2.10. Dubovica
- jaro
- Príspevky: 4209
- Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
- Bydlisko: Prešov
- Kontaktovať užívateľa:
2.10. Dubovica
PO včerajšej rekonvalescencii rano dojednavame čas a o 11:05 odchadzame od mojej garaže. Chalani v aute neveria mojej asfaltke a až keď brúsime pastvu na poľnej ceste pri vleku im to dochadza, čas 11:45. Kontrolujeme teren, vietor, davame fleru, obzerame pristavačky zhora, je to husté. Vietor 6-8 m. Skladame, prichadzaju turisti, pomocníci. O 13tej obliekam a s pomocou na kus šikmom štarte, odskakujem kričiaci že " pusť ma, pusť" Aj tak neviem či držal. Dík Bróňa.
Malo vľavo, vpravo, turbulentne a rýchle, zisťujem že oprava krídla je dobrá nič sa nedeje, všetko funguje ako má, Beriem prve metre do +150m. Prvy stupak, znos ani nie tak veľký do +300 m. Vozím sa hore dole, čakam na Nora. Noro leti nad zjazdovkou niekde preč, neviem prečo. Potom letim na Madruňu, čakam na bubliny čo stale častejšie chodia. Po návrate z Mardune letim na západ. Stale nechapem prečo mi budiky ukazuju vietor zo západu. Už to inak nebude. Po hrebeni točím na južných tranách Dubovice, Mardune aj Kohuta Zapad a termika spoľahlivo funguje. Za SB sa rozhodujem neletieť na Lysu Straž ale na Šarišsky hrad. Tam pozujem turistom, točim na severe, do +150 m, potom asi stret so Z vetrom, dosť turbulencie tak letim ku motorestu.Tam dosť čerstvý S tak nedolietam ku ceste a pristavam až v neuveritelnej nízkej rýchlosti voči zemy mäkko do stredu poľa.
OStatní sa zbieraju a ja davam v ramci pitneho režimu a rekonvalescencie do 3 piv.
Hodnotím terén ako štndartný pre prelet do PO. Dalo sa aj viac ale ... boli dôvody tak nabudúce. Výmena folii v nábežke dobrá, krídlo letí mam pocit o kus lepšie, Pamať vo variu mamaximum 81 km a to som určite nešiel naplno. Oprava spír parada krídlo letí pekne a rovno. Ani neviem prečo to chcem predať.
Malo vľavo, vpravo, turbulentne a rýchle, zisťujem že oprava krídla je dobrá nič sa nedeje, všetko funguje ako má, Beriem prve metre do +150m. Prvy stupak, znos ani nie tak veľký do +300 m. Vozím sa hore dole, čakam na Nora. Noro leti nad zjazdovkou niekde preč, neviem prečo. Potom letim na Madruňu, čakam na bubliny čo stale častejšie chodia. Po návrate z Mardune letim na západ. Stale nechapem prečo mi budiky ukazuju vietor zo západu. Už to inak nebude. Po hrebeni točím na južných tranách Dubovice, Mardune aj Kohuta Zapad a termika spoľahlivo funguje. Za SB sa rozhodujem neletieť na Lysu Straž ale na Šarišsky hrad. Tam pozujem turistom, točim na severe, do +150 m, potom asi stret so Z vetrom, dosť turbulencie tak letim ku motorestu.Tam dosť čerstvý S tak nedolietam ku ceste a pristavam až v neuveritelnej nízkej rýchlosti voči zemy mäkko do stredu poľa.
OStatní sa zbieraju a ja davam v ramci pitneho režimu a rekonvalescencie do 3 piv.
Hodnotím terén ako štndartný pre prelet do PO. Dalo sa aj viac ale ... boli dôvody tak nabudúce. Výmena folii v nábežke dobrá, krídlo letí mam pocit o kus lepšie, Pamať vo variu mamaximum 81 km a to som určite nešiel naplno. Oprava spír parada krídlo letí pekne a rovno. Ani neviem prečo to chcem predať.
Re: 2.10. Dubovica
Po jarnej pešej prechádzke na Dubovici to tentoraz prišlo. Luxusnejšiu cestu na štart asi na východe nemáme. Len samotné miesto štartu vyžaduje pomerne výrazný morálno-vôľový profil pilota . Asi bude vhodné na tomto teréne viac popracovať, vidím v ňom potenciál pre severné situácie.
Samozrejme ako nepripravený pilot som mal iba funfex, baterky v GPS-ku "vy-bittte" a aj keď to nebolo 42 km ako dnešní maratónci, tak som spokojný. Pristávačka na letisku v Ražňanoch nesklamala ... a zároveň gratulujem Ivanovi k ďalšiemu veľkému preletu
Samozrejme ako nepripravený pilot som mal iba funfex, baterky v GPS-ku "vy-bittte" a aj keď to nebolo 42 km ako dnešní maratónci, tak som spokojný. Pristávačka na letisku v Ražňanoch nesklamala ... a zároveň gratulujem Ivanovi k ďalšiemu veľkému preletu
Re: 2.10. Dubovica
Pridám aj ja svoje postrehy.
Prístupová cesta na štart je jedna z najlepších aké na východe máme. So samotným štartom, to už také ružové nie je. Na pohode nepridajú ani pristávačky. Všetko je to v podstate do protisvahu pripadne ešte s bočným vetrom. Hlavným blokom je asi hlavne to, že tie pristávačky nemáme ošahané (okukané).
