Dubina 5. april 2016
Dubina 5. april 2016
Dobre bolo.
Povedal by som spolu s klasikom:
"Štyri litry wodky a mnužstvo pif, po prostu bardzo fajny koľektiw"
Len sme nepili, ale lietali.
http://www.xcontest.org/world/en/flight ... 2016/12:35" onclick="window.open(this.href);return false;
Povedal by som spolu s klasikom:
"Štyri litry wodky a mnužstvo pif, po prostu bardzo fajny koľektiw"
Len sme nepili, ale lietali.
http://www.xcontest.org/world/en/flight ... 2016/12:35" onclick="window.open(this.href);return false;
- jaro
- Príspevky: 4209
- Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
- Bydlisko: Prešov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Dubina 5. april 2016
Si ma zaskočil, niet čo dodať.
Idem pozrieť videjka a zase namám pristátie.
https://youtu.be/orcBHLeHg7k
Idem pozrieť videjka a zase namám pristátie.
https://youtu.be/orcBHLeHg7k
Re: Dubina 5. april 2016
Predpoludním pri garážach sme spolu s Marekom stratili nejaký čas čakaním na zámenu Fabie za Yetiho, aby sme sa dokázali vyviezť na štart. Jaro už súril na pristávačke; aj nám to meškanie náležite vytkol.
Myslel som, že do nášho príchodu Jaro s Lacom na Cadyne s krídlami na streche výjdu do sedla a počkajú tam na nás - bolo by nadbehnuté. Čo už!? Po prvom výjazde na štart a potom dole na pristávačku a späť - to určite zabralo min. 45 min.
Hore boli už okolo 12:30 pekné termické prífuky - radosť do toho skočiť! Prvý šiel Jaro, potom Marek, Laco a napokon ja, domáci. Pekné bolo dívať sa, ako sa chlapci rýchlo dvíhali do výšky.
Jaro mal určite pravdu - mali sme byť hore skôr. Čakať na vietor sme mali my, nie vietor na nás.
Rádia, až na jedno fungovali dobre a Tatry Veža bola so všetkými, až na jedno, celkom spokojná.
Tu by som pre poučenie rád dodal, že pilot s nefunkčným vysielaním a príjmom nevedomky "vyrába" ešte ďalší problém - keďže nepočuje ostatnú komunikáciu, ruší ("skáče" do prebiehajúcej komunikácie) resp. blokuje prevádzkovú frekvenciu.
Toto môže mať na riadenie letovej prevádzky veľmi negatívny dopad. Blokovaná frekvenica je pre riadiaceho hotová nočná mora!!! ...a dnes bolo na frekvencii Tatry Veža celkom rušno.
Na usporiadaný tok letovej prevádzky a aj na "dobrú" náladu riadiaceho v službe - ak je tej prevádzky viac, je aj jedna haprujúca letecká rádiostanica až príliš!
Škoda, že Jaro s Marekom nemali gule ustrihnúť sa na prelet. Pred rokom som sa fakticky z podobnej výšky a z podobného miesta pustil ďalej a ponad Žákovce som doletel až ku Kežmarku. Kolektívne dohadovanie sa, či "ísť-neísť" je niekedy kontraproduktívne. Zdá sa, že mnou sľúbenú odmenu za prelet na Tatry nikdo nechce...
Všetci sme dnes mali iné očakávania, ale aj tak bolo fajn; hlavne to vozenie sa v podvečernej termike alebo možno skôr v pseudo vlne za Kráľovou hoľou.
S dneškom to u mňa boli tri dni vo vzduch za sebou a spolu 6 hod. Akurát ten prvý let mi haprovalo GPS-ko, takže záznam z neho nemám.
Môj dnešný let: http://www.xcontest.org/world/cs/prelet ... 2016/12:48" onclick="window.open(this.href);return false;
Myslel som, že do nášho príchodu Jaro s Lacom na Cadyne s krídlami na streche výjdu do sedla a počkajú tam na nás - bolo by nadbehnuté. Čo už!? Po prvom výjazde na štart a potom dole na pristávačku a späť - to určite zabralo min. 45 min.
