19.7. Dubina
- sidewinder
- Príspevky: 2750
- Dátum registrácie: St Sep 19, 2007 9:00 am
- Bydlisko: Kosice- Toporec - SR
- Kontaktovať užívateľa:
19.7. Dubina
Dnes sme v zostave 5 rogal lietali na Dubine.
Na starte narazy do 12m/s, ako prvy ochutnal Jaro. Podozrivo to bolo velmi kludne.
Potom Edmond a Marek. Zacal sa rozkladat Laco a ja som sa chystal vzat roha a ist dole autom. Nakoniec rozkladam, nerzovny zapajam prvy krat letecku vysielacku
vsetko 2x kontrolujem, kable, frekvencie, lock klavesnice.. atd. Aby som nevystrojil trapas. Start taky "norovsky" a uz sa hlasim. Veza pocuje a odpoveda, vsetko ako ma byt.
Po 50 minutach sadam za jarom na novej pristavacke.
Na starte narazy do 12m/s, ako prvy ochutnal Jaro. Podozrivo to bolo velmi kludne.
Potom Edmond a Marek. Zacal sa rozkladat Laco a ja som sa chystal vzat roha a ist dole autom. Nakoniec rozkladam, nerzovny zapajam prvy krat letecku vysielacku
vsetko 2x kontrolujem, kable, frekvencie, lock klavesnice.. atd. Aby som nevystrojil trapas. Start taky "norovsky" a uz sa hlasim. Veza pocuje a odpoveda, vsetko ako ma byt.
Po 50 minutach sadam za jarom na novej pristavacke.
Re: 19.7. Dubina
zajtra zvyšok
Re: 19.7. Dubina
Marián, dobre, že si to nevzdal. Chápem Tvoju trému, ale raz začať treba. Napokon si to zvládol ako profesionál, ...a máš to za sebou!
Tí riadiaci v na TWR v PP sú celkom pohodoví. Ako si mohol počuť a zažiť, celkom sme si (bezproblémovo) "pokvákali".
Samozrejme, treba počúvať, čo sa deje na frekvencii, a ak je tam nejaká (hlavne) IFR prevádzka, tak jej do komunikácie netreba skákať. Pri IFR prílete zvyčajne celá komunikácia medzi riadiacim na TWR/APP trvá cca 10 - 15 min. Ak je to navedenie (vektorovanie radarom), vtedy je tej komunikácie viac (príkazy na zmeny kurzov a príkazy na klesanie, povolenie na pristátie, opustenie dráhy a následné ukončenie komunikácie; pri odletoch je to žiadosť o nahodenie motorov, rolovanie na dráhu, odovzdanie letového povolenia, povolenie štartu a ohlásenie prestúpania určitej letovej hladiny a preladenie na oblastné riadenie. Jednoducho, frekvenciu je treba neustále monitorovať a podľa toho sa vo vzduchu v riadených priestoroch aj "správať".
Riadiaci je povinný odovzdávať lietadlám informácie o ostatnej prevádzke. Preto je treba byť pripravený, že sa ma riadiaci bude pýtať na polohu (a výšku!!!). Treba poznať svoj volací znak a monitorovať frekvenciu, či ma riadiaci nevolá.
...to len ako rada do budúcna a info, ako to funguje.
Upozorňujem na dôležité pravidlo - pri hlásení polohy sa udáva aj výška. V dnešnom prípade občasná absencia tohto údaju vadila hlavne mne, keď som nevedel, kde vás mám hľadať.
Dnes to bolo dosť ufučané; čakal som od dneška viac, ale aj tak som rád - päť ZK naraz na Dubine už dávno nelietalo!!!
Ani som netušil, že to u mňa napokon bolo 2,15 hod.
Záznam môjho dnešného letu: http://www.xcontest.org/world/cs/prelet ... 2015/14:00" onclick="window.open(this.href);return false;
Tí riadiaci v na TWR v PP sú celkom pohodoví. Ako si mohol počuť a zažiť, celkom sme si (bezproblémovo) "pokvákali".
