Krushevo open & Pre EU 2017. 8-15. jul.
- sidewinder
- Príspevky: 2750
- Dátum registrácie: St Sep 19, 2007 9:00 am
- Bydlisko: Kosice- Toporec - SR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Krushevo open & Pre EU 2017. 8-15. jul.
pluco, ivan, rebro - dik za fotky a reporty..
Trochu vtipu:
Na sk prekrocenie 2450 m.n.m na rogale znamena v podstate kolaps civilneho letectva a ohrozenie suverenity SK. A vy skoro 4k !!!! ved to moholo sposobit minimalne koplas galaxie, bolo to chlapci od vas maximalne nezodpovedne..
A druha vec: slobodne a volne lietanie bez obojstranneho radioveho spojenia s vezou predsa NEEXISTUJE !! som presvedceny, ze ste si to cele vymysleli.
Trochu vtipu:
Na sk prekrocenie 2450 m.n.m na rogale znamena v podstate kolaps civilneho letectva a ohrozenie suverenity SK. A vy skoro 4k !!!! ved to moholo sposobit minimalne koplas galaxie, bolo to chlapci od vas maximalne nezodpovedne..
A druha vec: slobodne a volne lietanie bez obojstranneho radioveho spojenia s vezou predsa NEEXISTUJE !! som presvedceny, ze ste si to cele vymysleli.
Re: Krushevo open & Pre EU 2017. 8-15. jul.
Posledny sutazny den som uz celkom fajne unaveny. Kazdy den na slnku a trosku i lietania je nieco co doma bezne nerobim. Ked vidim ako sa borci ledva dvihaju nad start moc sa mi do toho nechce. Robo a ja sme posledni sportovci co este nestartli. Ideme teda na start a organizator vyhadzuje niekoho nesutaziaceho aby som mohol ist do vzduchu. Ten pocit za to startovne teraz stal za to
Skusam sa chytat v dolinke medzi rebrami a chvilku stupam a klesam. Mame tocit pravu. Akonahle vsak zacnem tocit doprava pocitujem celkom fajnu bolest v pravom ramene. Okolo mna je len par padakov a tie tocia ako pride. Davam to teda na opacnu stranu a tocim lavu. Zas klesam a smerujem na pristavacku. Rozopinam postroj a...
... 100m nad zemou nad fabrickymi strechame nieco nachadzam. Prilieta ku mne padak a tocime to spolu. Zistujem ako fuka, pretoze na kopci to vialo uplne opacne ako to veje nad zemou. Tocim a tocim az pretacam padak a ked som nad nim tak mu od radosti zamavam. Skoro prisiel o riadiacky ked sa mi znazil zamavat spat
Dostavam sa nad Krusevo a tam tocim dalej. Nastastie vsetci tocia lavu Obzeram si dedinku, Macedonium, jazero,... a skusam preskocit na dalsie rebro aby som sa pohol blizsie k otocaku. Splachuje to ako svina a pod kopcom sa zas zachranujem. Skusam na urovni hrebena preskocit dalsi ale klesam este viac. Smerujem teda k najblizsim pristavackam. Vsetko naokolo su lesy a je to celkom zvlnene. Pod kopcom mam nejake stupanie a niekolko metrov vysky nakupim no radostne to nie je. Vystverat sa mi nedari. Idem nad dedinu snad nieco da. Nedala. Vyhliadnem si pristavacku. Je to tu celkom zadratovane. Dokonca dostavam i par kopancov ale velka zachrana to nie je. Vyklesam a ide sa na finale. Pristavam na poli za dedinou. Absolutne nevladzem rozobrat kridlo, ruky sa mi klepu a prave rameno ako v ohni. Sobotne lietanie tym padom neprichadza do uvahy. Potom zistujem, ze sa ku mne neda dostat autom tak po peripetiach to prenasami asi 500m cez potok k mesite, ktora uz pusta miestne hity.
V sobotu davame zas kupacku na krasnom mramorovom jazere a nechavam sa okusovat miestnymi rybickami.
Cestou domov si po prekonani madarskej hranice davame fajnu obedoveceru v Segede a po polnoci sme doma.