Hore boli už okolo 12:30 pekné termické prífuky - radosť do toho skočiť! Prvý šiel Jaro, potom Marek, Laco a napokon ja, domáci. Pekné bolo dívať sa, ako sa chlapci rýchlo dvíhali do výšky.
Jaro mal určite pravdu - mali sme byť hore skôr. Čakať na vietor sme mali my, nie vietor na nás.
Rádia, až na jedno fungovali dobre a Tatry Veža bola so všetkými, až na jedno, celkom spokojná.
Tu by som pre poučenie rád dodal, že pilot s nefunkčným vysielaním a príjmom nevedomky "vyrába" ešte ďalší problém - keďže nepočuje ostatnú komunikáciu, ruší ("skáče" do prebiehajúcej komunikácie) resp. blokuje prevádzkovú frekvenciu.
Toto môže mať na riadenie letovej prevádzky veľmi negatívny dopad. Blokovaná frekvenica je pre riadiaceho hotová nočná mora!!! ...a dnes bolo na frekvencii Tatry Veža celkom rušno.
Na usporiadaný tok letovej prevádzky a aj na "dobrú" náladu riadiaceho v službe - ak je tej prevádzky viac, je aj jedna haprujúca letecká rádiostanica až príliš!
Škoda, že Jaro s Marekom nemali gule ustrihnúť sa na prelet. Pred rokom som sa fakticky z podobnej výšky a z podobného miesta pustil ďalej a ponad Žákovce som doletel až ku Kežmarku. Kolektívne dohadovanie sa, či "ísť-neísť" je niekedy kontraproduktívne. Zdá sa, že mnou sľúbenú odmenu za prelet na Tatry nikdo nechce...
Všetci sme dnes mali iné očakávania, ale aj tak bolo fajn; hlavne to vozenie sa v podvečernej termike alebo možno skôr v pseudo vlne za Kráľovou hoľou.
S dneškom to u mňa boli tri dni vo vzduch za sebou a spolu 6 hod. Akurát ten prvý let mi haprovalo GPS-ko, takže záznam z neho nemám.
Môj dnešný let: http://www.xcontest.org/world/cs/prelet ... 2016/12:48" onclick="window.open(this.href);return false;
Thalhofer GT
Bautek Fizz
Bautek Fizz
Re: Dubina 5. april 2016
Ten jeden som bol ja. Zatial netusim co sa stalo (podozrievam antenu), ale dosah mojho vysielania aj prijmania bol tak 100-200m. Pred startom som si vsetko otestoval (s Edmondom ktory stal vedla mna) a vsetko fungovalo super.
Poucenie: tieto rucne vysielacky nie su lietadlove stanice, mozem porozpravat "vesele" prihody MZK, kde pouzivaju tie iste radia.
A my to mame o to horsie, ze ked lahneme do postroja a nevdojak "prilahneme" kable, vysielacku... tak aj najspickovejsie kable raz neodolaju.
Poucenie: tieto rucne vysielacky nie su lietadlove stanice, mozem porozpravat "vesele" prihody MZK, kde pouzivaju tie iste radia.
A my to mame o to horsie, ze ked lahneme do postroja a nevdojak "prilahneme" kable, vysielacku... tak aj najspickovejsie kable raz neodolaju.
Re: Dubina 5. april 2016
Pekne ste polietali na moje 1. narodeniny
Uz mi v zozname Dragosekovcov chyba iba Marian.
Uz mi v zozname Dragosekovcov chyba iba Marian.
Re: Dubina 5. april 2016
Lacike ako sa cítiš po tom 15 metrovom stupaku a 17 klesákuLaco napísal:Dobre bolo.
