Dnes konečne vyšlo počasie na môj prvý let s novučičkým krídlom Bautek Fizz.
Na štarte bolo počasie sprvu trochu ufučané a viac zamračené, ale poobede už oblakov ubudlo a intervaly s ustáleným južným vetrom do 5 m/s. boli častejšie, takže sa dalo v pohode odštartovať aj na ten môj prvý skúšobný let.
Strach z prvého letu som nemal - veď krídlo bolo fabricky zalietané! Ale základný a zdravý rešpekt ku krídlu, ten teda bol! Veď som s ním mal dobre odštartovať, odskúšať si lietanie s ním a potom s ním ešte aj bezpečne pristáť. Jednoducho - bolo by škoda rozbiť ho hneď pri prvom lete!
Neviem, či jeden let na zodpovedné zhodnotenie krídla stačí, ale myslím si, že som kúpou Fizu urobil dobré rozhodnutie. Bautek je určite menej známy výrobca krídiel, ako napr. Moyes alebo Wills Wing a recenzie na krídlo Fizz na webovej stránke Bauteku by som mohol považovať za reklamnú záležitosť. Ale priamy kontakt a konzultácia so súčasnými majiteľmi a užívateľmi krídla Fizz ma ubezpečili, že toto krídlo sa za svoje výkony hanbiť vôbec nemusí.
S Fizzom sa štartuje bez problémov. Fotky zo štartu budú neskôr. Trochu ma mrzí, že som kameru AEE S71 zatiaľ ešte nezpojazdnil; azda to stihnem na budúci let. Mať video z prvého letu by naozaj nebolo na škodu!
Aj napriek trochu turbulentnému vzduch bol let v pohode. Odskúšal som si VG šnúru, 360-ky a aj točenie v termike. Riadenie krídla Fizz je určite iné ako lietať s "autobusom" značky Thalhofer. Jeden let na celkové oboznámenie sa s letovými vlastnosťami určite nestačí. V každom prípade rozsah rýchlostí u Fizz-a je veľký (maximálku 90 km/s som neskúšal!). V porovnaní s Thalhoferom je to naozaj rýchle a aerodynamicky čisté krídlo, a aj proti silnému vetru dobre prenikavé. Preletieť od stožiarov k železničnému tunelu na východnej hrane Dubiny a späť s Fizzom už netrvá večnosť, tak ako na staručkom Thalhoferi. Toto ma na starom krídle už dosť obmedzovalo a štvalo.
Prvé pristátie s Fizzom bolo zo všetkých mojich doterajších prístátí určite najkrajšie a najvydarenejšie. Ani som tomu nemohol uveriť, že sa mi na prvý raz podarilo pristáť ako z videa o pekných pristátiach. S Fizzom sa naozaj pristáva ľahko. Zrejme je to aj tým, že u neho,podobne ako u iných moderných krídiel, je záves pilota umiestnený pred uchytením trapéziek. Pilot má teda pri odtlačení trapézky bližšie pri rukách a teda nemá "krátke ruky" - ako to býva u starších krídiel, kde sú trapézky viac vpredu pred závesom pilota.
Ospravedlňujem sa, ak tu niekomu chýba hlbší exkurz do detailov záletu krídla - nuž, nie som zalietavací pilot!
Môžem povedať, že Fizz je pre mňa určite výzvou - minimálne pre lietanie vyššie a ďalej.
...konečne!
To mi teda trvalo!!!
Tak sa traste, flígri s bezstožiarkovými krídlami!!! V rebríčku Xconstestu vám budem šľapať na päty!!! Snažte sa, nech v hanbe nezostanete!!! Nenecháte sa predsa pobiť nejakým dôchodcom!
Dnešný let: http://www.xcontest.org/world/cs/prelet ... #fd=flight
Dubina, 16. 06. 2016
Dubina, 16. 06. 2016
Thalhofer GT
Bautek Fizz
Bautek Fizz
- jaro
- Príspevky: 4209
- Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
- Bydlisko: Prešov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Dubina, 16. 06. 2016
Takže v sobotu môžeš nastúpiť na Straník a Martinky v nedeľu. Bude excelentné počasie na predvedenie krídla.
Re: Dubina, 16. 06. 2016
Gratulujem k prvemu uspesnemu letu. Len tak dalej a nehambi sa zobrat Fizza i na ine letove tereny aby sme polietali spolu
Monotrike