Dubina, 20. okt. 2013
Dubina, 20. okt. 2013
Dnes bolo na Dubine nádherné počasie a fúkal ustálený južný vietor okolo 5 m/s.
Dubina dnes bola "2D" - teda D. Edmond a D. Marek a bola len naša. PG okupovali Lendak. Ale aj tam vraj bolo pekne a dobre.
Obaja sme lietali s rádiostanicou na frekvencii Tatry Veža. Ak bolo treba, dovolili sme si aj súkromnú korešpondenciu, ba dokonca aj Andy sponad Lendaku s nami prehodil pár slov.
Obom sa nám podarilo dostúpať max. do 4.500 stôp (cca 1370 m.n.m) v termike tak max. na 3-4 - otočky a potom hľadať znova, ale občas vario ukazovalo stúpania aj 3-4 m/s. Niekde to bolo turbulentné, vyššie skoro celkom laminárne; krásne výhľady až ku Spišskému hradu a Branisku.
Krídla sme nakladali okolo 11,30, ale kým sme na pristávačku zapichli rukáv a na dvakrát vyniesli krídla a postroje, napokon sme boli prichystaní štartovať až pred 14,00 hod. Človek sa nikdy nepoučí, že na kopec treba ísť skôr a na vietor si treba už nachystaný počkať na štarte! Dnes z toho mohla byť aj štvorhodinovka - ak nie viac! Ja som štartoval o 14,00, Marek po mne asi po 20 min. Na pristátie sme išli v opačnom garde. Keďže som bral ohľad na ďalší Marekov program, dal som niečo cez 2 hod. a išiel som na pristátie. Dulo však pekne až do súmraku.
Pred prístátim cca v 50 m nad zemou lomcováky skoro až po zem; v 5 metrovom vetre na pristávačke bolo pristátie ako na PG - na 1-2 kroky.
Fotky z môjho štartu a video z pristátia + nejaké zábery zo vzduchu má Marek. Dúfam, že sem pridá nie len foto, ale aj pár vlastných dojmov.
Verím, že tento rok ešte nejaký letový deň bude - dúfam, že a aj s väčšou zostavou . Zajtra sa vracia Jaro M. z USA!
Dubina dnes bola "2D" - teda D. Edmond a D. Marek a bola len naša. PG okupovali Lendak. Ale aj tam vraj bolo pekne a dobre.
Obaja sme lietali s rádiostanicou na frekvencii Tatry Veža. Ak bolo treba, dovolili sme si aj súkromnú korešpondenciu, ba dokonca aj Andy sponad Lendaku s nami prehodil pár slov.
Obom sa nám podarilo dostúpať max. do 4.500 stôp (cca 1370 m.n.m) v termike tak max. na 3-4 - otočky a potom hľadať znova, ale občas vario ukazovalo stúpania aj 3-4 m/s. Niekde to bolo turbulentné, vyššie skoro celkom laminárne; krásne výhľady až ku Spišskému hradu a Branisku.
Krídla sme nakladali okolo 11,30, ale kým sme na pristávačku zapichli rukáv a na dvakrát vyniesli krídla a postroje, napokon sme boli prichystaní štartovať až pred 14,00 hod. Človek sa nikdy nepoučí, že na kopec treba ísť skôr a na vietor si treba už nachystaný počkať na štarte! Dnes z toho mohla byť aj štvorhodinovka - ak nie viac! Ja som štartoval o 14,00, Marek po mne asi po 20 min. Na pristátie sme išli v opačnom garde. Keďže som bral ohľad na ďalší Marekov program, dal som niečo cez 2 hod. a išiel som na pristátie. Dulo však pekne až do súmraku.
Pred prístátim cca v 50 m nad zemou lomcováky skoro až po zem; v 5 metrovom vetre na pristávačke bolo pristátie ako na PG - na 1-2 kroky.
Fotky z môjho štartu a video z pristátia + nejaké zábery zo vzduchu má Marek. Dúfam, že sem pridá nie len foto, ale aj pár vlastných dojmov.
Verím, že tento rok ešte nejaký letový deň bude - dúfam, že a aj s väčšou zostavou . Zajtra sa vracia Jaro M. z USA!
Naposledy upravil/-a Edmond PP v Ne Okt 20, 2013 11:39 pm, upravené celkom 1 krát.
Thalhofer GT
Bautek Fizz
Bautek Fizz
- jaro
- Príspevky: 4209
- Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
- Bydlisko: Prešov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Dubina, 20. okt. 2013
Ja len chcem pozdraviť lietačov lebo mne to aj napriek veeeľkej snahe nevychádza. Musím ... aby potom bol čas. Dnešnú Dubinu aj Haj kus závidím el popozerám staré fotky a bude dobre.
Re: Dubina, 20. okt. 2013
Zopár fotiek od Mareka:
http://leteckaposta.cz/705669600" onclick="window.open(this.href);return false;
http://leteckaposta.cz/705669600" onclick="window.open(this.href);return false;
Thalhofer GT
Bautek Fizz
Bautek Fizz
Re: Dubina, 20. okt. 2013
A čo Vás viedlo k tomu, že ste nakladali krídla o 11:30 keď vieš že o takom čase už treba čakať na štarte?
Nerozumiem...Veď keď o tom viem, tak s apodľa toho zariadim, nie?
