25.04.2009 Čierna kopa
- Robo Murin
- Príspevky: 540
- Dátum registrácie: So Jan 26, 2008 2:00 pm
- Bydlisko: dzungla
25.04.2009 Čierna kopa
Miso Gala, Vilo GaĽa, Robo Murin pri JV 4m/s.Odolali sme Jarovmu pozvaniu na Buče spojené s kopaním akejsi priehlbeniny do zemeplochy a nechali sme sa taxislužbou vyniesť po novej ceste z Bajeroviec takmer na štart. Pekne miestne lietanie.
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
Ako hovorí Tonov kamarát: a čo z toho máte?
To chce nejaký pekný prelet. Spriadam nové plány, a keďže Slovensko je malé, treba sa pozrieť do PoĽska. Pretože Debica ani Debno sa neosvedčili, vychádza mi to tentoraz 114km do Tarnowa a ďalších 150km do Opoczna. ĂŹalej nás nepustí TMA Varšavy a Lodže. Priamo nad Tarnowom je zakázaný priestor o polomere 3 km a 8km západne je asi nejaká strelnica. Týmto úzkym hrdlom sa treba prepasírovať, lebo ďalej vĽavo je TMA Krakov. Vonkajšie okraje poĽských TMA sú väčšinou až od 1700m vyššie, takže v prípade potreby sa dajú využiť.
To chce nejaký pekný prelet. Spriadam nové plány, a keďže Slovensko je malé, treba sa pozrieť do PoĽska. Pretože Debica ani Debno sa neosvedčili, vychádza mi to tentoraz 114km do Tarnowa a ďalších 150km do Opoczna. ĂŹalej nás nepustí TMA Varšavy a Lodže. Priamo nad Tarnowom je zakázaný priestor o polomere 3 km a 8km západne je asi nejaká strelnica. Týmto úzkym hrdlom sa treba prepasírovať, lebo ďalej vĽavo je TMA Krakov. Vonkajšie okraje poĽských TMA sú väčšinou až od 1700m vyššie, takže v prípade potreby sa dajú využiť.
-
- Príspevky: 1332
- Dátum registrácie: St Okt 24, 2007 9:07 pm
- Bydlisko: Košice
- Kontaktovať užívateľa:
juraj: http://www.xcontest.org/world/cs/prelet ... 2009/11:50
, termika priemerna, pristavat som musel pri aute
gaspi: mali by sme sa edmondna opytat co treba na oficialny prelet hranic ?
, termika priemerna, pristavat som musel pri aute
gaspi: mali by sme sa edmondna opytat co treba na oficialny prelet hranic ?
- Ivan Plucko - NAY
- Príspevky: 988
- Dátum registrácie: Ut Okt 23, 2007 8:17 pm
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
-
- Príspevky: 1332
- Dátum registrácie: St Okt 24, 2007 9:07 pm
- Bydlisko: Košice
- Kontaktovať užívateľa:
a komu a kde a kedy a akym sposobom a co treba dat ?
napr. ked vidim ze ma vietor zaveje do polska co mam robit ?
a/ hodit zalozak
b/ kupit si rychlejsie kridlo
c/ preletiet - nikomu to nepovedat
d/ preletiet a hned sa pochvalit, dat na xcontest
mimochodom nay, pozries dakedy aj na DHV
napr. ked vidim ze ma vietor zaveje do polska co mam robit ?
a/ hodit zalozak
b/ kupit si rychlejsie kridlo
c/ preletiet - nikomu to nepovedat
d/ preletiet a hned sa pochvalit, dat na xcontest
mimochodom nay, pozries dakedy aj na DHV
Naposledy upravil/-a Michal v Ut Apr 28, 2009 3:20 pm, upravené celkom 1 krát.
- Ivan Plucko - NAY
- Príspevky: 988
- Dátum registrácie: Ut Okt 23, 2007 8:17 pm
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
Najdôležitejšie je poznať vzdušný priestor u susedov, aby si nevyrobil nejaké "všeobecné ohrozenie".
PodĽa mňa, prelet bez letového plánu je omnoho menší prúser a v dnešnej dobe šengenského priestoru je toto pravidlo zrelé na odstrel (nedá sa kontrolovať a je zbytočné - čo sa týka športového lietania v triede G vzdušného priestoru).
Samozrejme, že ten letový plán treba podať, a dá sa to aj telefonicky. Edmond mi poslal smernicu, ale asi by sme to mali na Kokave prediskutovať.
PodĽa mňa, prelet bez letového plánu je omnoho menší prúser a v dnešnej dobe šengenského priestoru je toto pravidlo zrelé na odstrel (nedá sa kontrolovať a je zbytočné - čo sa týka športového lietania v triede G vzdušného priestoru).
Samozrejme, že ten letový plán treba podať, a dá sa to aj telefonicky. Edmond mi poslal smernicu, ale asi by sme to mali na Kokave prediskutovať.
Rád to s Vami preberiem. Medzi 30.4. a 3.5. mám služby okrem SO (2.5.), takže v SO večer by to prichádzalo do úvahy, ak nebudete z lietania unavení. Horšie je, že auto mám ešte stále v servise. Dúfam, že vo štvrtok ho budem mať, ináč som imobilný.pegas napísal:Najdôležitejšie je poznať vzdušný priestor u susedov, aby si nevyrobil nejaké "všeobecné ohrozenie".
PodĽa mňa, prelet bez letového plánu je omnoho menší prúser a v dnešnej dobe šengenského priestoru je toto pravidlo zrelé na odstrel (nedá sa kontrolovať a je zbytočné - čo sa týka športového lietania v triede G vzdušného priestoru).
Samozrejme, že ten letový plán treba podať, a dá sa to aj telefonicky. Edmond mi poslal smernicu, ale asi by sme to mali na Kokave prediskutovať.
Na VFR lety do zahraničia musí byť podaný letový plán, ak to nechcete robiť tak, ako poĽskí PG. Tí bežne odštartujúci na Lendaku a pristávajú doma v PoĽsku. Nikto Vám však nebráni robiť to na profesionálnej úrovni a mať zaistenú i pátraciu a záchrannú službu.
Nuž plány si predsa len pilot nejaké robí podĽa poveternostnej situácie a pod. Druhá vec je, ako to vypáli.Miso_G napísal:Edmond - vies sam ako sa da planovat termicky let - tak ako samotna termika. ide mi len o to, aby ma nikto nebuzeroval ze som preletel hranicu. Predstav si opacnu situaciu: skoro denne by niekolko HG,PG podalo letovy plan a aj tak by neletelo ?
Za podanie letového plánu nič nedáš. Ak neodletíš, tak nedávaš (neohlasuješ) vzlet (DEP), ak pristaneš na Slovensku, tak nahlásiš pristátie (ARR) a tým je to vybavené. Ak sa Ti vydarí plánovaný prelet do zahraničia, tak ohlásiš pristátie na dohodnutom stanovisku letových prevádzkových služieb tam.