Ja som z tohto vyletu maximalne nadseny. Skoda tej ruky, aspon vidim, ze fyzicka priprava v tomto sporte je rovnako dolezita ako teoreticka.
Rozhodne lietanie v Macedonsku odporucam i takym amaterom, ako som ja. Pristavacky su vsade (skoro) s nizkymi plodinami. Miestni ludia vas nejdu zabit ked pristanete na poli, dokonca s vami radi podebatia pripadne chcu vas odviezt ci daju vodu Ked by sa robila kazdorocne vyprava do Macedonska za lietanim urcite sa jej zucastnim. nehovoriac o tom,ze o 200km nizsie je grecka Servia
Letu zdar!
Skusam sa chytat v dolinke medzi rebrami a chvilku stupam a klesam. Mame tocit pravu. Akonahle vsak zacnem tocit doprava pocitujem celkom fajnu bolest v pravom ramene. Okolo mna je len par padakov a tie tocia ako pride. Davam to teda na opacnu stranu a tocim lavu. Zas klesam a smerujem na pristavacku. Rozopinam postroj a...
... 100m nad zemou nad fabrickymi strechame nieco nachadzam. Prilieta ku mne padak a tocime to spolu. Zistujem ako fuka, pretoze na kopci to vialo uplne opacne ako to veje nad zemou. Tocim a tocim az pretacam padak a ked som nad nim tak mu od radosti zamavam. Skoro prisiel o riadiacky ked sa mi znazil zamavat spat
Dostavam sa nad Krusevo a tam tocim dalej. Nastastie vsetci tocia lavu Obzeram si dedinku, Macedonium, jazero,... a skusam preskocit na dalsie rebro aby som sa pohol blizsie k otocaku. Splachuje to ako svina a pod kopcom sa zas zachranujem. Skusam na urovni hrebena preskocit dalsi ale klesam este viac. Smerujem teda k najblizsim pristavackam. Vsetko naokolo su lesy a je to celkom zvlnene. Pod kopcom mam nejake stupanie a niekolko metrov vysky nakupim no radostne to nie je. Vystverat sa mi nedari. Idem nad dedinu snad nieco da. Nedala. Vyhliadnem si pristavacku. Je to tu celkom zadratovane. Dokonca dostavam i par kopancov ale velka zachrana to nie je. Vyklesam a ide sa na finale. Pristavam na poli za dedinou. Absolutne nevladzem rozobrat kridlo, ruky sa mi klepu a prave rameno ako v ohni. Sobotne lietanie tym padom neprichadza do uvahy. Potom zistujem, ze sa ku mne neda dostat autom tak po peripetiach to prenasami asi 500m cez potok k mesite, ktora uz pusta miestne hity.
V sobotu davame zas kupacku na krasnom mramorovom jazere a nechavam sa okusovat miestnymi rybickami.
Cestou domov si po prekonani madarskej hranice davame fajnu obedoveceru v Segede a po polnoci sme doma.
Ja som z tohto vyletu maximalne nadseny. Skoda tej ruky, aspon vidim, ze fyzicka priprava v tomto sporte je rovnako dolezita ako teoreticka.
Rozhodne lietanie v Macedonsku odporucam i takym amaterom, ako som ja. Pristavacky su vsade (skoro) s nizkymi plodinami. Miestni ludia vas nejdu zabit ked pristanete na poli, dokonca s vami radi podebatia pripadne chcu vas odviezt ci daju vodu Ked by sa robila kazdorocne vyprava do Macedonska za lietanim urcite sa jej zucastnim. nehovoriac o tom,ze o 200km nizsie je grecka Servia
Letu zdar!
Monotrike
- Ivan Plucko - NAY
- Príspevky: 988
- Dátum registrácie: Ut Okt 23, 2007 8:17 pm
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Krushevo open & Pre EU 2017. 8-15. jul.
Piatok, sutazny den.
Rano brifing a nasledne pohodovy presun a priprava na starte Meckin kamen - Krusevo.
Nahadzujem Gpska so zvolenou tratou, ktora v podstate prvy krat vedie hlavne po kopcoch. Asi vzhladom na pocasie.