Samozrejme, treba počúvať, čo sa deje na frekvencii, a ak je tam nejaká (hlavne) IFR prevádzka, tak jej do komunikácie netreba skákať. Pri IFR prílete zvyčajne celá komunikácia medzi riadiacim na TWR/APP trvá cca 10 - 15 min. Ak je to navedenie (vektorovanie radarom), vtedy je tej komunikácie viac (príkazy na zmeny kurzov a príkazy na klesanie, povolenie na pristátie, opustenie dráhy a následné ukončenie komunikácie; pri odletoch je to žiadosť o nahodenie motorov, rolovanie na dráhu, odovzdanie letového povolenia, povolenie štartu a ohlásenie prestúpania určitej letovej hladiny a preladenie na oblastné riadenie. Jednoducho, frekvenciu je treba neustále monitorovať a podľa toho sa vo vzduchu v riadených priestoroch aj "správať".
Riadiaci je povinný odovzdávať lietadlám informácie o ostatnej prevádzke. Preto je treba byť pripravený, že sa ma riadiaci bude pýtať na polohu (a výšku!!!). Treba poznať svoj volací znak a monitorovať frekvenciu, či ma riadiaci nevolá.
...to len ako rada do budúcna a info, ako to funguje.
Upozorňujem na dôležité pravidlo - pri hlásení polohy sa udáva aj výška. V dnešnom prípade občasná absencia tohto údaju vadila hlavne mne, keď som nevedel, kde vás mám hľadať.
Dnes to bolo dosť ufučané; čakal som od dneška viac, ale aj tak som rád - päť ZK naraz na Dubine už dávno nelietalo!!!
Ani som netušil, že to u mňa napokon bolo 2,15 hod.
Záznam môjho dnešného letu: http://www.xcontest.org/world/cs/prelet ... 2015/14:00" onclick="window.open(this.href);return false;
Thalhofer GT
Bautek Fizz
Bautek Fizz
Re: 19.7. Dubina
Poviem, očakával som, že lepšie krídla od staručkého Thalhofera to pustia ďalej a vyššie - však sme to mali povolené aj to 10 tis. stôp, resp. do "nemlátom".
Čakám, že nejaký postreh a záznam letu pridá aj Jaro S.
A nech mi niekto tvrdí, že manželky nemajú pre lietanie svojich milovaných manželov pochopenie!
Ako Laco na pristávačke vtipne poznamenal - Marek, ako ženatý, teraz lieta viac ako za slobodna.
Čakám, že nejaký postreh a záznam letu pridá aj Jaro S.
A nech mi niekto tvrdí, že manželky nemajú pre lietanie svojich milovaných manželov pochopenie!
Ako Laco na pristávačke vtipne poznamenal - Marek, ako ženatý, teraz lieta viac ako za slobodna.
Thalhofer GT
Bautek Fizz
Bautek Fizz
- jaro
- Príspevky: 4209
- Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
- Bydlisko: Prešov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 19.7. Dubina
Stará odveká pravda, na štarte treba byť včas.
Pokiaľ sme skladali krídla tak to to trochu zosilnilo, ale mraky sa robili a nedalo mi to. Neviem ako to robí Laco ale veľmi dobre odhadol že to teraz je dobré a odštartoval som do mierneho 8 m závanu. Potom jak raketa hore. Vietor sa ustálil na budíku na 35 km aj keď miestami ale vyššie klesol na 25 km. Postupne som sa pretláčal na západ, hore fúkal statočne zo západu. Miestami to hodne padalo, ale rebrá dole boli obtekané jjz a dalo sa udržať. Keďže tak fučalo čakal som riadny bordeľ ale nebol.
Edmond na prelet sa dá ísť keď máš predpoklady. Prvý, čas štartu nebol, druhý, v takom fučaku akurát tak po hrebeni. Aj mraky sa tak robili. V záfuku smerom na SV by som si len komplikoval cestu domov.
Ja som mal peknú nedeľu so ženou, na kúpalisku, na kopci. Vysušil som po sobote krídlo a včas sa dostal do postele. Fajný deň to bol. Potrénovali sme tak prelety sa budú teraz len tak sypať.