Na štarte je pomerne vysoká tráva takže priestor je pomerne stiesnený, ale brigáda by to riešila.
Teraz k samotnému lietaniu:
Základ lietania v silnom vetre nenechať sa zafúknuť. Postávanie na mieste miestami som voči zem asi aj cúval.
Prvú hodinu som šaškoval len nad Dubovicou. Stupáky boli ale všetko so znosom za hranu kopca. Takže max. 3 - 4 zatáčky a bolo sa treba pracne prebíjať späť. Maximálny dostup u mňa bol cca 260 nad štart.
Pôvodný plán bol, že keď sa vyškrabem na 300 pôjdem skúsiť skočiť smer Marduňa. To sa mi ale nepodarilo, ale keď som videl ako sa Laco vrátil a znova preskočil. Tak som sa osmelil vyškrabal na 200 a pustil sa na "prelet".
To už baterky v GPS vypovedali službu.
Letelo sa dobre držalo to pri Kohúte som dotočil opäť 200 nad štart a pustil sa ďalej.
Blížil som sa k záveru svojej cesty. Bolo treba sa vybrať či sadnem pri Sabinove alebo sa pustím po vetre smer Ražnany. Podarilo sa mi ešte trochu výšky naškrabať tak som sa pustil na poslednú časť svojho preletu.
Nakoniec som pristál na poli medzi Sabinovom a dedinou Ražnany. Na dohľad od letiska.
Dôkazom môjho preletu žiaľ gps záznam nebude, iba ak dvaja piloti.
Vydarený deň, Dubovica má potenciál určite stojí za pozornosť.
Prístupová cesta na štart je jedna z najlepších aké na východe máme. So samotným štartom, to už také ružové nie je. Na pohode nepridajú ani pristávačky. Všetko je to v podstate do protisvahu pripadne ešte s bočným vetrom. Hlavným blokom je asi hlavne to, že tie pristávačky nemáme ošahané (okukané).
Na štarte je pomerne vysoká tráva takže priestor je pomerne stiesnený, ale brigáda by to riešila.
Teraz k samotnému lietaniu:
Základ lietania v silnom vetre nenechať sa zafúknuť. Postávanie na mieste miestami som voči zem asi aj cúval.
Prvú hodinu som šaškoval len nad Dubovicou. Stupáky boli ale všetko so znosom za hranu kopca. Takže max. 3 - 4 zatáčky a bolo sa treba pracne prebíjať späť. Maximálny dostup u mňa bol cca 260 nad štart.
Pôvodný plán bol, že keď sa vyškrabem na 300 pôjdem skúsiť skočiť smer Marduňa. To sa mi ale nepodarilo, ale keď som videl ako sa Laco vrátil a znova preskočil. Tak som sa osmelil vyškrabal na 200 a pustil sa na "prelet".
To už baterky v GPS vypovedali službu.
Letelo sa dobre držalo to pri Kohúte som dotočil opäť 200 nad štart a pustil sa ďalej.
Blížil som sa k záveru svojej cesty. Bolo treba sa vybrať či sadnem pri Sabinove alebo sa pustím po vetre smer Ražnany. Podarilo sa mi ešte trochu výšky naškrabať tak som sa pustil na poslednú časť svojho preletu.
Nakoniec som pristál na poli medzi Sabinovom a dedinou Ražnany. Na dohľad od letiska.
Dôkazom môjho preletu žiaľ gps záznam nebude, iba ak dvaja piloti.
Vydarený deň, Dubovica má potenciál určite stojí za pozornosť.
Laminar 13 R ...
- sidewinder
- Príspevky: 2750
- Dátum registrácie: St Sep 19, 2007 9:00 am
- Bydlisko: Kosice- Toporec - SR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 2.10. Dubovica
kazdemu vypadlo gps..... hmmm, nejako to smrdi chlapci. (Aspon mne sa tak zda)
Re: 2.10. Dubovica
Majo včera ti idem po záhrade len tak, GPSko v ruke a naraz bác! baterky v prdeli no veril by si ??? ....
Re: 2.10. Dubovica
Ja som GPSko ani nemal pre istotu zo sebou
Re: 2.10. Dubovica
Pre neveriacich Tomasov je tam tracklog od jara... (no on letel inu disciplinu). Skusim z mojho gps vydolovat co sa bude dat. Priebezne som pocas letu gps sem-tam zapol aby som si skontroloval cas. To motkanie na svahu by tam malo byt aj ta moja maximalka co som mal.
Laminar 13 R ...
Re: 2.10. Dubovica
Jaro, do troch piv zrejme znamena 6...v mojom ponimani.
Re: 2.10. Dubovica
Hodil som tam tracklog. Je tam 1hod 9min Dubovice poslednych cca 36 najzaujimavejsich minut tam nie je inu primerna rychlost 4.71km/h hovori sama za seba. Fukalo dost.
Laminar 13 R ...
- jaro
- Príspevky: 4209
- Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
- Bydlisko: Prešov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 2.10. Dubovica
tak veru edo, sedel som tam tak 6 piv čo je asi 2,5 hodiny. Pre niekoho aj 8.