Dnes idem na start prvy, nemam co stratit a chcem si ziskat dobru odletovu poziciu pred startom rejsu (zavodu).
Aj tak nemam co stratit, vzhladom na moju smolu s GPS a jednym vybombovanim sa (pristatie na somarskej lucke).
Start a potom odlet na osvedcene klasicke miesto uchytavania sa.
Motkam sa, sem tam nieco kopne. Nezabera to, sazim sa to pohladat vo vacsom priestore na kopci. Stale nic, a pristavacka sa neuprosne blizi.
Uz ani start nevidim ako som nizko. Este par metrov a budem musiet odletiet na pristatie.
Nadavam, ze som to pohnojil a budem prvy na pristacke...
Posledna otocka a uz musim ist...
Naraz poriadny kopanec, ktory ma vyhodil pekne vysoko.
Esickujem a stale kope viac a viac.
Uz ho tocim na uchu aby som ho nestratil.
Uz ta mam a nepustim ta, ty ma zoberies spat do hry...
Zdviham sa vidim startovacku a uz aj nejakych co sa snazia vyssie uchytit.
Ako vsak ostatny vydia moj ostry naklon a rychle stupanie tak uz idu ku mne.
Dotacame to cca 2000 mnm. Cestou hore este pustam buduceho vytaza (Balaza), pretoze v stupani sa tak rychlo "ruti" hore ze sa nestiham cudovat a hladam mu na kridle pomocny motor.
Tento nizky vylet mi zobral cca 20 min, o to menej casu mam to tam hore preskumat a umiestnit sa na dobrom odletovom priestore.
Dari sa mi udrzat dobru odletovu vysku na ten den co je cca 2200 mnm.
Balaz odlietava preskumava a znovu prilietava do mojho najmocnejsieho sutpaku.
Cas startu sa blizi avsak musim sa este kus vratit smerom na startovisko tuknut gejt (startovacia brana: cas alebo pomyselna ciara startu).
Zatial to vyzera dobre a nasledujem prvu skupinu na prvy otocak.
Rovnym letom na otocak a nasledne spat nad Krusevo.
Vyska ok aj ked sampionom predomnou to vobec neklesalo. Nad Krusevom dotacam v silnom stupani zase skvelu vysku na ten den. Prva skupina to stupanie prelieta. Skvela vyska, no vsak skoro sam odlietam dalej po trati.
Na upati kopcov na pravo vpredu pred startom je velka skupina padakov ktora toci.
Otacam sa v lavo a letim ku nim. Ako prilietam tak sa vsetci rozletia na kazde strany ako by do nich vychor fukol.
Otocka, dve a uz tam nic neni.
Nesledne to bolo uz len klzanie, tazke nachadzanie slabeho stupania, zachrana v malej vyske dalej na trati.
Po jednej zachrane ked som mal skvelych 1300 mnm som videl podomnou Jarka.
Nesledne sme to nejako preskakli na koniec maleho hrebena kde trebalo odletiet na rovinu tuknut druhy otocny bod.
Celu let mi to hlavne GPS vobec nefungovalo. Tak som letel podla druheho.
Po dotoceny maxima na konci hrebena sme s Jarkom vyrazili na druhy otocak zrejme s vedomim ze to bude nas posledny doklz vhladom na mizernu vysku.
Mne sa hned cestou podarilo narazit este stupacik tak som vzal.
Neskor Jarko pristava a ja znovu vyrazam uz vo vacsej vyske tuknut druhy otocak v rovinach.
Tukam otocak s radiusom 2000 m. Nie som si isty ci som ho v spravnej vzdialenosti otocil. "Na stastie" Jarko uz prital a vysiela...
Tak sa pytam pre istotu kamarata na "telefone" ze aky cylinder-radius ma druhy otocak.
"Kamarat" na telefone hovory ze 1000 m. Nejdem mi to do hlavy ale otacam sa a znovu ho idem tuknut pre istotu o 1000 m blizsie.
Otacam, a klzem uz po rovine smerom k poslednemu otocaku aby som spravil nejake tie km ked uz sa z tej vysky nechytim kopcov. Diki "Brona (Jarko)"...