Povedal by som spolu s klasikom:
"Štyri litry wodky a mnužstvo pif, po prostu bardzo fajny koľektiw"
Len sme nepili, ale lietali.
http://www.xcontest.org/world/en/flight ... 2016/12:35" onclick="window.open(this.href);return false;
Wills Wing T2C 144
- marek pp
- Príspevky: 214
- Dátum registrácie: Po Okt 01, 2007 6:56 pm
- Bydlisko: Poprad-Matejovce
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Dubina 5. april 2016
Veru aj mňa potom mrzelo že som neskúsil letieť na Kežmarok.
Ale na to, že to bol môj prvý letový deň tejto sezóny som celkom spokojný.
Jaro, Laco, tu je link na pár fotiek zo včerajška aj s fotkami Vašich pristáti.
http://leteckaposta.cz/676268614
Ale na to, že to bol môj prvý letový deň tejto sezóny som celkom spokojný.
Jaro, Laco, tu je link na pár fotiek zo včerajška aj s fotkami Vašich pristáti.
http://leteckaposta.cz/676268614
Re: Dubina 5. april 2016
Krasne vyhlady ste mali. Musim prist znova pozriet a snad sa mi zadari i polietat. Akurat nemam tu vysielacku tak niekto musi so mnou
Monotrike
Re: Dubina 5. april 2016
Hej, letecká rádiostanica je na Dubine dobrá vec - dáva Ti slobodu lietania v celom TMA/CTR a až do letovej hladiny 130.
Ak budeš chcieť, anténu Ti môžem urobiť na počkanie. V rádioamatérskej predajni v meste mi len treba kúpiť 1,5m- 2 m káblu RG58 a BNC konektor; tam mi konektor s káblom zmontujú, ostatné Ti dorobím ja doma. V predajni to celé vychádza do 5 eur. Pred letom anténu do postroja namontujeme za menej ako hodinku.
Leteckú rádiostanicu Ti niekto z okolia určite požičia.
Dobré by bolo urobiť si na Telekomunikačnom úrade preukaz rádiotelefonistu;
doškolenie a morálnu podporu Ti urobím aj ja pred samotným letom. Nemusíš sa báť; to zvládneš!
Ak budeš chcieť, anténu Ti môžem urobiť na počkanie. V rádioamatérskej predajni v meste mi len treba kúpiť 1,5m- 2 m káblu RG58 a BNC konektor; tam mi konektor s káblom zmontujú, ostatné Ti dorobím ja doma. V predajni to celé vychádza do 5 eur. Pred letom anténu do postroja namontujeme za menej ako hodinku.
Leteckú rádiostanicu Ti niekto z okolia určite požičia.
Dobré by bolo urobiť si na Telekomunikačnom úrade preukaz rádiotelefonistu;
doškolenie a morálnu podporu Ti urobím aj ja pred samotným letom. Nemusíš sa báť; to zvládneš!
Thalhofer GT
Bautek Fizz
Bautek Fizz
Re: Dubina 5. april 2016
Chalani ked uz tu rozoberate radiokomunikaciu, neda mi aby som sa nespytal skusenejsich na rozsah vedomosti ktore dnes potrebuje clovek na zlozenie skusky radiofonistu. Za cias ked som lietal na vetronoch to bola viacmenej formalna zalezitost ktora sa vybavila priamo v aeroklube, dnes sa skusky robia na dopravnom urade a nemam predstavu ako moc sa ide s teoriou do hlbky. Rad by som si obnovil papiere radiofonistu a pravdu povediac mi cela ta teoria okolo toho pride ako dost nezazivna, preto by som tomu venoval rad len to najnutnejsie. Na nete som nasiel rozne zdroje s roznym rozsahom informacii. Asi najstrucnejsie su vypracovane otazky na stranke LAA (http://www.laa.sk/wp-content/uploads/20 ... onistu.pdf), dost podrobne su skripta zo Zilinskej Univerzity (http://web.tuke.sk/lf-klp/Vagner%20Jura ... a%20RT.pdf) a okrem toho som nasiel este podrobnejsie skripta pre pilotov ULLa. Skuste prosim strucne zhrnut co by mal clovek vediet aby bol pripraveny na tie skusky. Kazdy pohlad na vec potesi.