Zaujima ma to. Bavil som sa o tom s otcom (robil dlhe roku konstruktera v strojarine) ukazal som mu aj tie foto.
Prva otazka bola "priemer toho hriadela", hned za tym druha "vykon motora".
moj osobny nazor: urobili reduktor stylom "pokus omyl", mozno sa ani nikto neunuval zratat zakladne pevnosti jednotlivych casti, co je otazka 10 minut pocitania + pouziju sa dva tri vzorce..
Nie je to druh poruchy na ktory sa pride vyvojom, neda sa predpokladat pri navrhu. Je to vysledok elementarnech chyby navhru a vypoctu, ak nejaky bol.
Zo strany vyrobcu dost odvaha, alebo nevedomost.
Mozno aj do buducna, ak sa zacne pouzivat nieco nove neoverene "co kus to original" mozme to aspon nahrubo zratat..
Preto by som to teraz urobil rad, aj ked uz po.
letový deň čo stál za to
- sidewinder
- Príspevky: 2750
- Dátum registrácie: St Sep 19, 2007 9:00 am
- Bydlisko: Kosice- Toporec - SR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: letový deň čo stál za to
Predpokladam ze vyvoj bol stylom... ked to funguje na rotaxe, tak nejak podobne by to mohlo fungovat aj na bmw.
A tak si vzdy spomeniem na ruske (teda sovietske) lietadlo tu-4, ktore "vyvinul" Tupolev podla nariadenia strany a vlady... Mal vyvinut lietadlo s vlastnostami B-29. A ciste nahodou malo CCCP nejake zbludene kusy b29 na sklade. A tupolev tolko vymyslal a upravoval... az vymyslel to iste lietadlo a este aj skrutky museli vyrobit podla imperialnych noriem... lebo s metrickymi mierami "takmer" rovnakymi to prepocitavali... a celkom to nesedelo...
A tak si vzdy spomeniem na ruske (teda sovietske) lietadlo tu-4, ktore "vyvinul" Tupolev podla nariadenia strany a vlady... Mal vyvinut lietadlo s vlastnostami B-29. A ciste nahodou malo CCCP nejake zbludene kusy b29 na sklade. A tupolev tolko vymyslal a upravoval... az vymyslel to iste lietadlo a este aj skrutky museli vyrobit podla imperialnych noriem... lebo s metrickymi mierami "takmer" rovnakymi to prepocitavali... a celkom to nesedelo...
Re: letový deň čo stál za to
Priemer môže byt približne 30 mm. Presne to zmeriam asi na ďalší víkend. Použiteľný výkon okolo 85 PS.
Re: letový deň čo stál za to
V sobotu chalaniska leteli do Egeru, čo im nenormálne závidím /ja som bol v robote/. No keďže aj nedeľa vyzerala
celkom fajn, som hneď vymyslel plán. Dokonca aj Laco bol ochotný kôli tomu vstať pred piatou ráno, destinácia Košice
znela pre neho veľmi lákavo. Plán bol obletieť z východu Slánske vrchy, vstup do CTR Košice a za neustáleho kľučkovania
medzi boeingmi a airbusmi polietať nad Krásnou a Barcou. Samozrejme používať rádiokorešpondenciu podľa predpisu.
Podľa dohovoru sa k nám mal pridať aj Vlado K., čo som ale po minulom týždni bral s rezervou. Dobre som spravil.
Štart niečo pred ôsmou, vtedy ešte dve rogalá, pri dargove sa Vlado oddelil a letel na Trebišov a my s Lacom podľa
pôvodného plánu. Vstupný bod Ruskov, riadiaci nás pustil nad Košice bez problémov, keďže práve vtedy hustá prevádzka
medzinárodného letiska ustala. Asi sme si vybrali správny čas, či? Samozrejme Laco nafotil, naše domčeky, snáď dodá aj
nejakú fotodokumentáciu. Pokračovali sme lajdáckym tempom na Bidovce, kde sme si dali kávu a krátku prestávku.
Po štarte z Bidoviec sme nasadili na spiatočnú trať, za dargovom sme zachytili komunikáciu Vlada už tesne pred Svidníkom.
Napriek pokročilej doobedňajšej hodine sme si užívali pomerne pokojný slnečný deň. Pekný výlet to bol, postupne sa mi viac
a viac vžíva spôsob komunikácie na veľkých letiskách, čo bol aj prvotný úmysel nášho letu. Samozrejme ťaháky si stále
pripravujem, lebo k dokonalosti je to stále ďaleko.
celkom fajn, som hneď vymyslel plán. Dokonca aj Laco bol ochotný kôli tomu vstať pred piatou ráno, destinácia Košice
znela pre neho veľmi lákavo. Plán bol obletieť z východu Slánske vrchy, vstup do CTR Košice a za neustáleho kľučkovania
medzi boeingmi a airbusmi polietať nad Krásnou a Barcou. Samozrejme používať rádiokorešpondenciu podľa predpisu.
Podľa dohovoru sa k nám mal pridať aj Vlado K., čo som ale po minulom týždni bral s rezervou. Dobre som spravil.
Štart niečo pred ôsmou, vtedy ešte dve rogalá, pri dargove sa Vlado oddelil a letel na Trebišov a my s Lacom podľa
pôvodného plánu. Vstupný bod Ruskov, riadiaci nás pustil nad Košice bez problémov, keďže práve vtedy hustá prevádzka
medzinárodného letiska ustala. Asi sme si vybrali správny čas, či? Samozrejme Laco nafotil, naše domčeky, snáď dodá aj
nejakú fotodokumentáciu. Pokračovali sme lajdáckym tempom na Bidovce, kde sme si dali kávu a krátku prestávku.
Po štarte z Bidoviec sme nasadili na spiatočnú trať, za dargovom sme zachytili komunikáciu Vlada už tesne pred Svidníkom.
Napriek pokročilej doobedňajšej hodine sme si užívali pomerne pokojný slnečný deň. Pekný výlet to bol, postupne sa mi viac
a viac vžíva spôsob komunikácie na veľkých letiskách, čo bol aj prvotný úmysel nášho letu. Samozrejme ťaháky si stále
pripravujem, lebo k dokonalosti je to stále ďaleko.
Re: letový deň čo stál za to
Robo, vidím, že najbližšie si to pustíš k moru. Jediná otázka znie, či k Baltiku alebo k Jadranu
Re: letový deň čo stál za to
A kde su tie Boeingi ?