Včera večer si doma dávame šampus, synator ma 25. radosť v rodine.
A mne sa nechce chystať na zajtra, počko sa kazí, gradient mizerný.
Ráno organizujem môj deň a o 10tej som v meste vybavený a nakladám ftáka. S kolenami na ušiach sa vyvážame, rozkladáme, pletiem spiry, zase ich vyťahujem a vkladám ... . Balím postroj, chystám kameru ... potamačské púzdro je prázdne a kamera asi doma. O problém menej. Obliekam, bojim sa, tešim sa ale do vzduchu. Štartuje PG, na rebre a pred dačo nakopáva ale slabé. Stojím na štarte Z vetrík do 3 m, do tváre, to v hlave sa akosi rovná v smere šnúrky na prednom lanku. Zaujúkal som si a hups. Nemôžm najsť nohy, podrgané tenisky, zlá voľba dňa. Postupne som to tam dostal. Zpínam si zase zabudnutý zvuk na variu
Postupne to hľadám malé kopance, PG pristáva, mne sa tiež schyľuje k najhoršiemu
Spomaľujem a balonujem, beriem 0,3, potom 0,5, potom 1, potom 1,8, potom 2,8 na priemerovaku. Podo mnou PG aj HG. Pod mrak do 1550 m, nie veľa ale je to živé. Tak si cestujem a skúšam spojenie. Smerekovica bez snehu, lavička vyzametané otáčam proti vetru J 15 km/hod. Dole v doline chytám bubliny, kus bojujem, mýli ma Edmond lebo mi stojí pravom uchu a stale niečo chce, nepočujem ani vario. krídlo letí krásne, postupujem na rebro Rajtopiky. Konečne to zaberie do 1400 m nedotačam, letím ďalej ku Slubici ťahám 60..70 km/hod, opadanie do 1,8 m. Parada, ani som nevedel ake mam dobré krídlo. Vidím Jara, nad štartom točím 2 m. vydavam sa na Vlachy. Niet už termické mraky, po ceste nejaké prdy, vraciam sa ale pod kopcom mam už málo výšky a nemám ešte moral na stromovačku. Pristávam pri kríži, teda krídlo pristáva skoro samo jak z učebnice. Videoškolenia v zime pomohli, ...dúfam.
Jara som veľmi nepočul a on pristáva pri hnojisku. Obloha vymetená, PG ešte vo vzduchu. Krásny deň.
Po ceste domov analyzujem chovanie a rýchlosť krídla. Konečne si spomínam že som v decembri vymenil fólie v nábežke. Made in Karel Haman a poukaz ktorý som dostal za miesto SR 2013. Dobrá voľba, vrelo odporúčam. Robil som to aj na KPL3ke ale tam som až taký rozdiel nebadal.
Teraz som zlomený jak fujara ešte som bol v telocvični, stihol som to. Keby som bol vedel čo baba s nami dorobí asi by som "nešiel" lietať. Som
26.2.2014 Slubica
- jaro
- Príspevky: 4209
- Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
- Bydlisko: Prešov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 26.2. Slubica
Xcontest je akýsi mrtvý
Re: 26.2. Slubica
Gratulujem, chlapci!
Jaro M. je asi tiež poriadne unavený, lebo vôbec nedvíha telefón. Bol som zvedavý na jeho dojmy. Čo už?!
Jaro M. je asi tiež poriadne unavený, lebo vôbec nedvíha telefón. Bol som zvedavý na jeho dojmy. Čo už?!
Thalhofer GT
Bautek Fizz
Bautek Fizz
- jaro
- Príspevky: 4209
- Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
- Bydlisko: Prešov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 26.2.2014 Slubica
http://www.xcontest.org/world/en/flight ... 2014/12:23
Ku spojeniu:
V urovni štartu na Slubici to smerom na vežu bolo v podstate nečitateľné, ale od 1300 m si myslím že spojenie sa už obojstranne dá. Stále je horšia kvalita pri točení, aj napriek tomu že mám anténu po popruhu zvisle hore. Musím ešte predsa len doriešiť doladenie antény lebo charakteristika prutu l/4 je mizerná. V 1500 m to už bolo OK.
Edmond, musíme ešte doladiť tú vašu rozdielnu počutelnosť. ja si viem stiahnuť hlas ale potom rôzneho dispečera rôzne počujem. Ak by si ty mal byť ako etalon tak tvoj kolega musí byť hlasnejší.
Jara som počul na hrane počutelnosti. Respektíve počul som ho ale v tom hluk "fantastickej" Icaro prilby nič nepočuť. Teda len Edmonda.
Edmond ako rozdielne bolo počuť mňa a Jara u teba?
Ku spojeniu:
V urovni štartu na Slubici to smerom na vežu bolo v podstate nečitateľné, ale od 1300 m si myslím že spojenie sa už obojstranne dá. Stále je horšia kvalita pri točení, aj napriek tomu že mám anténu po popruhu zvisle hore. Musím ešte predsa len doriešiť doladenie antény lebo charakteristika prutu l/4 je mizerná. V 1500 m to už bolo OK.
Edmond, musíme ešte doladiť tú vašu rozdielnu počutelnosť. ja si viem stiahnuť hlas ale potom rôzneho dispečera rôzne počujem. Ak by si ty mal byť ako etalon tak tvoj kolega musí byť hlasnejší.
Jara som počul na hrane počutelnosti. Respektíve počul som ho ale v tom hluk "fantastickej" Icaro prilby nič nepočuť. Teda len Edmonda.
Edmond ako rozdielne bolo počuť mňa a Jara u teba?