Spolupráca s letiskom výborná, 10000 ft v PP som ešte nemal povolené . Ale letené už hej, aj viac
Pokiaľ sme skladali krídla tak to to trochu zosilnilo, ale mraky sa robili a nedalo mi to. Neviem ako to robí Laco ale veľmi dobre odhadol že to teraz je dobré a odštartoval som do mierneho 8 m závanu. Potom jak raketa hore. Vietor sa ustálil na budíku na 35 km aj keď miestami ale vyššie klesol na 25 km. Postupne som sa pretláčal na západ, hore fúkal statočne zo západu. Miestami to hodne padalo, ale rebrá dole boli obtekané jjz a dalo sa udržať. Keďže tak fučalo čakal som riadny bordeľ ale nebol.
Edmond na prelet sa dá ísť keď máš predpoklady. Prvý, čas štartu nebol, druhý, v takom fučaku akurát tak po hrebeni. Aj mraky sa tak robili. V záfuku smerom na SV by som si len komplikoval cestu domov.
Ja som mal peknú nedeľu so ženou, na kúpalisku, na kopci. Vysušil som po sobote krídlo a včas sa dostal do postele. Fajný deň to bol. Potrénovali sme tak prelety sa budú teraz len tak sypať.
Spolupráca s letiskom výborná, 10000 ft v PP som ešte nemal povolené . Ale letené už hej, aj viac
Re: 19.7. Dubina
Úspešný letový deň.
Aspoň čo sa spoločensko-kultúrnej úrovne týka. Pri takom fučáku a tak neskorej hodine samozrejme nebolo veľmi čo premýšľať nad preletmi, len som čakal či sa tam znovu neobjaví tá Jarova vlna.
Dubina je kopec, z ktorého dýcha Genius Loci a verím, že vďaka Edmondovi ešte dlho bude. A aj to je jeden z dôvodov, prečo z Dubiny odchádzam takmer vždy spokojný (aj napriek podpriemernému plachtárskému výkonu)
A ešte mi nedá, aby som trochu verejne do Edmonda...
My, ktorí lietame pomerne málo, a komunikujeme s riadením letovej prevádzky ešte menej... Už noc pred lietaním si v noci, spotení opakujeme frázy : "... veža, tu Oto, Mária, Helena... žiadam..." tak ťažko naučené a pred komisiou až z Bratislavy skúšané...
A keď sa v rádiu ozve: "Oto, Mária... ,Tatry veža. Udajte informáciu o polohe". Odpoveď je jasná. "tu Oto, Mária... som približne 2 km severne od obce Hanovnica vo výške 3800 stôp. QNH jeden nula jeden tri."
Ale odpoveď na otázku: "Marek, no kde si?" nemáme v portfóliu odpovedí.
Celý záznam z komunikácie nájdete na letisku Poprad-Tatry
Samozrejme to len na odľahčenie, v oficiálnej komunikácii to funguje tak ako píše Edmond. Aj keď pre dispečera vo veži nebol problém keď som svojho času neudal výšku. Úplne s kľudom sa opýtal " a akú máte výšku? "
Aspoň čo sa spoločensko-kultúrnej úrovne týka. Pri takom fučáku a tak neskorej hodine samozrejme nebolo veľmi čo premýšľať nad preletmi, len som čakal či sa tam znovu neobjaví tá Jarova vlna.
Dubina je kopec, z ktorého dýcha Genius Loci a verím, že vďaka Edmondovi ešte dlho bude. A aj to je jeden z dôvodov, prečo z Dubiny odchádzam takmer vždy spokojný (aj napriek podpriemernému plachtárskému výkonu)
A ešte mi nedá, aby som trochu verejne do Edmonda...
My, ktorí lietame pomerne málo, a komunikujeme s riadením letovej prevádzky ešte menej... Už noc pred lietaním si v noci, spotení opakujeme frázy : "... veža, tu Oto, Mária, Helena... žiadam..." tak ťažko naučené a pred komisiou až z Bratislavy skúšané...
A keď sa v rádiu ozve: "Oto, Mária... ,Tatry veža. Udajte informáciu o polohe". Odpoveď je jasná. "tu Oto, Mária... som približne 2 km severne od obce Hanovnica vo výške 3800 stôp. QNH jeden nula jeden tri."
Ale odpoveď na otázku: "Marek, no kde si?" nemáme v portfóliu odpovedí.