Po pristati mam hned pozornost od miestnych, ktori si somnou chcu velmi pokecat, ked ja este len nesiem kridlo na okraj pola. Ponukaju vodu a odvoz.
Nasledne "dokecame" a ja sa rozbalujem. Pre istotu znovu davam postroj do mraveniska. Jedno som uz vytriasaval na starte.
Uz pocujem Mirku vo vysielacke. Nasledne je donavigovana k Jarkovi a potom idu pre mna.
Cestou berieme Roba a ficime na HQ odovzdat GPS.
Unaveni odchadzame na nase ubytovanie, kde sa davame do richtugu na zaverecne vyhlasovanie vytazov a after party.
Skoro suverene to vyhral Balaz. Gratulace! Chlapec vie lietat.
Na after party sa trochu prezierame dobrotok a nadvazujeme priatelstva
Sobota
Lietanie sa zamieta koli unave zucastnenych.
Kupacka v mramorovom Golemo bazene nasledne Beer fest alla ciganske kolotoce, balkansky grill a pivo.
Nedela
Skori odchod.
cesta, macedonska dialnica, srbska dialnica, Madarsko, Seged, zradelko, Madarska dialnica a Pozony.
Nejaka statistika:
pocet startov: 7
pocet letovych dni, ktore sme lietali Ivan:7
pocet sutanych dni: 4
pocet letovych hodin Ivan: 16,5
pocet jazier v ktorych sme sa kupali: 4
pocet celkovych km cca: 3200
Pocet dolietnuti do ciela: 3
Max vyska cca: 3500 mnm
celkove moje naklady bez dopravy a startovneho: 350 EUR
Pocet noci: 11
Ak by som nemal smolu v sutazi (1 x bombout, 1 x GPS problem) tak zrejme by to umiestnenie bolo do prvej desiatky.
Co by bol pre mna celkom skvely vykon vzhladom na kondiciu a vylietanost.
Akcia Krusevo vysla perfektne.
Pocasie skvele.
A ako planovana dovolenka spojena so sutazou takisto vysla skvele.
Buduci rok zrejme budem rozmyslat o tej Greckej sutazi, vzhladom na to ze nebude uz Krushevo Open iba Majstrovstva Europy, ktore zatial neplanujem.
Skvele prostredie na sutaz, lahke pristavacky, lietanie v rovinach aj v kopcoch, lacna krajina, priatelski ludia.
track log posledny sutazny den:
https://www.xcontest.org/world/en/fligh ... 2017/11:04
Celkove vysledky:
https://airtribune.com/pre-eu-2017/resu ... overall_c1
foto:
https://www.facebook.com/permalink.php? ... 6681571054
Rano brifing a nasledne pohodovy presun a priprava na starte Meckin kamen - Krusevo.
Nahadzujem Gpska so zvolenou tratou, ktora v podstate prvy krat vedie hlavne po kopcoch. Asi vzhladom na pocasie.
Dnes idem na start prvy, nemam co stratit a chcem si ziskat dobru odletovu poziciu pred startom rejsu (zavodu).
Aj tak nemam co stratit, vzhladom na moju smolu s GPS a jednym vybombovanim sa (pristatie na somarskej lucke).
Start a potom odlet na osvedcene klasicke miesto uchytavania sa.
Motkam sa, sem tam nieco kopne. Nezabera to, sazim sa to pohladat vo vacsom priestore na kopci. Stale nic, a pristavacka sa neuprosne blizi.
Uz ani start nevidim ako som nizko. Este par metrov a budem musiet odletiet na pristatie.
Nadavam, ze som to pohnojil a budem prvy na pristacke...
Posledna otocka a uz musim ist...
Naraz poriadny kopanec, ktory ma vyhodil pekne vysoko.
Esickujem a stale kope viac a viac.
Uz ho tocim na uchu aby som ho nestratil.
Uz ta mam a nepustim ta, ty ma zoberies spat do hry...
Zdviham sa vidim startovacku a uz aj nejakych co sa snazia vyssie uchytit.