Re: 26.2.2014 Slubica
Aj z menšej výšky, keď Vás bolo počuť prerušovane alebo, len tu a tam, Teba bolo počuť omnoho lepšie ako Jara M. Je možné, že Ty s lepšou mašinkou si bol stále o čosi vyššie. Mohlo to tak byť aj vtedy, keď som Teba počul už plynule a Jara stále len slabo a prerušovane.
V tejto súvislosti je potrebné povedať, že technika vysielania má veľmi veľký vplyv na to, ako ma počuje druhá strana. Mám to aj z vlastnej skúsenosti - ak som držal pri vysielaní slúchadlá (náhlavnú súpravu) v ruke a mikrofón bol cca 5 cm od mojich úst, pilot ma počul slabo a moje volanie žiadal opakovať. Odvtedy si slúchadlá radšej nasadím na hlavu a mikrofón nastavím k ústam tak, aby bol od úst na vzdialenosť cca 2 cm. Je lepšie, ak je mikrofón v polohe pri kútiku úst - vtedy je vysielanie čisté a jasné. Ak je mikrofón v polohe priamo pred ústami, počuť vo vysielaní aj dych hovoriaceho! Je dôležité, aby mikrofón, podľa možnosti, bral len môj hlas.
Aj ja som mal vo svoje ICARO helme už od dodávateľa prichytený mikrofón priamo v strede predného krytu (oblúka). Aj keď sa mi ho nepodarilo presunúť do ideálnej polohy (pred kútiky úst), ohol som si ho čo najbližšie k ideálnej polohe.
Ak pilot rieši problém s jeho slabou počuteľnosťou, určite je treba začať so správnym nastavením polohy mikrofónu.
Je dobré, že sme si pri lietaní na Sľubici exaktne odskúšali výšku, od ktorej je možné dovolať sa na TWR Tatry bez problémov. Odposluch TWR je zrejme dobrý aj pri menšej výške letu ZK (možno aj na Sľubici na štarte).
Aktuál počasia (MetReport) pre Poprad je možné vypočuť si vo vysielaní ATIS na frekvencii 133,125 MHz. Toto vysielanie "beží" neprerušovane v anglickom jazyku. Každé nové vysielanie je označené podľa písmen abecedy ("Information Alfa...", "Information Bravo...", "Information Charlie...", atď.)
V tejto súvislosti je potrebné povedať, že technika vysielania má veľmi veľký vplyv na to, ako ma počuje druhá strana. Mám to aj z vlastnej skúsenosti - ak som držal pri vysielaní slúchadlá (náhlavnú súpravu) v ruke a mikrofón bol cca 5 cm od mojich úst, pilot ma počul slabo a moje volanie žiadal opakovať. Odvtedy si slúchadlá radšej nasadím na hlavu a mikrofón nastavím k ústam tak, aby bol od úst na vzdialenosť cca 2 cm. Je lepšie, ak je mikrofón v polohe pri kútiku úst - vtedy je vysielanie čisté a jasné. Ak je mikrofón v polohe priamo pred ústami, počuť vo vysielaní aj dych hovoriaceho! Je dôležité, aby mikrofón, podľa možnosti, bral len môj hlas.
Aj ja som mal vo svoje ICARO helme už od dodávateľa prichytený mikrofón priamo v strede predného krytu (oblúka). Aj keď sa mi ho nepodarilo presunúť do ideálnej polohy (pred kútiky úst), ohol som si ho čo najbližšie k ideálnej polohe.
Ak pilot rieši problém s jeho slabou počuteľnosťou, určite je treba začať so správnym nastavením polohy mikrofónu.
Je dobré, že sme si pri lietaní na Sľubici exaktne odskúšali výšku, od ktorej je možné dovolať sa na TWR Tatry bez problémov. Odposluch TWR je zrejme dobrý aj pri menšej výške letu ZK (možno aj na Sľubici na štarte).
Aktuál počasia (MetReport) pre Poprad je možné vypočuť si vo vysielaní ATIS na frekvencii 133,125 MHz. Toto vysielanie "beží" neprerušovane v anglickom jazyku. Každé nové vysielanie je označené podľa písmen abecedy ("Information Alfa...", "Information Bravo...", "Information Charlie...", atď.)
Thalhofer GT
Bautek Fizz
Bautek Fizz
- jaro
- Príspevky: 4209
- Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
- Bydlisko: Prešov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 26.2.2014 Slubica
Edmond, mali by ste predsa mať na toweri zaznam komunikácie. Vedel by si to zohnať? Strašne by som chcel počuť naše úrovne vysielania. Ja mám predzosilovač, vy to máte z Ikara. Je v tom rozdiel. Aký?
Alebo to nahraj na mobil.
Alebo to nahraj na mobil.
Re: 26.2.2014 Slubica
Nahrávky sa smú použiť len pre účely vyšetrovania, takže s tým Ti nepomôžem. Musíš sa uspokojiť s vyjadrením riadiaceho, ktorý vás monitoruje. napokon, to je dôležité, ako vás počuje TWR.
Ja mám pripravenú na namontovanie prútovú anténu, ktorú chcem umiestniť yvislo na zadný koniec kýlu zhora. Mohlo by to byť lepšie, než ako to máme teraz. Takto bude protiváhou antény celá kostra.
Čo si o tom myslíš Ty?
Ja mám pripravenú na namontovanie prútovú anténu, ktorú chcem umiestniť yvislo na zadný koniec kýlu zhora. Mohlo by to byť lepšie, než ako to máme teraz. Takto bude protiváhou antény celá kostra.
Čo si o tom myslíš Ty?
Thalhofer GT
Bautek Fizz
Bautek Fizz