Predpoved na sobotu bola dooost naprd. SV a do 2ms. Vsetci mi zletak ofrflali ale ja som sa nevzdal. Napriek nepriazni osudu som bol ochotny dat i zletacik. Jaaa som nezabudol ze z celeho letu je i tak dolezity start a pristatie. To medzitym je vzdy bonus
Takze o desiatej som stal na kopci a zacalo fukat 3-5ms a postupne pridalo na 5-7ms. Staval som frisko Stellu a medzi tym prislo mrte padackarov. Dooost frflali, ze ked je tam rogalo, tak to nevesti nic dobre ))
Pripraveny na start som zmeral vietor bo sa mi nezdal. A ta mrcha stichla na 2-3ms. Idem rychlo do toho a esickujem medzi dvoma az troma zdrojmi termiky. Viac ako 100m som vsak nedal. Potom prilietaju tri upavy a obsadzuju mi jediny ako tak zivy stupak. Netrvalo dlho a komplet to vypli. Idem na pristatie a davam to na pana. Ale to rozopinanie postroja mam stale nejake nedobre. Nastastie sa mi podarilo otvorit postroj kolenami.
No a estesa mi stala taka habadura, ze mi rogalo zacalo pikovat k zemi. Uplne ako z rozpravani starych fligrov. Mam to na videju tak potom prilozim.
Takze ked to zhrniem tak som bol spokojny. Na to ze som siel na zletak a bol v lufte viac ako stvrthodinku je mile. Potvdilo sa, ze teba byt na kopci vcas a nedavat uplne na predpovede
http://www.xcontest.org/world/en/flight ... 2016/10:17
a slubeny strasidelny moment
https://youtu.be/uDgfS1InDfU
7.5.2016 Hradisko
Re: 7.5.2016 Hradisko
Asi to naozaj neveštilo nič dobré. Ďalší smrťák PG...
Re: 7.5.2016 Hradisko
Martin, k Tvojej príhode (ak hovoríme o tom, čo sa stalo asi v 9. sekunde) len dve poznámky:
1. Nebol to žiadny scary moment, to sa pri turbulencii vo vzduchu bežne stáva, určite zažiješ aj podstatne horšie veci
2. Scary bola Tvoja reakcia, pri prepade bolo treba rýchlo pritiahnuť, nie odtlačiť, koledoval si si o tumble. A okrem toho si tesne predtým mal mierne odtlačené a tá turbulencia Ťa pristihla v "nedbalkách". Spýtaj sa Seva Tomu z Prievidze, ako raz dopadlo jeho krúženie v termike na minimálnej rýchlosti. (Správna odpoveď znie: prepadol s krídlom na chrbát a padal v plochej vývrtke, ani padák sa mu nepodarilo vyhodiť, zamotal sa mu do hrazdy. Našťastie dopadol do lesa)
1. Nebol to žiadny scary moment, to sa pri turbulencii vo vzduchu bežne stáva, určite zažiješ aj podstatne horšie veci
2. Scary bola Tvoja reakcia, pri prepade bolo treba rýchlo pritiahnuť, nie odtlačiť, koledoval si si o tumble. A okrem toho si tesne predtým mal mierne odtlačené a tá turbulencia Ťa pristihla v "nedbalkách". Spýtaj sa Seva Tomu z Prievidze, ako raz dopadlo jeho krúženie v termike na minimálnej rýchlosti. (Správna odpoveď znie: prepadol s krídlom na chrbát a padal v plochej vývrtke, ani padák sa mu nepodarilo vyhodiť, zamotal sa mu do hrazdy. Našťastie dopadol do lesa)
- jaro
- Príspevky: 4209
- Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
- Bydlisko: Prešov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 7.5.2016 Hradisko
Ja som to videl čitateľne, zľava ťa dvíhal stupak a nešiel si do neho viac agresívne, preto ťa potom vyhodilo a ... šup ho tam, tak ako hovorí Juro, kus to treba podržať do rýchlosti a pichnúť si to tam z opačnej strany To sa stáva že ťa stúpak nechce.
Re: 7.5.2016 Hradisko
To o padackarovi som sa dozvedel az na druhy den. Nezdali sa mi tie podmienky tak zle, ze by sa nieco take mohlo udiat. Ale ostatnym padackarom asi ano, ked ostali na kopci.
juraj: snazim sa psychicky pripravovat na tie nestardarne rezimy letu a co to si o nich precitat aby som mal o tom aspon sajn. Od starych fligrom mam radu, ze v stupaku sa hrazda mierne odtlacuje. Po tomto zisteni som prestal robit len zletaky. Tutok na hradisku som vsak lietal maximalne s povolenou hrazdou a pred tou 9s som chvilku v niecom stupal a za tym prisiel ten prepad. Viacmenej som tam cele lietanie neustale narychloval kridlo, kedze ma ta termika zvrtala zvycajne proti kopcu
Ked zacitim prepad kridla, tak podvedome pritahujem hrazdu. Rozhodne mi vsak neostava nic ine, len lietat viac, i ked sa priznam, ze tieto "standardne" rezimy by som radsej zazival vo vacsej vyske nez 80m nad zemou
juraj: snazim sa psychicky pripravovat na tie nestardarne rezimy letu a co to si o nich precitat aby som mal o tom aspon sajn. Od starych fligrom mam radu, ze v stupaku sa hrazda mierne odtlacuje. Po tomto zisteni som prestal robit len zletaky. Tutok na hradisku som vsak lietal maximalne s povolenou hrazdou a pred tou 9s som chvilku v niecom stupal a za tym prisiel ten prepad. Viacmenej som tam cele lietanie neustale narychloval kridlo, kedze ma ta termika zvrtala zvycajne proti kopcu
Ked zacitim prepad kridla, tak podvedome pritahujem hrazdu. Rozhodne mi vsak neostava nic ine, len lietat viac, i ked sa priznam, ze tieto "standardne" rezimy by som radsej zazival vo vacsej vyske nez 80m nad zemou
Monotrike
Re: 7.5.2016 Hradisko
Martin, neviem, ktorí starí flígri Ti čo hovorili, jedno viem iste, v turbulentných podmienkach je malá rýchlosť smrteľne nebezpečná. Ak si preštuduješ rýchlostnú poláru, nájdeš tam také pojmy ako minimálna rýchlosť, rýchlosť minimálneho opadania a rýchlosť optimálnej kĺzavosti. Vrelo odporúčam lietať v stúpavých prúdoch medzi tými dvomi poslednými a možno aj rýchlejšie. Ja osobne som v silnej turbulencii lietaval s Combatom v stupákoch aj 60-65 km/h, čo je vysoko nad rýchlosťou optimálnej kĺzavosti, bežne okolo 50 km/h. Minimálka je na pristávanie, prípadne v laminárnych podmienkach na čo najdlhšie udržanie sa v stúpavom pásme pri svahovaní.
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 7.5.2016 Hradisko
Možno to bolo inak. Po naklonení treba naozaj trochu zvýšiť uhol nábehu, aby si nešiel sklzom, ale to znamená, že ešte pred zákrutou si musíš "nachystať" trochu väčšiu rýchlosť. Ak ju nemáš, tak nesmieš odtlačiť.
Re: 7.5.2016 Hradisko
Ano, pred zakrutou narychlujem a som si i vsimol, ze na tomto dvojpotahu mi to obcas nechce zatacat a vtedy pomoze len mierne odtlacenie aby sa zarezalo kridlo pozadovanym smerom.
Musim povedat, ze oproti Conchitte sa Stella chova odlisne.
Musim povedat, ze oproti Conchitte sa Stella chova odlisne.
Monotrike