Nerozumiem...Veď keď o tom viem, tak s apodľa toho zariadim, nie?
- sidewinder
- Príspevky: 2750
- Dátum registrácie: St Sep 19, 2007 9:00 am
- Bydlisko: Kosice- Toporec - SR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Dubina, 20. okt. 2013
Na neskore jesenne lokalne polietanie na dubine nieje dovod byt o siestej rano na kopci.
Re: Dubina, 20. okt. 2013
Noro nechcel som, ale znova si ma vyprovokoval.Norbert napísal:A čo Vás viedlo k tomu, že ste nakladali krídla o 11:30 keď vieš že o takom čase už treba čakať na štarte?
Nerozumiem...Veď keď o tom viem, tak s apodľa toho zariadim, nie?
Dlhodobým výskumom som zistil, že keď mám rannú zmenu, teda keď vstávam do práce o 4:30 AM, vstáva aj "ON". Napriek tomu, že o tom viem v čase voľna si trochu pospím, aj keď by som už od 4:30 mohol čakať pripravený na to, kedy sa zobudí moja drahá polovička. Ale načo? Keď viem, že v neskoršom čase síce už môj výkon nebude na 100% , ale akosi vnútorne sa zmierim s tým, čo mi ponúkne dané obdobie.
Ale zažil som už aj "prepálené" štarty. Konkrétne keď od skorých ranných hodín, na 100% motivovaný pilot odštartoval z Hája pomerne skoro na danú dobu a tomu zodpovedajúce podmienky a dopadlo to podpriemerne.
Takže aby som to zhrnul, niekedy je dobré zhodnotiť podmienky ktoré ponúka dané obdobie ale hlavne!!! zobrať do úvahy priority ľudí, ktorý síce robia to isté ako ja, ale nie tak ako ja. Nie každý ich má nastavené rovnako!!!
Re: Dubina, 20. okt. 2013
Nehovorim o tom byt na kopci o 6-tej.
Len som podpichol na temu "zase sme neskoro na kopci"
A musim povedat Edo, za Tebe uz prestavam rozumiet...
Ked raz za cas urobi niekto unahleny start, lebo zle odhadne podmienky mal by zacat chodit na kopec neskor?
Podla mna nie. Akurat sa musi naucit lepsie hodnotit podmienky.
Ale uz som unaveny z tychto debat.
Ja budem chodit skoro na kopec a nastastie uz aj mozem...
Len som podpichol na temu "zase sme neskoro na kopci"
A musim povedat Edo, za Tebe uz prestavam rozumiet...
Ked raz za cas urobi niekto unahleny start, lebo zle odhadne podmienky mal by zacat chodit na kopec neskor?
Podla mna nie. Akurat sa musi naucit lepsie hodnotit podmienky.
Ale uz som unaveny z tychto debat.
Ja budem chodit skoro na kopec a nastastie uz aj mozem...
Naposledy upravil/-a Norbert v Ut Okt 22, 2013 12:56 pm, upravené celkom 1 krát.
- jaro
- Príspevky: 4209
- Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
- Bydlisko: Prešov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Dubina, 20. okt. 2013
Edo znova si ma "vyprovokoval"
Veľmo sa mi to takto po ranu dobre čítalo. Nejde o fakty obsahu ale tú myšlienku.
Darmo to otcovstvo robí svoje.
Edo mal by si dostať funkciu zväzu "dvorný filozof"
Fakt sa mi to páčilo, idem sa vrhnúť do práce aby boli dôvody na radosti.
Veľmo sa mi to takto po ranu dobre čítalo. Nejde o fakty obsahu ale tú myšlienku.
Darmo to otcovstvo robí svoje.
Edo mal by si dostať funkciu zväzu "dvorný filozof"
Fakt sa mi to páčilo, idem sa vrhnúť do práce aby boli dôvody na radosti.
Re: Dubina, 20. okt. 2013
Noro, dlhujem Ti odpoveď.
Nuž, keď máš kopec pod nosom, tak to berieš menej zodpovedne a nemáš naponáhlo.
Ale, dávam Ti zapravdu. Je určite lepšie chystať si fidlátka čakajúc na vietor, než chystať sa na štart vtedy, keď už pilot mohol byť dávno vo vzduchu; prípadne, keď sa už vietor stihol zmeniť z čistého juhu na JZ alebo západ.
... a v sobotu, deň predtým, to bolo presne tak - fúkalo už po svahu zo Z, nuž sme krídlo na štarte ani nerozkladali.
Akurát, že v sobotu sme z objektívnych dôvodov nemohli z domu vyraziť skôr.
Nuž, keď máš kopec pod nosom, tak to berieš menej zodpovedne a nemáš naponáhlo.
Ale, dávam Ti zapravdu. Je určite lepšie chystať si fidlátka čakajúc na vietor, než chystať sa na štart vtedy, keď už pilot mohol byť dávno vo vzduchu; prípadne, keď sa už vietor stihol zmeniť z čistého juhu na JZ alebo západ.
... a v sobotu, deň predtým, to bolo presne tak - fúkalo už po svahu zo Z, nuž sme krídlo na štarte ani nerozkladali.
Akurát, že v sobotu sme z objektívnych dôvodov nemohli z domu vyraziť skôr.
Thalhofer GT
Bautek Fizz
Bautek Fizz