Celý záznam z komunikácie nájdete na letisku Poprad-Tatry
Samozrejme to len na odľahčenie, v oficiálnej komunikácii to funguje tak ako píše Edmond. Aj keď pre dispečera vo veži nebol problém keď som svojho času neudal výšku. Úplne s kľudom sa opýtal " a akú máte výšku? "
- jaro
- Príspevky: 4209
- Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
- Bydlisko: Prešov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 19.7. Dubina
Dobre to píšeš Laco, dobre. Ja len dodám.
Edmond keď sa už odvážiš prejsť na riadneho plnokrvníka Moyes, Talon ... a podobne, pochopíš že mačkať gombík, rozprávať, pozerať budíky ... a ešte aj premýšľať čo vlastne chcem a chcú pomne, je niekedy vo vetre a termike dosť problém. Niekedy mám pocit že vysielam dýchavičnú seansu grupensexu podfarbenú hudbou varia. Teda stručne, niektoré dlhšie frázy sú problém pri lomcovákoch. Viem že to treba, v tak hustej premávke, len to musíme viac trénovať.
Nedalo by sa len "rogalo 500, ..."?
Edmond keď sa už odvážiš prejsť na riadneho plnokrvníka Moyes, Talon ... a podobne, pochopíš že mačkať gombík, rozprávať, pozerať budíky ... a ešte aj premýšľať čo vlastne chcem a chcú pomne, je niekedy vo vetre a termike dosť problém. Niekedy mám pocit že vysielam dýchavičnú seansu grupensexu podfarbenú hudbou varia. Teda stručne, niektoré dlhšie frázy sú problém pri lomcovákoch. Viem že to treba, v tak hustej premávke, len to musíme viac trénovať.
Nedalo by sa len "rogalo 500, ..."?
Re: 19.7. Dubina
Fotky komplet ...
http://leteckaposta.cz/930955143
Pristátie Edmond
http://leteckaposta.cz/941859477
Pristátie Majo
http://leteckaposta.cz/604056563
http://leteckaposta.cz/930955143
Pristátie Edmond
http://leteckaposta.cz/941859477
Pristátie Majo
http://leteckaposta.cz/604056563
Naposledy upravil/-a raf3 v Ut Júl 21, 2015 1:13 pm, upravené celkom 1 krát.
Re: 19.7. Dubina
Možno to až tak to nesúvisí s týmto letovým dňom, ale.
Edmond, dúfam že mi dáš za pravdu, je rozdiel sedieť "v teple" a komunikovať s lietadlom alebo pilotovať a komunikovať s vežou. Práve preto sa teším profesionálnemu prístupu riadiacich, ktorí si uvedomujú, že pilot môže zažívať iný stres a oni pôsobia ako ukľudňujúci faktor.
A základné pravidlo lietania je :
1. riadiť lietadlo.
2. navigovať.
3. komunikovať.
Takže všetci by sme si mali uvedomiť, že komunikácia je až na treťom mieste. A na to musíme sami v sebe prekonať mentálne usporiadanie, že ten človek vo veži nie je naším šéfom, ale tým, čo nám chce pomôcť. Preto pokojne ho môžme požiadať o strpenie. Je lepšie keď on počká 15 sekúnd, ako keby ja som mal skončiť omotaný okolo vysielača.
Inak toto pravidlo pekne dodržiavame, keď lietame na FM rádiach, spojení len sami so sebou. Tam v pohode poviem - počkaj, neotravuj.... , alebo sa minútu neozvem vôbec...
Edmond, dúfam že mi dáš za pravdu, je rozdiel sedieť "v teple" a komunikovať s lietadlom alebo pilotovať a komunikovať s vežou. Práve preto sa teším profesionálnemu prístupu riadiacich, ktorí si uvedomujú, že pilot môže zažívať iný stres a oni pôsobia ako ukľudňujúci faktor.
A základné pravidlo lietania je :
1. riadiť lietadlo.
2. navigovať.
3. komunikovať.
Takže všetci by sme si mali uvedomiť, že komunikácia je až na treťom mieste. A na to musíme sami v sebe prekonať mentálne usporiadanie, že ten človek vo veži nie je naším šéfom, ale tým, čo nám chce pomôcť. Preto pokojne ho môžme požiadať o strpenie. Je lepšie keď on počká 15 sekúnd, ako keby ja som mal skončiť omotaný okolo vysielača.
Inak toto pravidlo pekne dodržiavame, keď lietame na FM rádiach, spojení len sami so sebou. Tam v pohode poviem - počkaj, neotravuj.... , alebo sa minútu neozvem vôbec...