Ako vsak ostatny vydia moj ostry naklon a rychle stupanie tak uz idu ku mne.
Dotacame to cca 2000 mnm. Cestou hore este pustam buduceho vytaza (Balaza), pretoze v stupani sa tak rychlo "ruti" hore ze sa nestiham cudovat a hladam mu na kridle pomocny motor.
Tento nizky vylet mi zobral cca 20 min, o to menej casu mam to tam hore preskumat a umiestnit sa na dobrom odletovom priestore.
Dari sa mi udrzat dobru odletovu vysku na ten den co je cca 2200 mnm.
Balaz odlietava preskumava a znovu prilietava do mojho najmocnejsieho sutpaku.
Cas startu sa blizi avsak musim sa este kus vratit smerom na startovisko tuknut gejt (startovacia brana: cas alebo pomyselna ciara startu).
Zatial to vyzera dobre a nasledujem prvu skupinu na prvy otocak.
Rovnym letom na otocak a nasledne spat nad Krusevo.
Vyska ok aj ked sampionom predomnou to vobec neklesalo. Nad Krusevom dotacam v silnom stupani zase skvelu vysku na ten den. Prva skupina to stupanie prelieta. Skvela vyska, no vsak skoro sam odlietam dalej po trati.
Na upati kopcov na pravo vpredu pred startom je velka skupina padakov ktora toci.
Otacam sa v lavo a letim ku nim. Ako prilietam tak sa vsetci rozletia na kazde strany ako by do nich vychor fukol.
Otocka, dve a uz tam nic neni.
Nesledne to bolo uz len klzanie, tazke nachadzanie slabeho stupania, zachrana v malej vyske dalej na trati.
Po jednej zachrane ked som mal skvelych 1300 mnm som videl podomnou Jarka.
Nesledne sme to nejako preskakli na koniec maleho hrebena kde trebalo odletiet na rovinu tuknut druhy otocny bod.
Celu let mi to hlavne GPS vobec nefungovalo. Tak som letel podla druheho.
Po dotoceny maxima na konci hrebena sme s Jarkom vyrazili na druhy otocak zrejme s vedomim ze to bude nas posledny doklz vhladom na mizernu vysku.
Mne sa hned cestou podarilo narazit este stupacik tak som vzal.
Neskor Jarko pristava a ja znovu vyrazam uz vo vacsej vyske tuknut druhy otocak v rovinach.
Tukam otocak s radiusom 2000 m. Nie som si isty ci som ho v spravnej vzdialenosti otocil. "Na stastie" Jarko uz prital a vysiela...
Tak sa pytam pre istotu kamarata na "telefone" ze aky cylinder-radius ma druhy otocak.
"Kamarat" na telefone hovory ze 1000 m. Nejdem mi to do hlavy ale otacam sa a znovu ho idem tuknut pre istotu o 1000 m blizsie.
Otacam, a klzem uz po rovine smerom k poslednemu otocaku aby som spravil nejake tie km ked uz sa z tej vysky nechytim kopcov. Diki "Brona (Jarko)"...
Po pristati mam hned pozornost od miestnych, ktori si somnou chcu velmi pokecat, ked ja este len nesiem kridlo na okraj pola. Ponukaju vodu a odvoz.
Nasledne "dokecame" a ja sa rozbalujem. Pre istotu znovu davam postroj do mraveniska. Jedno som uz vytriasaval na starte.
Uz pocujem Mirku vo vysielacke. Nasledne je donavigovana k Jarkovi a potom idu pre mna.
Cestou berieme Roba a ficime na HQ odovzdat GPS.
Unaveni odchadzame na nase ubytovanie, kde sa davame do richtugu na zaverecne vyhlasovanie vytazov a after party.
Skoro suverene to vyhral Balaz. Gratulace! Chlapec vie lietat.
Na after party sa trochu prezierame dobrotok a nadvazujeme priatelstva
Sobota
Lietanie sa zamieta koli unave zucastnenych.
Kupacka v mramorovom Golemo bazene nasledne Beer fest alla ciganske kolotoce, balkansky grill a pivo.
Nedela
Skori odchod.
cesta, macedonska dialnica, srbska dialnica, Madarsko, Seged, zradelko, Madarska dialnica a Pozony.
