale každý slušný pilot do troch minút po štarte vyhodnotí situáciu a zistí, že ten dnešný deň nie je vhodný na taký dlhý prelet. A Ferovi to už nemá kto povedať...
Už som konečne pochopil, kde je chyba. To, že si pred štartom povieme, že letíme 100km, to je v poriadku. To že to vie aj Fero, to je tiež v poriadku. Ale každý slušný pilot do troch minút po štarte vyhodnotí situáciu a zistí, že ten dnešný deň nie je vhodný na taký dlhý prelet. A Ferovi to už nemá kto povedať...
Re: 12.5. Bukovec
Na Fera treba použiť nasledovnú fintu. Pred štartom sa všetci dohodnite na 10 km prelete, a po štarte vyhodnoťte situáciu na 100 km prelet. Ak je Fero slušný, tak dohovor dodrží...
Thalhofer GT
Bautek Fizz
Bautek Fizz
Re: 12.5. Bukovec
Fero uz uverejnil svoj tracklog. Je mijasne preco to trvalo tak dlho...