- marek pp
- Príspevky: 214
- Dátum registrácie: Po Okt 01, 2007 6:56 pm
- Bydlisko: Poprad-Matejovce
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 19.7. Dubina
Jarov štart: http://uloz.to/x9DnZidj/p7195435-mov
Re: 19.7. Dubina
Laco, ten Tvoj príspevok si vyžaduje komplexnejší rozbor a odpoveď.
Hej, je to rozdiel - hlavne vtedy, keď má riadiaci na starosti (na zodpovednosti) aj niekoho iného, než len rogalistov. Pilot ZK na starosti naozaj len tie svoje 3 záležitosti, a riadiaceho sedenie v teple sa môže rýchlo zmeniť na horúcu stoličku - aj zásluhou pilota, niektorý z tých troch bodov jednotlivo, alebo v horšom prípade všetky naraz neovláda.
Riadiaci okrem iných záležitostí zodpovedá za "rýchly a usporiadaný tok letovej prevádzky". Ak to má takto robiť, nemôže z pilota ťahať informácie ako z chlpatej deky, ak ich potrebuje okamžite.
Lietadlá za letu sa nedajú zastaviť tak, ako autá na ceste, či pred križovatkou!
Vetu "Takže všetci by sme si mali uvedomiť, že komunikácia je až na treťom mieste." aj keď znie akokoľvek sofistikovane, nemôžem akceptovať. No neviem, či pilot má právo riadiaceho "požiadať o strpenie"; 15 sekúnd v letectve je totiž niekedy aj na zosivenie...!
Každá "strana" má svoje nedeliteľné povinnosti a zodpovednosť. Pilot nemôže nahrádzať svoju neznalosť v ktoromkoľvek z Tebou uvedených bodov (riadiť lietadlo, navigovať, komunikovať) očakávaním zhovievavosti od druhej strany.
To, čo platí v komunikácii "na dvojmetri" určite nie je možné uplatňovať v bežnej letovej prevádzke - to nie je hra o piškvorky...!
Niektoré veci sa jednoducho treba naučiť, nie komentovať! A určite to neplatí len v letectve; alebo - v letectve to platí zvlášť.
Hej, je to rozdiel - hlavne vtedy, keď má riadiaci na starosti (na zodpovednosti) aj niekoho iného, než len rogalistov. Pilot ZK na starosti naozaj len tie svoje 3 záležitosti, a riadiaceho sedenie v teple sa môže rýchlo zmeniť na horúcu stoličku - aj zásluhou pilota, niektorý z tých troch bodov jednotlivo, alebo v horšom prípade všetky naraz neovláda.
Riadiaci okrem iných záležitostí zodpovedá za "rýchly a usporiadaný tok letovej prevádzky". Ak to má takto robiť, nemôže z pilota ťahať informácie ako z chlpatej deky, ak ich potrebuje okamžite.
Lietadlá za letu sa nedajú zastaviť tak, ako autá na ceste, či pred križovatkou!
Vetu "Takže všetci by sme si mali uvedomiť, že komunikácia je až na treťom mieste." aj keď znie akokoľvek sofistikovane, nemôžem akceptovať. No neviem, či pilot má právo riadiaceho "požiadať o strpenie"; 15 sekúnd v letectve je totiž niekedy aj na zosivenie...!
Každá "strana" má svoje nedeliteľné povinnosti a zodpovednosť. Pilot nemôže nahrádzať svoju neznalosť v ktoromkoľvek z Tebou uvedených bodov (riadiť lietadlo, navigovať, komunikovať) očakávaním zhovievavosti od druhej strany.
To, čo platí v komunikácii "na dvojmetri" určite nie je možné uplatňovať v bežnej letovej prevádzke - to nie je hra o piškvorky...!
Niektoré veci sa jednoducho treba naučiť, nie komentovať! A určite to neplatí len v letectve; alebo - v letectve to platí zvlášť.
Thalhofer GT
Bautek Fizz
Bautek Fizz
Re: 19.7. Dubina
Edmond, ten môj posledný príspevok som možno nenapísal najzrozumiteľnejšie, ale mal vlasne povedať, že pri komunikácii s TWR nesmieme mať stres a komunikácia namá uberať pilotovi sústredenie na pilotovanie.