Nejaka statistika:
pocet startov: 7
pocet letovych dni, ktore sme lietali Ivan:7
pocet sutanych dni: 4
pocet letovych hodin Ivan: 16,5
pocet jazier v ktorych sme sa kupali: 4
pocet celkovych km cca: 3200
Pocet dolietnuti do ciela: 3
Max vyska cca: 3500 mnm
celkove moje naklady bez dopravy a startovneho: 350 EUR
Pocet noci: 11
Ak by som nemal smolu v sutazi (1 x bombout, 1 x GPS problem) tak zrejme by to umiestnenie bolo do prvej desiatky.
Co by bol pre mna celkom skvely vykon vzhladom na kondiciu a vylietanost.
Akcia Krusevo vysla perfektne.
Pocasie skvele.
A ako planovana dovolenka spojena so sutazou takisto vysla skvele.
Buduci rok zrejme budem rozmyslat o tej Greckej sutazi, vzhladom na to ze nebude uz Krushevo Open iba Majstrovstva Europy, ktore zatial neplanujem.
Skvele prostredie na sutaz, lahke pristavacky, lietanie v rovinach aj v kopcoch, lacna krajina, priatelski ludia.
track log posledny sutazny den:
https://www.xcontest.org/world/en/fligh ... 2017/11:04
Celkove vysledky:
https://airtribune.com/pre-eu-2017/resu ... overall_c1
foto:
https://www.facebook.com/permalink.php? ... 6681571054
Naposledy upravil/-a Ivan Plucko - NAY v Ut Júl 18, 2017 4:40 pm, upravené celkom 2 krát.
- jaro
- Príspevky: 4209
- Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
- Bydlisko: Prešov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Krushevo open & Pre EU 2017. 8-15. jul.
Martin tá ruka nemusí byť z netrenovanosti, môže to byť aj záležitosť že človek s krídlom veľa bojuje a nemusí. Toto je skôr o tréningu ako riadiť krídlo a nenadrieť sa.
Ešte kus počtov ku cene výletu.
2 dni cesty 10 dní pobytu
Nalietané 450 km a 18 hodín
Maximu výšky 3987 m.
Asi 3400 km 260 E za naftu
Pre 3 pilotov a zvozára ktorému by sme zaplatili bývanie by to vychádzalo pri asi 10 dňoch na 210 E.
Nejaká denná strava a kus amortizácie na auto by to bolo do 400 E na výlet. Pre šporovlivých aj menej, ja som ale nesenú konzervu istoty, zjedol včera ráno.
Teda cesta do Sevie je len otázka času.
Ešte kus počtov ku cene výletu.
2 dni cesty 10 dní pobytu
Nalietané 450 km a 18 hodín
Maximu výšky 3987 m.
Asi 3400 km 260 E za naftu
Pre 3 pilotov a zvozára ktorému by sme zaplatili bývanie by to vychádzalo pri asi 10 dňoch na 210 E.
Nejaká denná strava a kus amortizácie na auto by to bolo do 400 E na výlet. Pre šporovlivých aj menej, ja som ale nesenú konzervu istoty, zjedol včera ráno.
Teda cesta do Sevie je len otázka času.
- jaro
- Príspevky: 4209
- Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
- Bydlisko: Prešov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Krushevo open & Pre EU 2017. 8-15. jul.
Ešte krátko ku prípadu Ferenca.
To čo sme napísali sa zatiaľ nijako nezmenilo. Prečo trafil to vedenie sa asi už nikto nedozvie. Poučenie o tom je v tom, že naozaj treba dávať na všetko aj na nepredvídané veci a udalosti pozor a robiť pristávania s rezervou. Časovou a výškovou.
V rámci diskusie by sme mohli debatovať o vplyve stresu, elmag žiarenia na prístroje, prízemného vetra a tak ďalej, ale naozaj nevieme takéto fakty, ak vôbec existujú. Môžme len diskutovať o možných príčinách a porovnávať si názory.