(Koľko pilotov už predpisovo odkomunikovalo na veľkom cudzom letisku a potom btw pristálo so zatiahnutým podvozkom???)
A z posledných skúsenosti z bezmotorového, príp. motorového lietania som chcel povedať, pokiaľ aj začnem komunikáciu s nejakým vnútorným stresom a riadiaci pôsobi absolútne pokojne tak ten pokoj dokáže preniesť aj na pilota, ktorý môže naďalej pilotovať (navigovať) a komunikuje nejak "popri tom".
Samozrejme to s našími dvojmetrami, to som pritiahol za vlasy, aby bolo jasné čo je bezstresové.
No a pravidlo "riadiť, navigovať, komunikovať" nie je z mojej hlavy.
Toto odporúčanie už dávnejšie vydalo NTSB, majú ho v osnovách výcviku "onakvejšie" pilotné školy, takže tam presmeruj svoj nesúhlas
O.K. a teraz do našej reality. 15 sekúnd je asi veľa, ale keď s napnutým krídlom vletím do turbolencie, tak v prom rade povolím napínak, stabilizujem rýchlosť, a zakontrujem vyvracáky, ... aby som nemusel riešiť iné napríklad tambloidné problémy. A keď sa mi práve vtedy ozve TWR, tak jednoducho "nastavenie" krídla dokončím a potom sa mu ozvem. Môže to byť možno iba 3-5 sekúnd, ale ide o to, aby som zvýšený tep z turbolencie nezvyšoval ešte stresom z komunikácie.
Jáj a ešte predsa. Poznáš to z oboch strán. a teda vieš (a ja tomu verím) že "dispečerská stolička" môže byť aj silno prepotená.
Ale keď sa niečo predsa len po.se.re a niekto neprežije (a je jedno z čiej viny), tak je to s určitosťou pilot.
(samozrejme znovu to nezľahčujem, a ani nechcem vedieť, ako ďalej žijú riadiaci, ktorí takéto skúsenosti majú)
(Koľko pilotov už predpisovo odkomunikovalo na veľkom cudzom letisku a potom btw pristálo so zatiahnutým podvozkom???)
A z posledných skúsenosti z bezmotorového, príp. motorového lietania som chcel povedať, pokiaľ aj začnem komunikáciu s nejakým vnútorným stresom a riadiaci pôsobi absolútne pokojne tak ten pokoj dokáže preniesť aj na pilota, ktorý môže naďalej pilotovať (navigovať) a komunikuje nejak "popri tom".
Samozrejme to s našími dvojmetrami, to som pritiahol za vlasy, aby bolo jasné čo je bezstresové.
No a pravidlo "riadiť, navigovať, komunikovať" nie je z mojej hlavy.
Toto odporúčanie už dávnejšie vydalo NTSB, majú ho v osnovách výcviku "onakvejšie" pilotné školy, takže tam presmeruj svoj nesúhlas
O.K. a teraz do našej reality. 15 sekúnd je asi veľa, ale keď s napnutým krídlom vletím do turbolencie, tak v prom rade povolím napínak, stabilizujem rýchlosť, a zakontrujem vyvracáky, ... aby som nemusel riešiť iné napríklad tambloidné problémy. A keď sa mi práve vtedy ozve TWR, tak jednoducho "nastavenie" krídla dokončím a potom sa mu ozvem. Môže to byť možno iba 3-5 sekúnd, ale ide o to, aby som zvýšený tep z turbolencie nezvyšoval ešte stresom z komunikácie.
Jáj a ešte predsa. Poznáš to z oboch strán. a teda vieš (a ja tomu verím) že "dispečerská stolička" môže byť aj silno prepotená.
Ale keď sa niečo predsa len po.se.re a niekto neprežije (a je jedno z čiej viny), tak je to s určitosťou pilot.
(samozrejme znovu to nezľahčujem, a ani nechcem vedieť, ako ďalej žijú riadiaci, ktorí takéto skúsenosti majú)
- jaro
- Príspevky: 4209
- Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
- Bydlisko: Prešov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 19.7. Dubina
Chlapci dobre píšete, píšte ďalej. Ale vaša debata sa kus nesie v duchu konfrontácie nie diskusie.