Ja si osobne najviac uvedomujem to, ako to asi zasiahlo rodinu. Aj preto že som tam mal ženu. Na druhý deň, keď som neďaleko letel, od toho miesta som nevedel odtrhnúť oči. Nebolo mi to dvakrát príjemné.
Nemôžme sa ale na život pozerať cez zlé udalosti a nebezpečia. To by sme presedeli len doma a spadla by na nás po čase aj tá strecha.
Takže spomínajme na kamarátov, diskutujme, hľadajme príležitosti, holdujme nášmu krásnemu športu a šírme dobrý dojem z výletov a akcii aj medzi naše rodiny a blízkych.
To čo sme napísali sa zatiaľ nijako nezmenilo. Prečo trafil to vedenie sa asi už nikto nedozvie. Poučenie o tom je v tom, že naozaj treba dávať na všetko aj na nepredvídané veci a udalosti pozor a robiť pristávania s rezervou. Časovou a výškovou.
V rámci diskusie by sme mohli debatovať o vplyve stresu, elmag žiarenia na prístroje, prízemného vetra a tak ďalej, ale naozaj nevieme takéto fakty, ak vôbec existujú. Môžme len diskutovať o možných príčinách a porovnávať si názory.
Ja si osobne najviac uvedomujem to, ako to asi zasiahlo rodinu. Aj preto že som tam mal ženu. Na druhý deň, keď som neďaleko letel, od toho miesta som nevedel odtrhnúť oči. Nebolo mi to dvakrát príjemné.
Nemôžme sa ale na život pozerať cez zlé udalosti a nebezpečia. To by sme presedeli len doma a spadla by na nás po čase aj tá strecha.
Takže spomínajme na kamarátov, diskutujme, hľadajme príležitosti, holdujme nášmu krásnemu športu a šírme dobrý dojem z výletov a akcii aj medzi naše rodiny a blízkych.
Re: Krushevo open & Pre EU 2017. 8-15. jul.
Jaro, dobre a pekne si to napísal.
Začínal som mať dojem, že sa o tejto udalosti "takticky" a z dôvodu, ako neodstrašiť nových adeptov ZL, nebude písať.
Takýto postoj sa však neskôr môže vrátiť ako bumerang - práve preto, že noví piloti aj o takejto hrozbe a o možnom prehliadnutí el. vedenia nebudú informovaní.
Takže - o takýchto udalostiach treba písať a poskytnúť pilotom čo najviac dostupných informácií bez meškania a doplniť ich o možné ďalšie informácie z oficiálneho vyšetrovania udalosti.
Prípadné cielené zamlčovanie leteckých udalostí určite nie je dobrá cesta.
Začínal som mať dojem, že sa o tejto udalosti "takticky" a z dôvodu, ako neodstrašiť nových adeptov ZL, nebude písať.
Takýto postoj sa však neskôr môže vrátiť ako bumerang - práve preto, že noví piloti aj o takejto hrozbe a o možnom prehliadnutí el. vedenia nebudú informovaní.
Takže - o takýchto udalostiach treba písať a poskytnúť pilotom čo najviac dostupných informácií bez meškania a doplniť ich o možné ďalšie informácie z oficiálneho vyšetrovania udalosti.
Prípadné cielené zamlčovanie leteckých udalostí určite nie je dobrá cesta.
Thalhofer GT
Bautek Fizz
Bautek Fizz
- jaro
- Príspevky: 4209
- Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
- Bydlisko: Prešov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Krushevo open & Pre EU 2017. 8-15. jul.
Edmond tak mi povedz čo chceš vedieť a ja ti to napíšem. Všetko čo vieme sme napísali na druhý deň po udalosti. Teraz som to len a len dupľoval. Čo teda ešte chýba?
Re: Krushevo open & Pre EU 2017. 8-15. jul.
Z mojej odpovede je jasné, že tak, ako si to napísal a z vám dostupných informácií to celkom stačí.
Thalhofer GT
Bautek Fizz
Bautek Fizz
Re: Krushevo open & Pre EU 2017. 8-15. jul.