Ja k tomu chcem priložiť môj názor. To že lietame trocha viac na Dubine je dobré a určite sa to verejnosti v eteri dostáva do povedomia. Vlastne postupne vzniká to o čom dlho už hovoríme akasi zona častého výskytu ZK. Myslím že by sme mali urobiť kroky k tomu aby sme aj na Dubine leteckej mapy mali krúžok s rogalkom. Apropo, má ho lysá stráž kde naposledy rogalo (moje) letelo v čase keď som mal ešte Trabanta cca 1998. Teda ked viac lietame myslím že aj riedenie sa tomu prispôsobuje a nie je nutné riešiť bezprostredné odpovede do 3 sekund a podobne. Edmond vy ste za tým sklom asi dosť skúsení na to aby ste vedeli predvídať akési situácie kedy by to mohlo hraničiť a prerastať do prieseru. Ved preto ste tam, robíte to a robíte to dobre. Toľko ja ku problematike, myslím že sme sa s tým už naučili žiť len treba doriešiť dynamiku príjmu a vysielania.
Ad 2, keď nám tvoj kolega dal info o vzlete VT my sme potvrdzovali príjem. Existuje nejaké pravidlo ohľadom poradia, alebo ako to robiť aby sme sa radiovo nepozrážali?
Ad 3, za letu bola zmena tlaku, bola avizovaná z veže. ja som si na Compeu prestavil výšku a teda aj tlak (tento udaj mam trvalo na obrazovke P3). Doteraz som si myslel že sa to nedá, respektíve som to neskúšal a pekne sa to dá. Asi aj preto že bol fučak len do 12 metrov a termika bola krásne hladká
Ja k tomu chcem priložiť môj názor. To že lietame trocha viac na Dubine je dobré a určite sa to verejnosti v eteri dostáva do povedomia. Vlastne postupne vzniká to o čom dlho už hovoríme akasi zona častého výskytu ZK. Myslím že by sme mali urobiť kroky k tomu aby sme aj na Dubine leteckej mapy mali krúžok s rogalkom. Apropo, má ho lysá stráž kde naposledy rogalo (moje) letelo v čase keď som mal ešte Trabanta cca 1998. Teda ked viac lietame myslím že aj riedenie sa tomu prispôsobuje a nie je nutné riešiť bezprostredné odpovede do 3 sekund a podobne. Edmond vy ste za tým sklom asi dosť skúsení na to aby ste vedeli predvídať akési situácie kedy by to mohlo hraničiť a prerastať do prieseru. Ved preto ste tam, robíte to a robíte to dobre. Toľko ja ku problematike, myslím že sme sa s tým už naučili žiť len treba doriešiť dynamiku príjmu a vysielania.
Ad 2, keď nám tvoj kolega dal info o vzlete VT my sme potvrdzovali príjem. Existuje nejaké pravidlo ohľadom poradia, alebo ako to robiť aby sme sa radiovo nepozrážali?
Ad 3, za letu bola zmena tlaku, bola avizovaná z veže. ja som si na Compeu prestavil výšku a teda aj tlak (tento udaj mam trvalo na obrazovke P3). Doteraz som si myslel že sa to nedá, respektíve som to neskúšal a pekne sa to dá. Asi aj preto že bol fučak len do 12 metrov a termika bola krásne hladká
Re: 19.7. Dubina
Hooop.
To teda naozaj nechcem, aby to bola konfrontacia. Mozno taham veci az do absurdna, ale cim zo sirsia problem rozoberieme, tym viac sme schopni ho pochopit.
A aj ked Edmond je moj dobry kamarat, ale je jediny kto moze robit realnu "opoziciu".
No a netvrdim, ze so vsetkymi argumentami, ktore tu predkladam aj bytostne suhlasim. Len sa snazim robit tu taky "voxpopuli"
To teda naozaj nechcem, aby to bola konfrontacia. Mozno taham veci az do absurdna, ale cim zo sirsia problem rozoberieme, tym viac sme schopni ho pochopit.
A aj ked Edmond je moj dobry kamarat, ale je jediny kto moze robit realnu "opoziciu".
No a netvrdim, ze so vsetkymi argumentami, ktore tu predkladam aj bytostne suhlasim. Len sa snazim robit tu taky "voxpopuli"