Ani maďari nemali žiadne nové info. Až do teraz. Zistilo sa, že príčinou smrti bolo krvácanie do mozgu. Všetko ostatné sú už iba domnienky. Trošíčku sa okolo toho rozprúdila debata, ale nechcem to príliš komentovať, alebo ďalej rozvíjať preto že možností je dosť. Chlapec ktorý prezeral krídlo nenašiel žiadne také znaky, žeby krídlo narazilo do vedenia. Je isté iba to, že vedenie stálo v ceste. Ale spomeniem dva najdiskutovanejšie: 1. buď mal krvácanie už počas letu a havaroval kvôli tomu, 2. nastalo až po havárii. Veľké zranenia nemal, na krku mu potom zašili jednu ranu. Svedkovia ho našli v bezvedomí a snažili sa ho prebrať k vedomiu vodou.Týmto zmyli aj krv napr. pod nosom (ktorá je znakom mozgového krvácania).
Dám vedieť kedy bude pohreb. Sám asi nepôjdem, ale zvažujem, keby bola partia tak určite. Fari bol bývalí plachtár http://www.wgc2010.sk/index.php/en/profile/89/P
A romokat nézve nem láttam olyan nyomot, hogy a repülő a vezetéken akadt volna el, de, hogy "útban " volt az biztos.
Ahogy írtam súlyos sérülések nem látszottak, a nyakán utána összevartak egy sebet. Az odaérkezők öntudatlan állapotban találták, vízzel próbálták észre téríteni. ezzel lemosták a vért is, ami lehetett akár orrvérzés is. (mint agyvérzés jele)
Nem vagyok orvos, ezekre tudok gondolni.
Dám vedieť kedy bude pohreb. Sám asi nepôjdem, ale zvažujem, keby bola partia tak určite. Fari bol bývalí plachtár http://www.wgc2010.sk/index.php/en/profile/89/P
A romokat nézve nem láttam olyan nyomot, hogy a repülő a vezetéken akadt volna el, de, hogy "útban " volt az biztos.
Ahogy írtam súlyos sérülések nem látszottak, a nyakán utána összevartak egy sebet. Az odaérkezők öntudatlan állapotban találták, vízzel próbálták észre téríteni. ezzel lemosták a vért is, ami lehetett akár orrvérzés is. (mint agyvérzés jele)
Nem vagyok orvos, ezekre tudok gondolni.
-
- Príspevky: 852
- Dátum registrácie: Ne Apr 06, 2008 7:28 pm
- Bydlisko: Hlohovec
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Krushevo open & Pre EU 2017. 8-15. jul.
Ja si zasa myslím, že neoverené informácie predčasné závery domnienky a konštrukcie nie je vhodné rozširovať. Aj keď je pravda, že tu máme takého supermana čo do desať minúť po udalosti ešte pred začatím šetrenia vie, či sa skutok alebo nestal alebo či bol v súlade so zákonom....o takýchto udalostiach treba písať a poskytnúť pilotom čo najviac dostupných informácií bez meškania
Re: Krushevo open & Pre EU 2017. 8-15. jul.
A pre velky uspech prinasam i videjko z lietania v MK. Dufam, ze to pojde prehrat i na mobiloch. Na pocitaci to ide urcite
https://youtu.be/0aXUI5QwYf8
ENJOY!
https://youtu.be/0aXUI5QwYf8
ENJOY!
Monotrike
- jaro
- Príspevky: 4209
- Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
- Bydlisko: Prešov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Krushevo open & Pre EU 2017. 8-15. jul.
Tak ranking FAI mi aktualne dal 502 miesto. Nšiel som ale zmienku o kvalifikácii v tom že na FAI 1. organizátor môže určiť pravidlo o kvalifikácii. Šlo tam o vlekanie a iné zružnosti.
- Robo Murin
- Príspevky: 540
- Dátum registrácie: So Jan 26, 2008 2:00 pm
- Bydlisko: dzungla
Re: Krushevo open & Pre EU 2017. 8-15. jul.
..tak najbližšie tričko na súťaž robíme "TOP 1100 HG FAI pilot"
- jaro
- Príspevky: 4209
- Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
- Bydlisko: Prešov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Krushevo open & Pre EU 2017. 8-15. jul.
Robo , vitaj na Slovensku.